[F1] Osłony przegubu zewnętrznego
-
Dziś nadszedł dzień przeglądu technicznego...
W mojej Fabii oczywiście wszystko jest ok, z jednym wyjątkiem.
Wszedłem do kanału i z osłony przegubu ciekł tawot.
Moje pytania:
Jak bardzo ważna jest to usterka, jeśli chodzi o bezpieczeństwo moje i samego samochodu?
Czym mam się kierować przy kupnie nowych osłon? Osłona plastikowa czy gumowa?
i czy ktoś już kiedyś to wymieniał? Jakieś porady dotyczące wymiany? -
[quote="Piioterr"]Jak bardzo ważna jest to usterka, jeśli chodzi o bezpieczeństwo moje i samego samochodu? [/quote]
wyciek smaru powoduje pracę przegubu na sucho i drastyczne skrócenie jego zycia
[quote="Piioterr"]Czym mam się kierować przy kupnie nowych osłon? Osłona plastikowa czy gumowa? [/quote]
kieruj się sprawdzonym producentem - zakup w intercars lub coś podobnego. a nie allegro.
[quote="Piioterr"] czy ktoś już kiedyś to wymieniał? Jakieś porady dotyczące wymiany?[/quote]
tak, i moja rada - oddaj do warsztatu. -
[quote="kapi"]wyciek smaru powoduje pracę przegubu na sucho i drastyczne skrócenie jego zycia [/quote]
OK rozumiem, że to dość poważne, a z układem kierowniczym nie ma co sobie żartować.
[quote="kapi"]kieruj się sprawdzonym producentem - zakup w intercars lub coś podobnego. a nie allegro. [/quote]
Jak będę już kupował te osłony, kierując się producentem, to lepsza będzie chyba gumowa tak?
Bo słyszałem, że te plastikowe są zupełnie do niczego.
Posłucham się Ciebie i oddam go do mechanika może więc lepiej. -
[quote="Piioterr"]Bo słyszałem, że te plastikowe są zupełnie do niczego.
Posłucham się Ciebie i oddam go do mechanika może więc lepiej.[/quote]
oddaj do warsztatu, oni zakupią odpowiednią dla Twojego przegubu, a jak znów sie coś bedzie działo to bedziesz "kryty" i nie bedzie tekstu - "panie, to coś przyniósł, to my założyli i tak wyszło "<!-- s:) -->
i weź paragon :!: albo FVAT. -
Witam, Piioterr jak skończyła się przygoda z przegubami? Oddałeś do warsztatu? Ile skasowali?
-
U mnie to kosztowało prawie co łaska. Dałem 40,- jakoś... raz zmieniałem osłonę bo się okazało, że poprzedni mechanicy zamówili za dużą i spadała... Kupiłem inną i pojechałem na warsztat.
Reasumując - koszt całkowity:
Osłona przegubu, smar i opaski: ~30-40,-
Nakrętka piasty: ~12,-
Robota: ~40,-To tak z mojej historii
<!-- s;) -->
-
Dzięki
<!-- s:) --> Szykuje mi się przegląd, a ostatnio mechanik zwracał uwagę, że trzeba będzie zająć się osłoną...
Bałem się, że to jakieś wielkie koszta.
Raz jeszcze dzięki