Witaj na forum Fabia Club Polska

Jak sprzedać samochód z kratką

Temat utworzony · 11 Posty · 1606 Wyświetlenia
  • Tak jak w temacie,mam samochód z kratką,jak go kupowałem to odliczyłem vat.Działalności już nie mam,a samochód już ma ponad 10 lat.Chce go sprzedać osobie prywatnej,jak to wszystko wygląda.Czy musze ten vat zapłacić od ceny sprzedaży samochodu,czy nowy właściciel,jak go sprzedać netto czy brutto.

  • Jak sprzedać nie wiem bo nie miałem do czynienia do tej pory z taką sytuacją, natomiast jakbym mógł doradzić to czy nie lepiej było by z tego zrobić normalnego "cywila" bez kratki i sprzedać korzystniej, niż puszczać z ceny i sprzedawać z kratką.

  • Z tego co się orientuję (bazując na własnej sytuacji): sprzedający (firma) wystawia fv (z tego co pamiętam 8% vat?) i umowę kupna-sprzedaży pojazdu, kupujący z fakturą bądź umową musi podjechać do jakiegoś warsztatu który mu tą kratkę zdemontuje, zamontuje siedzenia i pasy i wystawi papier dzięki któremu w starostwie będzie można przerejestrować pojazd z ciężarowego na osobowy (zmiana w 2 pozycjach w dowodzie / karcie pojazdu). A i obowiązkowy jest po zdjęciu kratki przegląd do zrobienia (a przynajmniej u mnie był).

  • No ok, ale co w sytuacji kiedy kupujący jest osobą fizyczną, ale wcale nie chce przerabiać fabii "ciężarowej" na osobówkę?

  • No z tego co wiem to się tak nie da (może się mylę), ale teraz to nawet firma nie może kupić auta z kratką (osobówki).

  • Chłopaki mieszacie troszeczkę, z twojej wypowiedzi wynika że auto nadal jest w ewidencji firmy ???
    Jeżeli tak by było to odpowiedz zna tylko twój księgowy i opiszę jak to wygląda np.
    pytasz swojego księgowego jaka wartość jest obecnie na aucie, on odpowie czy wystawisz fakturę Vat i na jaką kwotę, przeróbkę na auto osobowe pozostawiasz nowemu nabywcy a jeżeli zdecydujesz się na zmianę z ciężarówki to podczas wyrzucania z ewidencji firmy
    Jeżeli auto sprzedaż jako ciężarowe - firmowe to nowy nabywca zyska na opłacie skarbowej, masa osób nie zwraca uwagi na kratkę tylko sami wyjmują i tak jeźdzą

  • Napisz do kolegi [b]Mistyp[/b] na PW z tym pytaniem, on swoją F2 kupił z kratką i legalizował ją na osobę prywatną więc będzie w temacie co i jak.

  • [quote="s27"]Jeżeli auto sprzedaż jako ciężarowe - firmowe to nowy nabywca zyska na opłacie skarbowej, masa osób nie zwraca uwagi na kratkę tylko sami wyjmują i tak jeźdzą[/quote]

    Auto sprzedane jako firmowe ma w dowodzie stempelek VAT i nie wiem jak do tego podejdzie starostwo przy rejestracji tego auta na nową osobę (tym bardziej że auto z kratką najczęściej ma zmniejszoną ilość osób z 5 do 2).

  • tak tylko że w niektórych F2 HTB montowano kratkę za zagłówkami tylnymi zachowując przy tym przestrzeń pasażerską ale chyba na 2 a nie 3 osoby.

  • OK, jeśli masz kratkę za tylną kanapą i starostwo ci to puści to możesz sobie z tą kratką jeździć (kwestia przeglądu jeszcze), ale w przypadku (tak jak mój) kiedy kratka była za przednimi siedzeniami nie dało się tego załatwić inaczej tylko przez warsztat i papiery dla starostwa (na ich podstawie była zmiana wpisu w karcie pojazdu: typ pojazdu i ilość osób).

  • Dowiedziałem się dzisiaj w skp że warsztat uprawniony do demontażu kratki wystawia zaświadczenie koszt 200-300zł,potem na stacje koszt 180zł i do urzędu na zmianę dowodu nie wiem jaki koszt ale na pewno coś koło 100zł.Zdziwiło mnie to że ja mam trzeci pas z tyłu i zapięcie na pas :zdziwko: które się znajdowało pod siedzeniem a podłokietnik wystarczy odkręcić.Podobno jak samochód ma powyżej 10 lat i przerobie go na osobowe to nie muszę nic płacić do urzędu żadnego vatu,dokładnie się jeszcze dowiem.Dziękuje za pomoc :piwo: <!-- s:piwo: -->