Witaj na forum Fabia Club Polska

Osłona zimowa chłodnicy - wszystko o osłonie

Temat utworzony · 13 Posty · 3027 Wyświetlenia
  • Zanim kupisz przeprowadź eksperyment, ja mam 1.9TDI i też się przymierzałem do tej osłonki bo wiadomo diesel potrzebuje więcej czasu na dogrzanie szczególnie zimą, jednak najpierw szczelnie zakryłem tą kratkę tekturą i obserwowałem ile będzie potrzebował czasu na nagrzanie, innego dnia przy tej samej temp. bez tektury czas wyszedł mi ten sam, więc stwierdziłem, że osłonka nie spełnia swego zadania, być może byłoby inaczej gdybym jeszcze uszczelnił wszelkie inne kratki w dolnej części zderzaka. Tyle ode mnie.

  • Dziekuje za sugestie:) Własnie mysle o kupnie tej oslony, poniewaz fabka w gazie i wiadomo o co chodzi 🙂 <!-- s:) -->

  • Witam!
    Chodzi mi o szybsze przełączanie auta na gaz, szybsze nagrzanie kabiny itp. Trasy głównie w mieście, krótkie odcinki do 20 km.
    Czy osłona zimowa chłodnicy ma sens ??
    [img]http://jkstyl.auto.pl/3671-1714-large/oslona-zimowa-skoda-fabia-i-2000r-.jpg[/img]

  • dopiszę się do tematu bo widzę że obecnie czas nagrzewania wydłużył się o jakieś 3 km.

    Używa ktoś tej osłony ???

  • Ja nie używam ale przy obecnych temp. czas nagrzewania auta wydłużył mi się tylko o 1-2 km (co przy trasie 25km w jedną stronę nie robi różnicy).

    Z tego co pamiętam to taka osłona tylko częściowo osłania chłodnicę - na dole zderzaka też są wloty powietrza (gdzieś już widziałem temat na forum o tych osłonach tylko znaleźć nie mogę).

  • Tutaj jest temat o osłonie oraz moje małe doświadczenie, nie dubluj proszę tematów, bo założenie kilku kolejnych tyczących się tego samego nie wniesie nic do sprawy.

    http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=43&t=10427<!-- l -->

  • miałem, różnicy nie zauważyłem według mnie nie warto

  • [quote="nicram"]miałem, różnicy nie zauważyłem według mnie nie warto[/quote]
    Ale ty masz diesla a to się nie liczy 😛

  • Zakładam nowy temat bo stary został zamknięty, osoba która zamknęła nie czyta dokładnie tego co piszą w danym temacie, ktoś podał że jest już taki temat ale on jest w dziale kupię sprzedam a tam raczej nie będziemy pisali o plusach i minusach osłony !!!
    Proszę moderatora o usunięcie mojego tematu a odblokowanie tamtego,

    [color=#BF0000]sugerowałem się odnośnikiem - nie sprawdziłem że to do giełdy jest :padam: <!-- s:padam: --> - temat odblokowany.
    kapi[/color]

    Ja mam 1,4 TDI i na 100% nie posiadam dogrzewacza wnetrza który jest w 1,9TDI i moje autko potrzebuje dłuższego odcinka by osiągnąć 90C przy -10 a taka osłona myslę że znacznie skróci czas nagrzewania

  • dodam coś - moim zdaniem zakładanie osłony do diesla jest totalnie bez sensu , nie zapominajcie że diesel jeździ na powietrze które zasysa przez grill, a który zostanie zasłonięty przez osłonę. co może prowadzić do zwiększenia spalania i pogorszenia osiągów.
    osobiście przez 7 lat jeżdżenia fabką nigdy nie zakrywałem chłodnicy - oczywiście w dieslu.

    obecnie w benzynie - również zauważam, że po przejechaniu ~3km samochód osiąga temp. w granicach 40* co powoduje że od razu przełacza się na gaz.
    pokrętło temperatury mam ustawione na max, a wiatrak na 1 stopień.

  • [quote="kapi"]dodam coś - moim zdaniem zakładanie osłony do diesla jest totalnie bez sensu , nie zapominajcie że diesel jeździ na powietrze które zasysa przez grill.[/quote]

    kapi zasysane powietrze do silnika, wlot jest umocowany w przednim pasie nad chłodnicami i osłona nie zasłania wlotu a tylko odcina dopływ zimnego powietrza z zewnątrz co może pozytywnie odbijać się na zużyciu paliwa bo silnik nie dostaje zmrożonego powietrza które wręcz zamraża filtr powietrza i jestem przekonany że korzystnie wpłynie na silnik

  • Kupiłem osłonę i dzisiaj jadąc do pracy przy -15 uzyskałem w trasie 90C po przejechaniu 9 km - pomaga tyle co nieboszczykowi kołdra !!! :hyhy: <!-- s:hyhy: -->

  • Ja zatykam ten dolny grill na zimę ale tylko dlatego, że nie wali wtedy solą, kamieniami i innym syfem bezpośrednio na chłodnicę. Mam specjalnie do tego celu przygotowaną ramkę z tablicy rejestracyjnej owiniętą w czarny, plastikowy worek (zasłania wtedy cały dolny otwór i idealnie pasuje w to miejsce). Mocuję to za pomocą 4 plastikowych złączek wewnątrz zderzaka tak aby nie było tego widać z zewnątrz 🙂 <!-- s:) --> czy ma to jakiś wpływ na jazdę... tego to ja nie wiem ale odkąd to stosuję nie mam nowych wgnieceń w dolnej części chłodnicy oraz osadów z soli po zimie.