Problem podczas hamowania
-
Witam! <!-- s;) --> mam problem z moją fabianką..
podczas jazdy gdy zaczynam hamować zaczyna bardzo drżeć mi kierownica... wie może ktoś czym to może być spowodowane ??? -
Pierwsze skojazenie to bys moze masz krzywa tarcz.
-
tarcze są nowe tak samo jak i całe zawieszenie
-
Tarcze, ale zadam trochę głupie pytanie a klocki też wymieniłeś?Co do samego drżenia może masz coś nie dokręcone?Stabilizator miał wymienione łączniki i gumy?Może coś z tych rzeczy jest nie dokręcone.Wymieniałeś więcej rzeczy?Może pojedź na stacje diagnostyczną i sprawdź zbierzność.Jak grzebałeś przy amorkach gumach na wahaczach to jest to konieczność.
-
wszystko jest wymienione na nowe i dobrze dokręcone..
a może być to coś związane z maglownicą ?? -
To, że masz nowe tarcze nie oznacza, że są one proste.. było sprawdzane bicie tarcz? Każdy mechanik "z głową" sprawdzi tarcze po założeniu..
Zresztą nowe tarcze jest bardzo łatwo doprowadzić do zwichrowania, zwłaszcza przy tej pogodzie co mamy teraz. -
tak wszystko było sprawdzane..
a może być to przyczyna gum na maglownicy ?? czy coś w tym stylu... -
gumy na maglownicy są do ochrony, zresztą nie tylko na maglownicy, każda guma coś ochrania <!-- s:P --> i nie mają nic wspólnego z drganiami..
Co miałeś wymieniane w tym zawieszeniu? Zbieżność ustawiona?
-
amortyzatory. tarcze hamulcowe (sprawdzane i są dobre). klocki. łączniki, drążki, gumy na wahaczach i coś jeszcze ale nie pamiętam... i zbieżność też jest ustawiona. koła proste ciśnienie odpowiednie.
a problem nadal występuje.. <!-- s:/ -->
mi się wydaje żę coś z maglownicą bo chyba nie powinna się ruszać cała podczas skrętów (w prawo i lewo) w miejscu.. -
[quote="Grzegorz Pyda"]amortyzatory. tarcze hamulcowe (sprawdzane i są dobre). klocki. łączniki, drążki, gumy na wahaczach i coś jeszcze ale nie pamiętam... i zbieżność też jest ustawiona. koła proste ciśnienie odpowiednie.
a problem nadal występuje.. <!-- s:/ -->[/quote]Od kiedy i w jakich okolicznościach pojawił się ten problem ?
-
To sprawdź dokręcenie przekładni kierowniczej i czy nie ma luzów..
Na wyłączonym silniku ruszaj kierownicą prawo - lewo w granicach luzu na kierownicy i słuchaj czy stuka. -
dobrze mówiłeś... są luzy na przekładni
-
to sprawdź czy luz ma sama przekładnia czy drążki układu kierowniczego..
-
Witam
Ja mam troszkę inny problem z hamulcami. W zeszłym roku wymieniłem tarcze i klocki na nowe z przodu. Teraz od jakiegoś czasu mam podczas hamowania problem a mianowicie naciskając hamulec słyszę tarcie jak by metal o metal. Po dłuższym czasie jazdy ustępuje.
Podczas jazdy wydaje mi się że może to dochodzić z tyłu ale pewny nie jestem.
Proszę o poradę w tym temacie.
Pozdrawiam -
To normalny objaw po wymianie tarcz i klocków to wszystko musi się dotrzeć.Jak polatasz tak 1,5 kkm to objaw zniknie i wszystko wróci do normy.Też tak miałem.
-
tylko że ja wymieniałem w sierpniu 2012 a przejechałem już z 3tys.
Takie może błahe pytanie - hamulec nożny hamuje przednimi kołami czy tylnymi. -
[quote="Switala18"]Takie może błahe pytanie - hamulec nożny hamuje przednimi kołami czy tylnymi.[/quote]
Tymi i tymi..Sprawdź stan okładzin szczęk <!-- s;) -->
-
A może taki urok tych klocków i tarcz co założyłes ?
-
Problem już zlikwidowany <!-- s:D -->
a wszystko to przez wybite drążki kierownicze zastały wymienione na nowe i skończyło się bicie kierownicy podczas hamowania