Witaj na forum Fabia Club Polska

Jaki silnik diesla do Fabii 1 po lifcie.

Temat utworzony · 4 Posty · 2839 Wyświetlenia
  • Witam,
    Tego posta piszę w imieniu kumpla a nie moim. Namawiałem go aby się zarejestrował na forum, ale on nie chce, bo nie będzie miał czasu itd itp., ale to inna bajka. Otóż znajomy chyba po zazdrościł mi Fabii gdy zobaczył, że tylko tankuje odpalam i jeżdżę :rotfl: <!-- s:rotfl: --> ale do rzeczy. Zastanawia się nad zakupem Fabii po lifcie, rocznik 2004 lub młodsza. Autko ma mu służyć do jazdy przede wszystkim w trybie miejskim, czasem trasa na Kraków (to tylko 50 km od mnie.) Zależy mu na taniej jeździe i dosyć bezproblemowej. Proponowałem mu żeby poszukał sobie benzyny i dołożył LPG, ale stwierdził, że on nie będzie jeździł na gazie. Dlatego zaproponowałem mu silnik 1.9 TDI, który zawsze uważałem za bardzo fajny do Fabii przez ilość na rynku i ogólną opinię. Natomiast ku mojemu zdziwieniu jego bardziej interesuje silnik 1.9 SDI "Nie ma turbiny, nie ma dwu masy, ani filtrów dpf czy coś... więc nie będzie miało się co zepsuć." oraz druga jego opcja to 1.4 TDI "Będzie mniej palił niż 1.9 TDI, bo mniejszy, tylko tutaj ani ja ani on nie wiemy czy on posiada filtr cząstek stałych? dwumasę? nie wiem jaki jeszcze eko bajer który może się po psuć? Dlatego umieszczam temat na forum Fabii, abym mógł przedstawić mu wszystkie argumenty za i przeciw między silnikami diesla. Proszę was o wszelkie opinie i porady. Pozdrawiam

  • Tdi na miasto do jazdy wokół komina to nieporozumienie
    Ten silnik nigdy się nie zagrzeje. A krótka jedynka i dwójka dopelnia niezadowolenia z jazdy.

    Spróbuj przekonać kolegę do silnika benzynowego. Nieważne jakiej pojemności.

  • Przeciw dieslowi:

    • w zimie kupuj depresator
    • nalanie letniej ropy to kaput
    • większe zanieczyszczenie środowiska
    • droższy w naprawie
    • dwumasa, dpf i inne wynalazki

    Na + dla benzyny

    • pierwsze dwa myślniki nie dotyczą więc dodatkowe €€€€
    • mniej niszczy środowisko
    • szybciej się zagrzewa w zimie
    • tańszy w naprawie
    • do benzyny lpg i jest taniej jak diesel . Przy dzisiejszej cenie ropy diesla się mniej opłaci a przy lpg to wogóle.
  • 1.9 TDI jest dobry na trasę, w mieście skończysz turbinę jak i sprzęgło DPF-a tu nie ma.
    Na miasto znakomity jest jest SDI i jego polecam.
    Co do 1.4 TDI to podobnie jak 1.9TDI tylko tam były jeszcze jakieś problemy od strony mech. nie orientowałem się bliżej w temacie.