[F1] Błąd P 16555 - zbyt uboga mieszanka
-
W jaki sposób można samodzielnie sprawdzić ciśnienie od tej pompy? VAGi'em czy manometrem?
Ale mi ten błąd też wywala jak jadę na lpg, wiec nie rozumiem. -
W moim przypadku było tak. Podczas pracy tego majsterka cały czas byłem przy nim a nawet troszkę mu pomagałem. Najpierw odłączył wąż zasilania paliwem listwę wtryskową przy silniku i tam zbadał ciśnienie wpiętym w ten obwód wskaźnikiem. Możliwe że był to manometr. Podobne to było do wskaźnika ciśnienia powietrza w oponach. Następnie zmontował to i taki sam pomiar zrobił przy baku paliwa, pod siedzeniem prawego tylnego pasażera. Wpiął się w wąż wychodzący z pompy i podczas pracy silnika zaciskał szczypcami wężyk tego niby manometru i patrzył na jego wskazania. Po tym zabiegu usłyszałem od niego, że pompa jest do wymiany. Trafił w dziesiątkę bo po jej wymianie jest już długo OK. Ponadto w sklepie, gdzie kupowałem pompę mają stanowisko do badania pomp paliwowych w czasie ich pracy. Po podłączeniu tej zużytej wykazywała pracę przy wymuszeniu jej na 1 bar. Po podkręceniu na 1,5 bara pompa się zdławiła i tłoczyła płyn ledwo co a gdy ją obciążył na 2 bary to leciało jej jak młodemu panu z ...........
Moim zdaniem powinieneś skasować błąd i pojeździć tylko na benzynie, jak wskoczy Ci on ponownie, wówczas poszukiwać powodu. Jak błąd pojawia się tylko i wyłącznie na gazie to raczej powodem będzie nieprecyzyjnie dobrana instalacja gazowa albo nie dobrze wyregulowana itp.
A cha majsterek, który trafił u mnie w usterkę mówił, że bardzo często wymieniał już pompy w Fabiach i żebym z tego powodu nie kupował oryginału tylko jakiś zamiennik, bo są lepsze. -
Witam,
Cieszę się, że udało Ci się wyeliminować ten błąd, ponieważ w mojej fabii od przebiegu 20tys trapi mnie błąd 16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 006 - Short to Plus - IntermittentAuto jeździ normalnie, nic się nie zmienia, z błędem czy bez tak samo. Byłem u różnych mechaników, nawet ASO Wimar nie znalazło przyczyny.
Co to znaczy : BANK1 oraz co oznacza SHORT TO PLUS, czy to może daje ciała jakis czujnik, kto wie z Panów proszę o podpowiedź.
Błąd ten pojawia się w określonych okolicznościach; mogę przejechać 500 km i wystarczy że na chwilę postawię , dzieci pojda na siku powrót start i prawie zawsze go mam na blacie.
Druga okoliczność to muszę sobie jechać spokojnie te 2 - 3 tys obrotów i własnie też podczas tej spokojnej jazdy lubi wskoczyć.
Wymieniałem pompę paliwa na Hiszpański zamiennik WRC, ale na drugi dzień po zamontowaniu padła, więc wrócił wkład VDO, natomiast różnicy poza głośniejszą pracą zamiennika, nie odnotowałem.
Wymieniłem również filtr paliwa na KNECHT-a 4 barowego, zmian brak.WTF
Pozdrawiam
Marcin
-
To ciekawe, ja już zapomniałem o żółtej kontrolce "check". Autko śmiga jak trza na jakiejś pompie za 70 zł. Już nawet nie pamiętam nazwy jej producenta. Też w opisie błędu miałem Bank 1. Spróbuj znaleźć mechanika, który zmierzy ciśnienie jakie daje pompa podczas jej obciążenia, albo spytaj w sklepie z pompami czy mają stanowisko do ich pomiaru. Tam gdzie ja kupowałem nową, mam znajomego sprzedawcę i z ciekawości podłączyliśmy na takie stanowisko tą starą. Wynik jej pracy był żenujący.
-
ja tez kiedyś zapomniałem i siezdziwiłem
-
Siema,
Bejn, fajny i wiele mówiący post :hyhy: <!-- s:hyhy: --> , ... co zapomniałeś? ... spoko, pojechałem do mechanika, niestety pomimo zapewnień że mi to zrobi nie miał odpowiedniego sprzętu do pomiaru w/w ciśnienia paliwa, inna średnica przyłącza. Obok niego jest ASO SKODA, wstąpiłem i dostałem odpowiedź że na 100% znajdą mi przyczynę błędu za 120 zł chyba się na to skuszę...
Mechanior chciał 50 PLN-ów na pomiar ciśnienia, ale niestety nie zarobi... -
i co opłacało się?
-
Witam Kolegów.
Od kilku dni borykam się z podobnym problemem i błędem 16555:
16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
P0171 - 006 - Short to Plus - IntermittentBłąd pojawił się po wymianie świec na: BOSCH 0 242 236 565 i po wymianie filtra paliwa na Filtron PP 836/3.
Czy wymiana ww. elementów może mieć wpływ na:
- trudności z odpaleniem auta po nocy (nie chce wejść pow. 1000 obr/min., szarpie, dusi się i gaśnie)
- zwiększone spalanie: trasa 7 (było 5,5), miasto ok 10 (było ok [l/100 km]
- ogólne osłabienie auta (brak mocy) ?
Proszę o jakieś porady i sugestie.
Pozdrawiam -
No i już problem rozwiązany. [b]Winowajcą okazał się filtr paliwa[/b]; miał za małe ciśnienie (pomimo deklarowanej przez producenta wartości 3 BAR). Wymiana filtra na oryginalny pomogła. Rozmawiałem z trzema niezależnymi mechanikami i każdy z nich odradził firmę filtron - podobno od roku się pogorszyli. Tak więc, spalanie w normie, odpala od razu, nie dusi się, moc wróciła.
Pozdrawiam
Krzysiek -
Gregmaz miałeś rację, nic nie dała wymiana filtra, ale po tygodniowym postoju w ASO na Modlińskiej doszli do tego że pompa nie daje 4 barów a jedynie 3 i kazali wymienić pompę . Za diagnozę zapłaciłem prawie 300zł.
Na koniec dowiedziałem się że powinienem zakupić nową pompę a jej cena w aso wynosi 950zł.
No nic raz już przerabialem wymianę pompki, kupiłem wkład hiszpańskiej firmy WRC , ktróry padł mi po 2 dniach od założenia, darł się niemiłosiernie, a oryginalna VDO jest cichutka. Muszę zrobić jeszcze jedno podejście chciałem kupić oryginalny wkład VDO, ale nie jestem pewien co jego oznaczeń ponieważ ma je zatarte , natomiast goście na MOTOPLATFORMy twierdzą że do tego korpusu będzie pasował wkład firmy MEAT&DORIA, http://motoplatforma.com/index.php?d=produkt&id=8166<!-- m --> słyszał ktoś z was o tym producencie części zamiennych?