Dzwonisz do ASO, podajesz nr VIN, mówisz, że potrzebujesz bagnet oleju, pytasz o wymiar w mm i sprawa załatwiona.
Kuba268413975 (@Kuba268413975)
Informacje o Kuba268413975
Najlepsze posty napisane przez Kuba268413975
Najnowszy post utworzony przez Kuba268413975
-
-
Multimetr. Sprawdź czy dochodzi napięcie na kostce. Jeżeli nie ( a raczej tak jest ) to jedziesz po kablach do tyłu. Multimetr ustawiasz na obwód ( czyli mierzenie ciągłości przewodu ). Sprawdzasz po prostu od którego momentu jest ewentualnie przerwana wiązka. Wiązka od radia idzie pod włącznik świateł, za którym pod deską są umieszczone przekaźniki. Może któryś z nich zakończył żywot. Sprawdź czy do niego dochodzi prąd, czyli przed przekaźnikiem i za nim analogicznie. Łatwa sprawa tylko trochę rozbierania deski.
-
Winowajca to separator oleju, czyli podgrzewacz odmy. Po odpięciu jego wtyczki, wszystko działa. Tak więc czeka mnie wymiana. Posiadam silnik BKY i odma jest na tym samym obwodzie, w silniku BBY, dodatkowo jest jeszcze EGR i za to wszystko jest odpowiedzialny bezpiecznik nr 7 (wspomaganie i sterowanie silnika (5A)). Temat do zamknięcia.
-
turkusowy - górny czujnik ciśnienia oleju
czujnik temperatury - mały, wchodzący w termostat -
Wiązka sprawdzona, żadnych zastrzeżeń. Owszem była trochę brudna, ale w porównaniu do filmów w internecie to była jak nowa. Została powtórnie zaizolowana oryginalną taśmą. Auto jest od nowości. Nigdy nic przy elektryce nie było robione. Rozpołowiłem całą deskę w środku, miałem istną elektrownie na siedzeniach. Od bezpiecznika nr 7 idą 2 kable (niebieski i niebiesko-biały) ale chowają się w głębi samochodu i byłem bez szans aby zlokalizować ich koniec (wchodzą gdzieś pod dmuchawę). Co do bezpieczników, ma być 5A. Nawet do ASO dzwoniłem i mówią, że tak ma być, w książce serwisowej to samo pisze 5A i koniec. Owszem dawałem nawet 20A i też paliło.
I teraz sprawa wygląda tak, że po prostu, auto jeździ np. 3 dni, a później przychodzi dzień, że w ciągu 2 godzin jak np. zgaszę auto kilka razy i zapalę (wystarczy tylko przekręcić zapłon) spali się 2 lub 3 razy z rzędu. Wymieniam w 20 sekund bezpiecznik i jadę dalej. Ale jest to tak denerwujące, że sobie nawet nie zdajecie sprawy. Może ktoś miał podobny problem.
PACJENT: Fabia 1 1.4 16V 75 KM BBY
-
Hej, mógłby ktoś jeszcze raz napisać co to jest ten zielony czujnik i ten na niebiesko zaznaczony. Mam podobny problem u siebie i widzę tu różne odpowiedzi.
-
Witam, w mojej Fabii 1 (1.4 16v 75KM) przestało działać wspomaganie. Po podpięciu do komputera, ciągle błąd 01309, że "Brak komunikacji ze sterownikiem/modułem pompy wspomagania". Sprawdzone na czterech komputerach i wszędzie to samo. Zapadła decyzja o zakupie nowej pompy (używka z Włoch, w bardzo dobrym stanie). Pompa wymieniona i zaczyna się ten sam problem. Chwila namysłu i znajduję spalony bezpiecznik nr 7 (sterowanie silnika/pompa wspomagania), próbuje wymienić bezpiecznik ale przy każdorazowym włączeniu zapłonu bezpiecznik zostaje spalony. Tak więc idę do maski,przecinam izolacje na kablach i patrzę na wiązkę przy podłużnicy ale wszystko wydaje się ok (oglądałem tylko między akumulatorem a zderzakiem, dalej nie widać, trzeba rozbierać akumulator itd.). I teraz słuchajcie. Spaliłem około 15 bezpieczników od 5A do 25A. Jeden działał dłużej, drugi krócej,różnie. Poruszałem trochę kablami i nagle zadziałało wspomaganie na stałe. Mija 3 dni bezproblemowej jazdy i znowu to samo. Bezpiecznik nr 7 znowu spalony. Wymieniam na nowy ale pali każdy po kilku sekundach.Wspomaganie po spaleniu bezpiecznika działa do momentu ponownego włączenia zapłonu (włączam zapłon i dalej błąd na desce od wspomagania (kierownica z wykrzyknikiem)). I teraz moi drodzy co robić? Na pewno zabiorę się za wiązkę między sterownikiem silnika a pompą itd. Ona właśnie znajduję się na podłużnicy i jest to ponoć dość newralgiczny punkt. Może doradzicie mi coś więcej ???
-
Miałem raz taki przypadek, jak w momencie otwierania auta z kluczyka (przyciskiem), szybko pociągnąłem za klamkę. Jadę sobie, szyby w dół, później zasuwam i zdziwienie. Skończyło się na tym, że wysiadłem i dociągnąłem szyby z kluczyka, przy zamknięciu poprzez zamek. A później wsiadłem z powrotem i wszystko działało. Może coś immobilizer zaszwankował. Spróbuj jeszcze zakodować szyby. Trzymasz przycisk od kierowcy, aż szyba się odsunie + 3 sekundy, i tak samo zamykaj. Powtórz czynność 2/3 razy i kodowanie zakończone.
-
Sprawdzałem u siebie numery, silnik z tego co widzę ten sam:
036115302 - rurka wlewu oleju, plastikowa
036133287 - a to jest gumowy kołnierz, o którym mówiłeś -
Sprawdź numer owej części i bez problemu powinieneś znaleść