Hamulce bebnowe
-
[b]Proszę o pomoc i z góry dziękuję za doczytanie do konca [/b]
Witam Panowie piszę do was z prośbą o pomoc.
Zacznę od początku. Auto posiadam około rok. Fabia kombi 2007r. 1.4 Pb 59kw.
Odkąd kupiłem auto, na zakretach zawsze w tylnym prawym kole było słychać jakby dziwne tarcie trochę jakby okładzina na szczękach się kończyła, ale czemu tylko na zakretach? Zignorowalem to, ale ostatnio zaczęło jakby trzec również przy hamowaniu a przedwczoraj już nawet podczas powolnego ruszania w przód i w tył było słychać jakieś piszczenie jakby tarl metal o metal mniej więcej lub jakby się hamulec kończył.
Rozebralem auto i łożyska na piastach były trochę luźne więc wymieniłem z myślą, że wyeliminuje ten dźwięk na zakretach i teraz co najdziwniejsze wykładzina po jednej stronie szczęki w tym prawym tylnim kole była zjechana mocno do samego nitu a pozostałe szczęki były w sumie w dobrym stanie.
[b]moje pytania to dlaczego tak się mogło stać, że tylko jedna szczęka się tak mocno zużyła ? [/b]Po wymianie wszystkich szczęk (4) w tylnich dwóch kołach i jednym łożysku wraz z piastą w tym felernym prawym kole po zmontowaniu dalej to samo. Coś trze przy jeździe i na zakretach a teraz nawet jakby jeszcze bardziej przez to, że grubsze wykładziny. [b]co byście proponowali jeszcze sprawdzić? Wymienić czy może naprawić. [/b]
Nie jestem specjalistą ani mechanikiem , po prostu staram się dbać i sam starannie go naprawiać więc proszę o wyrozumiałość dla mnie.
-
Sprawdź na SKP hamulce, czy lewa i prawa strona bierze tak samo. Ręczny też.
Kiedy był płyn wymieniany?
Jak robiłeś hamulce - cylinderki były bez wyciekow?
Linka ręcznego nie blokuje się?
Na koniec zostaje regulator siły hamowania, ale on jest zależny od obciążenia auta. -
Cylinderki bez wyciekow, płyn nie wiem kiedy był wymieniany, ale to chyba nie to.
Proszę powiedz mi czy przy demontażu tego wszystkiego linkę od ręcznego powinienem odkręcić w regulacji a po zamontowaniu wszystkiego jak naciągnąć dopiero czy może zostać jak było?
-
Skoro zmieniasz szczęki na nowe to ręczny też podlega regulacji.
Zauważ też, że bębny mają swoją max średnicę która powinna być wybita wewnątrz. Jeśli ją zmierzysz i będzie większa niż podana - to bębny do wymiany. W tym przypadku wymiana samych szczęk nie wystarcza.Linkę ręcznego regulujesz wewnątrz przy dźwigni ręcznego, śrubą naciągową na samym końcu, jak masz już wszystko złożone.
Płyn powinien być wymieniany co 2 lata.
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=307564#p307564<!-- m -->
-
Z tego co czytałem z linka wklejonego przez kapiego to masz duży rant. Także bębny raczej do wymiany. Pokusiłbym się o regulację hamulca.
Jeżeli masz różnice siły hamowania większą lub równą 30% (miedzy stronami , na kołach) to jest problem na skp. -
Witam! Ja bym sprawdził ułożenie poszczególnych szczęk oraz czy "chodzą" płynnie razem z cylinderkiem. Ta która była starta musiała być jakoś nieprawidłowo ułożona lub cylinderek jest zacięty z jednej strony . Porównaj symetrię ułożenia szczęk pomiędzy prawym i lewym kołem. Zużycie bębnów to osobny temat - ale powodem wcześniejszego zużycia może być nieprawidłowe ułożenie szczęki. Powodzenia.