Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2FL] TSI - Rozrząd

Temat utworzony · 518 Posty · 153518 Wyświetlenia
  • [quote="mariomario"] Zaraz zaraz a ty masz łańcuch czy pasek bo już się pogubiłem[/quote]
    łańcuch ten poprawiony, i nic się nie dzieje.

  • ...Czyli w 1.2 tsi został łańcuch, tylko poprawili. Nawet o tym nie wiedziałem. Ciekaw jestem jaki dystans łańcuszek wytrzyma. Ale rzeczywiście na jakimś zdjęciu widziałem że na kole zębatym było napisane Made in China....Brawo Panowie księgowi. Chcieli taniej to mieli.... 🙂 <!-- s:) -->

  • Mojej Fabii stuknęło na liczniku prawie 82 000 km. Jak w po[przednich postach muszę napisać, że nic się nie działo przez 4 lata odkąd ja kupiłem a teraz będę się z nią rozstawał. Czas na nowy egzemplarz samochodu, swoja wystawiłem w dziale sprzedaży. Mój rozrząd jest na łańcuszku ale już poprawiona wersja z roku 2012 i silnik spisuje się rewelacyjnie. Serwisowany w ASO, olej wymieniam co 15 000 km i żadnych problemów nigdy nie było a jedyne co robili mi w serwisie to wymiana przewodu wysokiego napięcia ( kuny ! :zly: <!-- s:zly: --> ) oraz wyciszenie przewodu, który wpadał w rezonans i terkotał...teraz czas na coś nowego choć moja Fabka dobrze traktowana nigdy mnie nie zawiodła...

  • alessandro....
    Kurczę gdybym swojej nie sprowadził z Niemiec to bym kupił od ciebie. Ale niestety teraz muszę pojezdzić tym co mam. Cieszy mnie to ze te TSI jednak poprawili. Nawet w którymś z pism czytałem ze nowe TSI 1.2 i 1.4 na razie zbiera bardzo dobre opinie. No ale wiadomo że zawsze coś tam się trafi..... 🙂 <!-- s:) -->

  • No tak, wszystko wskazuje na to, że problemy TSI to już przeszłość o czym świadczą obecne głosy użytkowników...nie wiem jeszcze co wezmę ale prawdopodobnie coś z czwórki : Kia Ceed 1.6 GDI 135 KM, Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 KM, Octavia 1.4 TSI 140 KM, Seat Leon 1.4 TSI 140 KM...
    Jeszcze nie zdecydowałem ale Seat daje 4 letnią gwarancję i dobre wyposażenie...
    Najlepiej jechało się Focusem ale to nie zaskoczenie...na swoją Fabię myślę znajdę chętnego i mam nadzieję, że trafi w dobre ręce...
    Mario...no szkoda bo za śpiewałbym do przyjęcia kwotę a samochód godny polecenia...z czystym sumieniem mogę to napisać a swoimi spostrzeżeniami dzieliłem się na bieżąco...mam nadzieję, że Twój egzemplarz będzie równie bezproblemowy... 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Forda bym nie brał i Kij też nie bardzo. Ford to sama rdza i podobnież Kia też ma z tym problemy. Powiem szczeże że bardzo podoba mi się Nowy Leon. Dla mnie naprawdę super wygląda. Z tym że jak masz zamiar jezdzić którymś z tych aut około 3-4 lat to jeśli chodzi o rdze to nie ma się czym przejmować. Ale z doświadczenia mojego kolegi to wiem ze Jego focus miał 3 lata i był już malowany 2 razy...naprawdę porażka. Nie wiem też jak jest z Nowym Leonem ale poprzednia generacja była dosyć dobrze zabezpieczona przed korozją.... 🙂 <!-- s:) -->

