[F1] Regulacja temperatury wnętrza - serwis nie daje rady
-
Chciałbym podzielić się z pewnym problemem, licząc na mądre rady, gdyż jak na razie autoryzowany serwis przy dwóch podejściach do defektu nie poradził sobie z wyzwaniem.
Zepsuł się system regulacji temperatury wnętrza. Nie było można nastawić wartości pośrednich, poza tym zdarzały się nagłe skoki temperatury, tzn. przy najniższej temperaturze nagle zaczynało grzać jak przy maksymalnej. Naprawa tego we własnym zakresie to dość karkołomne przedsięwzięcie, zdecydowałem się oddać auto do ASO. Wymieniono nastawnik (regulator temperatury) oraz silnik recyrkulacji powietrza - kosztowało to trochę ponad 1200 zł. Udało się zlikwidować nagłe skoki temperatur, ale wkrótce okazało się, że nie da się uzyskać pośrednich temperatur. Nadal jest albo zimno, albo gorąco. Wygląda to tak, że przy 18 stopniach potrafi już grzać, jak przy 26. Kolejna wizyta - tym razem 400 zł za walnięty czujnik temperatury, który rzekomo sporo zawyżał odczyt temperatury. I co? I nic - nie działa. Nadal to samo.
Nie chcę dawać marnować kolejnych pieniędzy i borykać z serwisem, który nie potrafi poradzić sobie z tym problemem. Co waszym zdaniem może być przyczyną tego stanu rzeczy?
-
Przeczytaj oba tematy:
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=84856&highlight=#84856<!-- m -->
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=6025&postdays=0&postorder=asc&start=0Zwróć uwagę na moje posty, bo w moim samochodzie miałem te same objawy co Ty i okazało się, że miałem uszkodzone wszystkie 3 rzeczy: silniczek regulacji klap, silniczek regulacji obiegu wewnętrznego i panel sterujący od klimatyzacji.
Moje ASO akurat sobie poradziło z tym problemem:) Mówisz, że zostały u Ciebie wymienione "nastawnik (regulator temperatury) oraz silnik recyrkulacji powietrza".
Cena za to się się zgadza z moją, ale jeśli byłeś w ASO, to sprawdź na fakturze, czy naprawdę wymienili u Ciebie te 2 silniki:[b]6Q0907511[/b] - silniczek sterujący klapami obiegu powietrza ciepło/zimno [b]6Q1819453A[/b] - silniczek sterujący klapami obiegu powietrza zewnątrz/wewnątrz
Jeżeli tak, to podejrzewam, że będziesz miał to samo co ja... czyli uszkodzony panel sterujący klimatyzacją.
-
Do tej pory wymieniono mi:
6Q1819453A - nastawnik klapy nawiewu
6Q1819453B - silniczek cyrkulacji powietrza
6Q0907543D - czujnik temperatury parownika...i nic.
-
Wygląda na to, że 6Q0907511 = 6Q1819453B. Czyli masz wymienione oba silniczki. [b]Zostaje niestety panel od klimatyzacji <!-- s:( -->[/b]
Czujnik temperatury parownika z tego co wyczytałem, wymienia się jak źle działa klimatyzacja. Ja tego nie wymieniałem, bo u mnie klimatyzacja działa prawidłowo.
Te skoki temperatury w ogóle nie zależały od włączenia/wyłączenia klimatyzacji. -
[quote="kilovat"]Do tej pory wymieniono mi:
6Q1819453A - nastawnik klapy nawiewu
6Q1819453B - silniczek cyrkulacji powietrza
6Q0907543D - czujnik temperatury parownika...i nic.[/quote]
Istnieje też możliwość, że nie wymienili Ci tych " silniczków" tylko w nieudolny sposób je reanimowali - jakbyś spróbował naprawić sobie samemu to wiedziałbyś przynajmniej co masz. pozdrawiam mar04 -
Witam
Przejrzałem forum ale nigdzie nie trafiłem na temat, który mnie interesuje, a mianowicie: W mojej fabii I z 2001 roku, nawiew leci tylko na tylko na nogi, a pokrętło kręci się w koło, ale z pewnym oporem, jakby działało poprawnie.
Może mi ktoś pomóc, co może być tego przyczyna?
Czy w waszych fabiach, pokrętło nawiewu obraca się dookoła, czy podobnie jak w octavii tylko od 3 do 12h.Uzupełniam jeszcze temat. Okazało się, że cięgno (kierunek nawiewu) za radiem działa, natomiast kierunek nawiewu nad nogami pasażera nie zmienia się. Czy tam jest jakiś silniczek, który padł, Pytam, ponieważ nie widziałem tam żadnego cięgną.
Piotrek
[color=#FF0000][b][size=150]Nie piszemy postów w tak krótkim czasie !! [/size][/b][/color]
[color=#00BF00][b]Post edytowany przez Tomuś[/b][/color]