Witaj na forum Fabia Club Polska

Kontrolka silnika. Błąd P0420

Temat utworzony · 12 Posty · 4721 Wyświetlenia
  • Pojawił się błąd jak w tytule. Lampka od momentu zaswiecenia, zapala się zawsze odrazu po odpaleniu auta. Spalanie w normie, innych objawów nie zauważyłem. Po skasowaniu błędu, także zapala się od razu. Zajrzałem pod auto, sonda wygląda tak jak na zdjęciu.
    Kupować nową?
    1,4 16v bez gazu

    Gdyby to był kat, błąd pojawiałby się po jakimś czasie od odpaleniu, w trasie również mogłaby gasnac (?)[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180106/266b498509737e8c4cb7930459e55418.jpg[/img]

  • A sprawdziłeś przez komputer działanie sondy i katalizatora ? Nie mówię o błędach (czy są) tylko czy działa poprawnie na uruchomionym silniku. Może jesteś użytkownikiem "wydmuszki" (pusty kat) ?? A tak na serio, za mało informacji podałeś. U siebie też miałem ten błąd, jak siatka w kacie uległa zniszczeniu i poszła 1 sonda regulacyjna zacięta na ubogiej mieszance i czas wtrysku wynosił ok. 8ms. Czy kat jest "pełnym katem", możesz sprawdzić wykręcając sondę i świecąc lampką. Od razu będzie widać siateczkę, a przynajmniej powinno tak być.

  • Jeszcze nic nie sprawdzałem poza odczytaniem błędu na standardowym skanerze. Niestety nie próbowałem jeszcze podłączyć vag mimo posiadania kabla (czytałem na forum że z poliftowymi coś może być nie tak po łączeniu).
    Czy błąd występował odrazu po odpaleniu auta czy po jakim czasie? I czy początkowo kontrolka silnika w czasie jazdy potrafiła zgasnac?
    https://youtu.be/qvAzIAlMYP0<!-- m -->

  • Po sprawdzeniu błędów obecnie są takie:
    16804 - Katalizator, bank 1- niski próg sprawności
    17604- Sonda lambda HO2S 1, bank 1, obwód grzałki (EOS, przewody).

    Błędy były sprawdzane po wymianie tylnej sondy. Wcześniej miałem tylko P0420- dotyczący katalizatora.
    Po wymianie sondy, odpaleniu silnika i skasowaniu błędów, kontrolka silnika się nie świeciła, dopiero po ponownym odpaleniu się zaświeciła.

  • Powiem Ci szczerze, ze nie posiadam tylu informacji, tylko tyle co podałem z własnego doświadczenia. U mnie organoleptycznie skńczyło się na ASO, gdzie facet udzielił mi tych informacji. Kontrolka jak się zaświeciła (podczas jazdy) to czasami gasła i zaświecała się kiedy chciała czyt. przy starcie, w trakcie jazdy, po uruchomieniu, zimny, ciepły. Jeździłem tak tydzień, auto dałem do ASO, zapłaciłem jakies 200 zł i wszystko cacy. Oni znają te auta na wylot, w szczególności z większym stażem pracy. Tak więc jedź, płać i po problemie 🙂 <!-- s:) -->

  • Niestety aso mam dość daleko od domu. U Ciebie jednak potrafiła zgasnąć. Myślę podjechać sprawdzić jakość spalin, ale czy to wykluczy np. Katalizator gdy tylko pierwsza sonda będzie niesprawna?
    200zł to koszt diagnozy rozumiem?

  • To napewno była to pierdoła. Katalizator czy sonda kosztuje dużo dużo więcej 🙂 <!-- s:) -->

  • Czesc
    Ale mam pytanie czy poinformowali ciebie co to byla za usterka .
    Ja osobiscie bylem w swoim serwisie i jestem bardzo zdziwiony jaki uslyszalem tekst cytuje :
    Moze pan z tym jezdzic spalanie bedzie w normie nic z tym nie zrobimy tak ma byc .
    Druga sprawa nie zwiazana z tematem mam problem z amortyzatorami tez mysle sobie pojade do serwisu i demonstracje przeprowadzilem a pan z serwisu mowi po ogledzinach ze wszystko w porzadku i te amortyzatory to szkoda wymieniac powinny sluzyc dozywotnio w tym samochodzie jak to uslyszalem to mnie rozbroilo i co mam zrobic to jest pytanie dreczy mnie to dobijanie tych prawdo podobnie amortyzatorow .Pozdrawiam chyba zmienie marke samochodu na inna przez ten serwis ?

  • Cześć.
    Nie informowali . Jedynie stwierdziłem fakt.
    Ja wiem ile w aso kosztuje godzina serwisowa 🙂 <!-- s:) -->
    Sonda jedna kosztuje około 500 zł +/- 100, 150 zł
    Katalizator od 2000 w góre.
    Ten serwis sobie odpuść, bo on nie jest kompetentny. Oni Ci pociśli kita że aż miło. Amortyzatory sie wymienia i nie są dożywotnie. Lepiej zmień serwis.
    Napisz w jakim serwisie byłeś .

  • Mój harmonogram prac w celu wyeliminowania błędu to sprawdzenie składu spalin, żeby wyeliminować konieczność wymiany katalizatora. Potem jak się okaże że jest ok, sonda pierwsza do wymiany. Chyba zdecyduję się kupić używaną. Wiem, że ryzyko ale do 14 dni można zwrócić. A cena 4x niższa.
    Trochę ciężki dostęp do tej pierwszej, żeby samemu ją wymienić.

  • Krasne kolo Rzeszów.

  • Spalin jeszcze nie sprawdziłem. W czwartek check przy odpalaniu przestał świecić i do tej pory nie zapalił się. Auto jeżdżone codziennie na krótkich odcinkach ok 5 km poza miastem. Ciekawe czy jak zgasnął błąd to błąd faktycznie przestał istnieć czy jest nadal, ale nie wyświetla już go?