  • Rdzą nie przejmowałbym się bo samochód na 4 lata, kiedy kończy się umowa leasingu to następny...obecnie Focus to już nie to co kiedyś - zupełnie inna klasa również pod kątem zabezpieczeń przed korozją...naprawdę auto godne polecenia a jeśli chodzi o wyciszenie to bije wszystkie inne samochody w tym segmencie...biorąc pod uwagę niektóre aspekty, które doszły wczoraj to wszystko prawdopodobnie rozstrzygnie się pomiędzy Focusem a Leonem...jeszcze tylko nie wie, którą wersję TSI wezmę ale 125 KM wystarczy i nie ma sensu dopłacać do 150 KM...na pewno różnica zauważalna ale wystarczałoby mi 125 skoro teraz w pełni usatysfakcjonowany byłem 1.2 TSI 105 KM...podoba mi się nowy Peugeot 308 sw ale silnik 1.2 Pre Tech 3-cylindrowy jest wielka niewiadomą, wolę już jednak TSI lub EB Forda bo to także dobre jednostki...

  • Tak rzeczywiście te Ecoboost, są podobnież świetne , ale ten Ford niestety ta korozja 😞 Ja chyba jednak bym wolał Leona . Rzeczywiście może i coś tam poprawili z tą korozją w Fordzie ale nie oczekiwał bym cudów. Mam znajomego w Fordzie i mówi ze jest sporo reklamacji na lakiery....Ale gdyby nie korozja w Fordzie to wolał bym właśnie Forda. 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="marinesku2"][quote="mariomario"]marinesku2 ...zaskoczyłeś mnie[/quote]
    Wiesz z tymi łańcuchami w rozrządach to jest tak, trzeba skrócić interwały wymian oleju, ja robię to co 10-12 tyś i nowy i tylko norma 502/505 wtedy nie słyszę tego zzzz przy rozruchu, od 504 odszedłem i nie mam zamiaru bić rekordów na long live bo to mój motorek, pozdrawiam.[/quote]
    Mam pytanie do Ciebie bo jak zmieniłeś lepkość oleju mówisz, że ustało tyrkotanie przy rozruchu a jaki olej lejesz? Ja leje elfa Full tech właśnie z normą 504 i słychać tyrkotanie , zauważyłem, że najbardziej jak jest na plusie tak ok 3-8 stopni a jak jest poniżej zera to w ogóle nie słychać i powyżej 8 bardzo sporadycznie a Ty jakiej marki olej lejesz i czy w każdym zakresie temperatur jest cisza?

  • [quote="bambrys"][quote="marinesku2"][quote="mariomario"]marinesku2 ...zaskoczyłeś mnie[/quote]
    Wiesz z tymi łańcuchami w rozrządach to jest tak, trzeba skrócić interwały wymian oleju, ja robię to co 10-12 tyś i nowy i tylko norma 502/505 wtedy nie słyszę tego zzzz przy rozruchu, od 504 odszedłem i nie mam zamiaru bić rekordów na long live bo to mój motorek, pozdrawiam.[/quote]
    Mam pytanie do Ciebie bo jak zmieniłeś lepkość oleju mówisz, że ustało tyrkotanie przy rozruchu a jaki olej lejesz?[/quote]
    Każdy z normą 502/505, obecnie mam Castrola 5w40 502/505 i od tamtego roku może z dwa razy było coś podobne to tego terkotania ale nie aż tak jak na 504/507, latem trajlolił jak cholera w ciepłe dni, po wymianie na w/w ustało jak ręką odjął.

  • Ja mam takie pytanko odnośnie rozrządu czy ktoś wymieniał na swój koszt? Auto z 03.2011, przebieg 53k i dopiero zaczął klekotać w ASO mnie wycenili na 2200zł netto z wymianą i tak się zastanawiam nad wymianą u swojego mechanika tylko pytanie czy iść w zamiennik Ruville koszt ok 450zł czy jednak szukać w oryginale tylko z tym jest problem poza ASO.

  • [b]Eferat[/b], jakie masz objawy? Terkocze Ci za każdym razem czy jest raczej sporadycznie?

