[f2] podłączenie radia pioneer deh8400bt
-
Witam, jakiś czas temu zamontowałem radio pioneer do mojej skodziany. Byłem na wyjeździe i auto stało 4 doby i akumulator (kupiony 1,5 roku temu) parł. Przystąpiłem do pomiarów i okazało się że radio z założonym panelem ciągnie ok 0,45A. W sumie nic dziwnego że akku padł przy takim poborze. Zacząłem modyfikacje. Okazało się ze radio było podłączone na sztywno oba kable (zółty i czerwony) do plusa z akumulatora. Myśląc że w kostce mam dwa zasilania +12 jedno z kluczyka jedno z akumulatora podłączyłem radio prawidłowo. Ale przy kolejnych pomiarach okazało się że w wiązce są dwa zasilania +12 z akku. No i teraz pytanie. Czy u Was Panowie i Panie też tak jest w kostce ? Rozumiem że tylko radio firmowe działa w ten sposób że wyłącza się wraz z kluczykiem a potem można je włączyć ręcznie (juz bez kluczyka) i dodatkowo grające radio wyłączy się automatycznie po 30 min grania. U mnie po poprawnym podłączeniu 2 osobnych kabli do dwóch osobnych zasilań radio gra nie wyłącza się z kluczyka (bo nie ma prawa) ale nie wyłącza się także po 30 min. To ze nie wyłącza się po wyjściu kluczyka to jest ok ale wolałbym (oszczędzając akku) żeby wyłączało się po 30 min grania po wyjściu z auta. Ma ktoś jakiś pomysł na to ? Może trzeba coś w komputerze przestawić??
pozdrawiam
-
Nie tylko firmowe, u mnie jest właśnie tak że po włożeniu kluczyka sie włącza, ale mozna także po wyjęciu włączyc ręcznie. Niestety nie pamięta kombinacji z kablami, ale na pewno da się. Z tym wyłąceniem po 30 minutach to pierwszy raz słyszę - lepszy sposób jw.
-
A masz możliwość sprawdzenia u siebie jak masz podłączone radio? Te 30 min to możesz sprawdzić zostaw włączone radio (przy oryginalnym tam działa) ze samo po 30 min się wyłączy. Komputer tym steruje.
pozdrawiam
-
tutaj jest szczegółowa rozpiska http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2008&highlight=iso<!-- m --> Z tego co pamiętam to ja nic nie kombinowałem podłączyłem radio i tak działa, nie zapomnij zamonotwać seperatora.
-
Witajcie <!-- s:) -->
Ja też mam podłączone radyjko pod stacyjkę. Wygląda to tak, że po przekręceniu kluczyka radio gra i gra dotąd do póki nie wyciągnę kluczyka ze stacyjki.Teraz trzeba sobie wyjaśnić parę kwestii.
Czerwony kabel służy na podtrzymanie pamięci stacji i potrzebuje stałego plusa (najlepiej bezpośrednio z aku)
Żółty kabel służy do zasilania wszystkiego innego w radyjku i jest podłączony pod stacyjkę czyli po wł. stacyjki pojawia się na nim napięcie.Połączenie tych dwóch kabli razem powoduje że radio gra cały czas bez względu na zał. stacyjki.
Połączenie kabli żółty z żółtym a czerwony z czerwonym powoduje że radio gra tylko po przekręceniu kluczyka.Jeżeli chcesz oszczędzić aku to połączenie żółty z żółtym a czerwony z czerwonym jak najbardziej
-
No chyba nie do końca , czerwony ma stały plus i to jest główne zasilanie radia , natomiast żółty jest tzw sterującym plusem . Gdyby było tak jak opisał Tomuś to radia nie dało by się włączyć gdy stacyjka byłaby wyłączona - bo wyłączona stacyjka to brak plusa na tym żółtym przewodzie , brak plusa na tym przewodzie brak możliwości włączenia radia bo nie ma zasilania . Żółty przewód jest właśnie po to żeby dać sygnał do radia zanik plusa - stacyjka wyłączona - radio się wyłącza żeby kierowca nie zapomniał , w niektórych samochodach wyłączenie stacyjki nie wystarcza trzeba jeszcze wyjąć kluczyk i dopiero wtedy radio się wyłącza ( przypuszczalnie to sterownik wyłącza plus na żółtym dostając sygnał od immo ) . Teraz podłączenia radia - żółty do żółtego czerwony do czerwonego czarny do czarnego (-) radio zachowuje się tak jak oryginalne nie ma znaczenia , że jest kupione w sklepie bo taką samą zasadę działania czyli nie zapomnimy wyłączyć radia , drugi sposób żółty i czerwony razem do czerwonego w samochodzie radio nie będzie się wyłączać po wyłączeniu stacyjki . Natomiast radzę sprawdzić czy coś jeszcze innego nie ciągnie z akumulatora np lampki w bagażniku może się nie wyłącza albo coś innego .
-
[quote="DIABOLO75"]No chyba nie do końca , czerwony ma stały plus i to jest główne zasilanie radia , natomiast żółty jest tzw sterującym plusem . Gdyby było tak jak opisał Tomuś to radia nie dało by się włączyć gdy stacyjka byłaby wyłączona - bo wyłączona stacyjka to brak plusa na tym żółtym przewodzie , brak plusa na tym przewodzie brak możliwości włączenia radia bo nie ma zasilania . Żółty przewód jest właśnie po to żeby dać sygnał do radia zanik plusa - stacyjka wyłączona - radio się wyłącza żeby kierowca nie zapomniał , w niektórych samochodach wyłączenie stacyjki nie wystarcza trzeba jeszcze wyjąć kluczyk i dopiero wtedy radio się wyłącza ( przypuszczalnie to sterownik wyłącza plus na żółtym dostając sygnał od immo ) . Teraz podłączenia radia - żółty do żółtego czerwony do czerwonego czarny do czarnego (-) radio zachowuje się tak jak oryginalne nie ma znaczenia , że jest kupione w sklepie bo taką samą zasadę działania czyli nie zapomnimy wyłączyć radia , drugi sposób żółty i czerwony razem do czerwonego w samochodzie radio nie będzie się wyłączać po wyłączeniu stacyjki . Natomiast radzę sprawdzić czy coś jeszcze innego nie ciągnie z akumulatora np lampki w bagażniku może się nie wyłącza albo coś innego .[/quote]
[color=#0000FF][b]Diablo75[/b][/color] troszkę mnie źle zrozumiałeś napisałem
[quote="TOMUŚ"]Ja też mam podłączone radyjko pod stacyjkę. Wygląda to tak, że po przekręceniu kluczyka radio gra i gra dotąd do póki nie wyciągnę kluczyka ze stacyjki.[/quote]
czyli wychodzi że po wyłączeniu stacyjki komputer steruje zasilaniem. Tylko jak wyciągnę kluczyk to w tedy gaśnie wszystko. Ja mam radio założone w aso .
W drugi aucie mam tak zrobione że radio gra cały czas i tam są połączone oba kable razem czyli żółty i czerwony. -
Może faktycznie trochę się przyznam nie doczytałem sorki ale żółty jest tylko sterującym a czerwony głównym zasilającym a to ważne przy podłączaniu żeby ktoś nie wpadł na pomysł i podłączył np czerwony pod stacyjkę . Moje radio skoda symphony pamięta stacje i ustawienia nawet jak odłączę akumulator na czas ładowania jak nie wiem ale tak jest może ma podtrzymanie albo odpowiednią pamięć .