[quote="zlloty"][quote="Krzysztof_Sulik"]Znalazłem taki opis na innym forum: http://www.vagclub.pl/viewtopic.php?f=142&t=1946<!-- m -->
Co o tym sądzisz ??[/quote]
Możesz zrobić ten test, tylko zamiast gazu przytrzymaj pedał.. hamulca, komputer sam będzie trzymał odpowiednie obroty.
O ile pamiętam w nowszych silnikach wartości były w innych polach, musiałbym popatrzeć do ELSY, a nie mam jej pod ręką.[/quote]
Czy posługując się opisem z ELSY 3.90 i bazą Skody z 04.2011 jestem w stanie wykonać test obu sond lambda ?
[b]To znalazłem z ELSIE:[/b]
Diagnoza sondy lambda przed katalizatorem (sprawdzenie starzenia):
– Wybrać funkcję 034 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 400°C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
WskazówkaTest się rozpoczyna dopiero wtedy, gdy od uruchomienia silnika upłyną co najmniej dwie minuty.
– Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż wartość w polu 4 zmieni się z „test wł“ na „B1-S1 OK“ (w razie błędu „B1-S1 NOK“).
Diagnoza katalizatora
– Wybrać funkcję 046 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 521 °C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
– Zostawić silnik dalej pracujący na biegu jałowym, aż w polu 4 pojawi się wartość zadana „Kat B1 OK“. (w razie błędu „KatB1 NOK“).
Diagnoza sondy lambda za katalizatorem (sprawdzenie starzenia)
– Wybrać funkcję 043 numeru wyświetlanej grupy
– Nacisnąć pedał hamulca i następnie także pedał gazu. Sterownik silnika próbuje zmniejszyć podwyższoną prędkość obrotową do poziomu wartości zadanej. Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż temperatura katalizatora w polu 2 osiągnie wartość 650 °C a wartość w polu 4 zmieni się z „test wył“ na „test wł“.
– Oba pedały trzymać dalej naciśnięte, aż wartość w polu 4 zmieni się z „test wł“ na „B1-S2 OK“ (w razie błędu „B1-S2 NOK“).