Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. Krzysztof_Sulik
    K

    Krzysztof_Sulik (@Krzysztof_Sulik)

    0
    Reputacja
    14
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o Krzysztof_Sulik

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez Krzysztof_Sulik

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez Krzysztof_Sulik

    • K
      [F1] Sonda Lambda

      [quote="zlloty"][quote="Krzysztof_Sulik"]Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946<!-- m -->
      Co o tym sądzisz ??[/quote]

      Możesz zrobić ten test, tylko zamiast gazu przytrzymaj pedał.. hamulca, komputer sam będzie trzymał odpowiednie obroty.

      O ile pamiętam w nowszych silnikach wartości były w innych polach, musiałbym popatrzeć do ELSY, a nie mam jej pod ręką.[/quote]

      Czy posługując się opisem z ELSY 3.90 i bazą Skody z 04.2011 jestem w stanie wykonać test obu sond lambda ?

      [b]To znalazłem z ELSIE:[/b]

      Diagnoza sondy lambda przed katalizatorem (sprawdzenie starzenia):

      – Wybrać funkcję 034 numeru wyświetlanej grupy
      – Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 400°C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.

      WskazówkaTest się rozpoczyna dopiero wtedy, gdy od uruchomienia silnika upłyną co najmniej dwie minuty.

      – Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż wartość w polu 4 zmieni się z „test wł“ na „B1-S1 OK“ (w razie błędu „B1-S1 NOK“).

      Diagnoza katalizatora
      – Wybrać funkcję 046 numeru wyświetlanej grupy
      – Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 521 °C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
      – Zostawić silnik dalej pracujący na biegu jałowym, aż w polu 4 pojawi się wartość zadana „Kat B1 OK“. (w razie błędu „KatB1 NOK“).

      Diagnoza sondy lambda za katalizatorem (sprawdzenie starzenia)
      – Wybrać funkcję 043 numeru wyświetlanej grupy
      – Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 650 °C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
      – Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż wartość w polu 4 zmieni się z „test wł“ na „B1-S2 OK“ (w razie błędu „B1-S2 NOK“).

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] Sonda Lambda

      [quote="zlloty"]Do diagnozy sond wykorzystywane są bloki pomiarowe 30 - 33. Gdzieś na forum dokładnie opisywałem poszczególne pola, musisz poszukać.[/quote]

      Poszukałem i znalazłem to: http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=82675<!-- l -->
      A masz może opis pozostałych bloków pomiarowych dla silnika BME ?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] Sonda Lambda

      Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946<!-- m -->
      Co o tym sądzisz ??

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] Sonda Lambda

      No to o to własnie mi chodzi...

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] Sonda Lambda

      Witam.
      Czy ktoś z Kolegów może napisać jak Vagiem sprawdzić obie sondy lambda i jak je odróżnić.
      Kiedy wchodzę w bloki pomiarowe silnika w grupę 001 tam lambda jest wyrażona w [%]. Po włączeniu VagScope wykres sondy się ładnie rysuje, ale nie wiadomo o którą sonde chodzi (przed czy za katalizatorem).

      W których blokach pomiarowych szukać sondy przed katalizatorem a w których za ??
      Czy jest możliwość w Vagu wyrażenia sondy w [V] ?

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1] Błąd P 16555 - zbyt uboga mieszanka

      No i już problem rozwiązany. [b]Winowajcą okazał się filtr paliwa[/b]; miał za małe ciśnienie (pomimo deklarowanej przez producenta wartości 3 BAR). Wymiana filtra na oryginalny pomogła. Rozmawiałem z trzema niezależnymi mechanikami i każdy z nich odradził firmę filtron - podobno od roku się pogorszyli. Tak więc, spalanie w normie, odpala od razu, nie dusi się, moc wróciła.

      Pozdrawiam
      Krzysiek

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      Filtr paliwa w Fabii

      Witam.
      Jaki filtr wybrać do 1,2 HTP : 3 BAR czy 4 BAR ? Różnica cenowa w ASO dość spora, 3BAR - 60zł a 4 BAR 140 zł.

      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • K
      [F1] Błąd P 16555 - zbyt uboga mieszanka

      Witam Kolegów.

      Od kilku dni borykam się z podobnym problemem i błędem 16555:

      16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
      P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent

      Błąd pojawił się po wymianie świec na: BOSCH 0 242 236 565 i po wymianie filtra paliwa na Filtron PP 836/3.

      Czy wymiana ww. elementów może mieć wpływ na:

      • trudności z odpaleniem auta po nocy (nie chce wejść pow. 1000 obr/min., szarpie, dusi się i gaśnie)
      • zwiększone spalanie: trasa 7 (było 5,5), miasto ok 10 (było ok 😎 [l/100 km]
      • ogólne osłabienie auta (brak mocy) ?

      Proszę o jakieś porady i sugestie.
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny
    • K
      [F1 i F2] Podłokietnik do fabii

      MAX siła nacisku od góry to 40kg (wg instrukcji).

      napisane w Tuning optyczny
    • K
      [F1 i F2] Podłokietnik do fabii

      Ja do swojej fabci założyłem taki podłokietnik : http://allegro.pl/show_item.php?item=3179870809<!-- m -->
      Idealnie dopasowany, czas montażu max 10 minut. Zakrywa otwór na kubek tuz za ręcznym, popielniczka i uchwyt na kubek z tyłu tunelu nienaruszony.

      instrukcja montażu : [img]http://m-cm.nazwa.pl/Fotki allegro/PODLOKIETNIKI/SKODA/FABIA_I/1.jpg[/img]

      napisane w Tuning optyczny