[F1] Dokręcanie piasty
-
Witam
Wymieniłem piastę w tylnym kole w fabii. Jak należy ją prawidłowo dokręcić? Czy po dokręceniu trzeba ją lekko poluzować? Proszę o odpowiedź. -
nie trzeba jej luzowac. momentu nie znam, jak sie wymienia wiele sztuk to sie czuje <!-- s;) --> dokrec mocno, ale nie skacz po kluczu
-
Ok dzieki;)
-
nakrętka piasty - dokręcić momentem 70Nm i dodatkowo dociągnąć o 1/12 obr. ( 30stopni)
niezależnie czy są bębny czy tarcze na tylnej osi.
[b]Nakrętkę po każdym odkręceniu wymienić ![/b] -
czyli +/- tak jak podalem <!-- s:) -->
do piasty przewaznie dorzucaja nowe nakretki, ale czy na pewno obowiazuje to przy tylnej ? przy przedniej owszem. -
żeby nie być gołosłownym - instrukcja warsztatowa:
[url=http://img23.imageshack.us/i/425x.jpg/][img]http://img23.imageshack.us/img23/7337/425x.th.jpg[/img][/url]dla tylnej osi z tarczami tak samo.
dla wyjaśnienia ( łopatologicznie) - 70 Nm to jakby położyć 7kg (70N - w zaokrągleniu) cukru na ramieniu 1m. - jesli się ma "wagę" w ręce :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->
-
powiem Ci tak bez sciemy, w warsztacie uzywa sie dynamometru tylko do glowicy, korbowodow i innych naprawde wymagajacych tego rzeczy. reszte dokreca sie na czuja <!-- s;) -->
-
Mam pytanie, czy można uszkodzić piastę z tyłu przy zbyt mocnym dokręceniu? Nie mam klucza dynamometrycznego. Powiedzmy dokręcę to na czuja, czy jeżeli siła będzie większa niż zalecana to uszkodzę piastę? lub skrócę jej okres życia w trakcie eksploatacji?
-
Dokrec ciut mocniej jak koło. Nic sie nie stanie
-
Dzięki za odpowiedz, dokręciłem z podobna siłą jak koła plus klej do gwintów, jak na razie 2tyś przejechane i nic złego się nie dzieje <!-- s:) -->
-
Jak zdjąć zaślepkę , aby dostać się do nakrętki piasty?
-
W moim przypadku ściągnięcie zaślepki skończyło się jej zniszczeniem, była tak mocno osadzona że trzeba było użyć porządnego płaskiego śrubokręta z zakończeniem rączki do bicia młotkiem i wbiciu się w zaślepkę pomiędzy piastę a krawędź zaślepki. Potem ją wyłamałem.