[F1 i F2] Dębica Passio 2 185/60 R14 -ciśnienie
-
Witam Wszystkich
Problem dotyczy ciśnienia w tych właśnie oponach.Napompowanie opon wg. wskazań producenta (przód 2,5 tył 2,3) daje odczucie "flaka".Na "oko" też tak wygląda.
Rozmawiałem w warsztacie samochodowym, sugerują że te nowe opony są robione z gumy?kauczuku? o innych właściwościach niż starsze opony.Że spokojnie mogę nabić więcej (np. przód 2,7 tył 2,5)-mowa o aucie nie obciążonym.Nawet jeżeli nabiję więcej,to wszystko będzie OK.Taka konstrukcja opony.
Ok, przyjąłem ale jak to się ma do zużycia opon i ekonomi jazdy?
Dosyć duża rozpiętość między wartościami.
Dużo mądrych ludzi jest na forum,może ktoś wyjaśni, wytłumaczy,podpowie...? -
wg mnie, niezależnie od tego co podaje producent opony, ważne jest co podaje producent samochodu.
dla tego rozmiaru co podajesz, w F1 miałem 2,2 przód i 2,0 tył ( combi) zresztą- zobacz co masz na klapce napisane i tego się trzymaj.za duże ciśnienie powoduje "balon" i wycieranie środka opony,
zbyt niskie - zużycie zewnętrznych krawędzi i niebezieczeństwo zbicia opony z rantu felgi.w combi F1 u mnie, wystąpiło "ząbkowanie" opon, gumiarz zaleca zmianę kół osiami przód <-> tył co ~5kkm.
-
Ja w moim combi daję na przód 2.3 a tył 2.1.
[b]kapi[/b] ma rację jak za dużo dasz powietrza zniszczysz środkiem oponę. -
a jak za malo to z obu stron, u mnie cisnienie 2.2 na przodzie, zas na tyle - 2.1
-
Jakie jest według Ciebie to odczucie flaka? Passio mają tendencję do wyglądania jak balon.