    Jest jeszcze trzecie rozwiązanie, o którym nie wspomniałeś - kupić rozrząd w ASO, ale wymienić go u niezależnego mechanika (ASO ma bardzo często zawrotne ceny jeśli chodzi o robociznę). Ja kiedyś pytałem o koszta samego rozrządu. Dokładnie nie pamiętam ale nie była to zawrotna kwota - coś koło 800 zł. Stawiam, że koszt wymiany rozrządu poza ASO nie powinien być większy niż 500 zł. To i tak więcej niż zestaw z Ruville'a, ale w wypadku tego "producenta" ja osobiście miałbym spore obiekcje. Gdyby producentem tego zestawu zamiennego była INA lub SKF - wziąłbym bez zastanowienia.

  • Objawy są dokładnie takie jak ktoś już w tym temacie pisał a mianowicie na zimnym silniku przez 2-3 minuty po dopaleniu metaliczny dźwięk, który zaczął występować od zeszłego tygodnia podejrzewam, że jest luźny łańcuch tak jak pokazywali na yt przy tych objawach. Dzisiaj podzwoniłem po różnych hurtowniach i udało mi się namierzyć oryginał 03F198158A, który według VIN pasuje do mojego modelu w cenie 700zł + przesyłka także zamiennik sobie odpuszczam i doliczając nawet wymianę to mimo wszystko cena z ASO to kosmos 100% przebitki.

  • Zamiennik z Ruville'a można kupić bardzo tanio, ot na przykład tu:
    [url]http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-lancucha-rozrzadu-ruville-3454036s,skoda,fabia-od-2006-12,1-2-tsi-86km,106-6363-33311-103278-0-23-3454036s.html[/url]
    Moje doświadczenie z produktami tej firmy nie jest jednak najlepsze. Opisywałem kiedyś na forum, jak to po 50 tys km pompa wody z Ruville'a wypluła z wirnika dwie łopatki oraz przeciekła... W każdym razie zastanowiłbym się 10 razy czy warto kupić produkty tej firmy, szczególnie że nie jest ona producentem części, a jedynie ich "pakowaczem". Szkoda, że INA nie weszła ze swoimi rozrządami dla TSI.

    Ja mam Fabię z 02.2011. Ma ona 60 tys km na liczniku i terkotanie pojawia się sporadycznie przez 2-3 sekundy podczas uruchamiania - całkowicie niezależnie od temperatury na zewnątrz. Jeśli - jak piszesz - wartkot jest przez 2-3 minuty... to już niezbyt dobrze. Poczytaj poprzednie posty. Pisałem tam (zresztą nie tylko chyba ja), że w silnikach CBZA/CBZB może być (i często jest) generatorem hałasu łańcuch pompy olejowej, który nie ma żadnego elementu napinającego.

  • Zamówiłem już oryginał także ten Ruville sobie odpuszczam bo to faktycznie w tej cenie na chińszczyznę wygląda na wymianę jestem umówiony dopiero na 11.03 także się odezwę po wymianie i napiszę jak poszło i jakie są efekty.

  • Gdyby Ci się chciało zrób please dla potomnych jakąś dokumentację audiowizualną... 🙂 [b]przed[/b] oraz [b]po[/b] wymianie rozrządu. Chodzi o to, by można było usłyszeć jak to brzmi teraz, a jak brzmieć będzie później 🙂 <!-- s:) -->

  • Spoko postaram się coś ogarnąć w miarę możliwości 😉 <!-- s;) -->

  • Znalazłem fajną wizualizację, na której widać jak napęd rozrządu został rozwiązany w silnikach CBZA/CBZB:
    [img]http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/200905/2010-volkswagen-polo-72_600x0w.jpg[/img]

  • No ładnie to wygląda ale mechanikiem nie jestem i słabo się na tym znam ale będę obserwował na bieżąco jak kolega będzie u mnie wymieniał 🙂 <!-- s:) -->

  • Te rozrządy miały być poprawione od początki 2011 roku bodajże od Marca. 😐 <!-- s:| -->
    Mojej kobiety ojciec ma Rumstera 1.2 86 Km ale z przed 2011 .....coś zgrzytneło coś walneło przy jezdzie i zaczoł gasnąć. Na szczęście silnik cały. Oczywiście rozrząd.... Wymieniono cały , ale nie pamiętam jakiej firmy. Robiony w Markach pod Warszawą Firma Chwalibóg podobnież ASO Cena 1000zł :kwasny: