Witaj na forum Fabia Club Polska

Zapach spalonego oleju

Temat utworzony · 12 Posty · 1960 Wyświetlenia
  • Witam. Po przejechaniu troche dłuższego odcinku kiedy jade juz na LPG po zatrzymaniu sie i zgaszeniu silnika czuje zapach spalonego oleju.
    Z silnika nie leci poziom oleju jest wszędzie bez zmian czy ma to cos wspólnego z Instalacja.znajomy mówił ze u niego w samochodzie- jezdzi mercedesem tez z instalacja w reduktorze zbierało sie właśnie cos na podobieństwo oliwy i tzreba było wymienić/wyczyścić. czy ten zapach spalonego oleju jest właśnie od tego?
    zaznaczam ze nie zawsze to czuć.nieraz nie ma takiego objawu jak zrobie 250 km a takie trasy robie przynajmniej 2 razy w tyg.nieraz wystarczy przejechać 1 km zeby to poczuć ale dopiero na zewnątrz w kabinie nic.

  • Reduktor jest chłodzony ale płynem chłodniczym..

    Hmm.. poziom płynu chłodniczego jest OK? Nie ma w nim śladu oleju? (w zbiorniczku wyrównawczym, małe czarne kropki)

  • Nie na zbiorniku wyrównawczym brak czarnych kropek. Jeśli chodzi o płyn chłodniczy muszę go co jakiś czas uzupełniać nieraz jest to 1 raz na miesiąc nieraz co 2 tyg. a z tym reduktorem to pomyłka :wstyd: <!-- s:wstyd: --> chodziło mi o parownik i podobno w nim się zbira jakaś maź i to trzeba czyścic.to może być przyczyna przykrego zapachu???

  • [quote="emiluch"] a z tym reduktorem to pomyłka :wstyd: <!-- s:wstyd: --> chodziło mi o parownik[/quote]

    Ale.. to jest to samo 😛 Tylko określenie inne 😉

    [quote="emiluch"]Jeśli chodzi o płyn chłodniczy muszę go co jakiś czas uzupełniać nieraz jest to 1 raz na miesiąc nieraz co 2 tyg. [/quote]

    Gdzieś ucieka.. Poszukaj wycieku.. pompa wody, przewody gumowe którymi rozprowadzany jest płyn, chłodnica, reduktor (parownik) itp.

    A co do zapachu to nie wydaje mi się, żeby to miało coś wspólnego z instalacją LPG bo ona nie jest nim chłodzona.

    PS. W najgorszym przypadku jaki przychodzi mi do głowy to masz padniętą UPG albo głowicę i olej przedostaje się do układu chłodzenia i przypala się gdzieś ..

  • "PS. W najgorszym przypadku jaki przychodzi mi do głowy to masz padniętą UPG albo głowicę i olej przedostaje się do układu chłodzenia i przypala się gdzieś ."

    ale ubytku oleju nie ma jest na swoim poziomie od 10 tys km

  • [quote="emiluch"]ale ubytku oleju nie ma jest na swoim poziomie od 10 tys km[/quote]
    Bo one mogą się wzajemnie "uzupełniać".

    Ale poszukaj tego wycieku płyny, może gdzieś wąż ze starości się przetarł i puszcza..
    A kiedy była pompa wody wymieniana?

  • rozrzad 6tys km temu bez pompy wody mój mechaniko stwierdził ze jest w bardzo dobrym stanie i nie trzeba jej wymieniac

  • Pompa może być OK, ale oring na pompie będzie już stary i może puszczać.

    Jak włączysz nawiew do kabiny czuć słodki zapach płynu chłodniczego?

  • Nie zapachu nie czuć. aczkolwiek nieraz właśnie zapach tego przepalonego oleju czuć i w środku co do tej głowicy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy jest ok? Bez potrzeby udania sie do mechanika? Kurcze zmartwiłeś mnie właśnie wzmianka o tej głowicy.są jeszcze jakieś dodatkowe objawy?

  • W domu głowicy nie sprawdzisz, bo jeśli jest pęknięcie to jest ono wewnątrz i naprawdę minimalne.

    Na razie nie zamartwiaj się najgorszą opcją, tylko poszukaj wycieku płynu na pod maską 😉 <!-- s;) -->

  • Obejrzyj dokładnie silnik pod kątem plastikowych wężyków na gorących elementach. To nie musi być olej, to może być guma, izolacja, itp.

    Sprawdzanie UPG zacznij od zmierzenia wielkości kompresji w cylindrach.

  • Zapach spalonego oleju może świadczyć o UG, sprawdź czy na zimnym silniku po odkręceniu korka ukł. chłodzenia masz ciśnienie jeśli tak uszczelka może się kończyć.