[F1] Długie odpalania
-
Od pewnego czasu zauważyłem że auto długo trzeba rozpalać. Tzn po przekręceniu kluczyka kiedyś od razu zapalał, teraz to chwilę trwa. Co polecacie?
-
Miałem kiedyś taki objaw ,że trzeba było zakręcić ze 2-3 razy zanim załapał. Po pewnym czasie padła mi jedna cewka. Po wymianie cewki i przy okazji świec zaczął odpalać bezproblemowo. Nie wiem czy dzięki wymianie świec czy to cewka juz szwankowała.
-
Czy rozrusznik kręci cały czas żwawo czy w miarę długości kręcenia słabnie?Jest to słyszalne.Jeśli tak to typowałbym akumulator.
Sprawdź też świece. -
Ile trwa to kręcenie "chwilę"? Sekundę, czy więcej?
-
Cewka była wymieniana rok temu [url]http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=8474[/url]. Czasem zapalanie trwa z 5 sekund.
-
jak przekręcasz zapłon słyszysz pompę paliwa?
-
[b]szymon189[/b], tak jak wspomniałem typuje świece, lub akumulator.
Zacznij od wymiany świec (zakładam że już je sprawdziłeś)bo jest to tańsze niż wymiana aku.Z resztą 3 świece nie będą kosztować majątku.Myślałem też o przewodach wysokiego, ale w owym czasie jak pisałeś o usterce nie było wilgoci w powietrzu więc tu nie powiem na 100%. -
[quote="marcing040381"].Z resztą 3 świece nie będą kosztować majątku.[/quote]
Dlaczego 3? <!-- s:) --> -
[b]zdono[/b], Przepraszam nie doczytałem że to 1,4 a nie 1,2
Poprawiona wersja <!-- s:) -->
szymon189, tak jak wspomniałem typuje świece, lub akumulator.
Zacznij od wymiany świec (zakładam że już je sprawdziłeś)bo jest to tańsze niż wymiana aku.Z resztą 4 świece nie będą kosztować majątku.Myślałem też o przewodach wysokiego, ale w owym czasie jak pisałeś o usterce nie było wilgoci w powietrzu więc tu nie powiem na 100%. -
Co was tak ciągnie do wydawania kasy na ślepo? Najpierw diagnoza, potem zakupy.
- nie ma przewodów wysokiego napięcia w tym silniku (podwójna cewka jest na świecach).
- akumulator jest ok, skoro kręci, ale nie odpala
- jeśli nie odpala, to
- nie ma iskry
- za mało paliwa
- za mało powietrza
- nieszczelności w komorze spalania
ISKRA
Działanie cewki łatwo sprawdzić oscyloskopem, wystarczy podpiąć się pod przewody obwodu pierwotnego.
Możesz mieć zużyte/uszkodzone świece, wówczas miałbyś nierówny bieg jałowy
PALIWO
Otwieranie się wtryskiwaczy również możesz ocenić za pomocą oscyloskopu, niemniej szczelność wtryskiwaczy i rozpylanie - do tego musisz wymontować listwę wtryskiwaczy. Możliwe, że problem leży właśnie we wtryskiwaczach:
- wtryskiwacz jest zapieczony - nie podaje paliwa (musi dostać parę impulsów, żeby się "rozruszać")
- wtryskiwacz jest nieszczelny, przez co paliwo cieknie i przy odpalaniu silnik musi je najpierw wydmuchać
- wtryskiwacz źle rozprasza strumień paliwa, przez co trudniej o zapłon
Pompa paliwowa - może podawać za małe ciśnienie (aczkolwiek jeśli już po odpaleniu depniesz gaz w podłogę i nie ma szarpnięć, to raczej odpada)
Filtr paliwa może być zasyfiony
POWIETRZE
Zapchany filtr powietrza, miałbyś podobne objawy co przy niewydolnej pompie paliwa
Lewe powietrze - nieszczelny układ dolotowy, mieszanka uboga, trudniej o zapłonOdkręć plastik na przepustnicy (trzy imbusy, dwa wężyki) i wtedy spróbuj odpalić. Jeśli nie będzie różnicy, to dolot do przepustnicy nie jest przyczyną, może być uszczelka pod kolektorem dolotywm
KOMPRESJA
Możesz mieć problem z kompresją - wypalone zawory, puszczające pierścienie na cylindrach.
Na pracującym silnik odkręć wlew oleju i zobacz, czy nie "pufa" spalinami. Najlepiej by było zmierzyć kompresje, jeśli masz możliwość zrobienia tego gdzieś za free. -
Zauważyłem dzisiaj mokry silnik od oleju. Okazało się że wylatywało na uszczelce. Pokrywa jakby była luźna, dokręciłem i zobaczymy co dalej będzie. Uszczelkę łatwo w tym miejscu wymienić? Po ilu km powinienem wymienić?
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=2a95e8b06119fc4d][img]http://images40.fotosik.pl/1735/2a95e8b06119fc4dm.jpg[/img][/url] -
na początek umyj silnik po tym dokręceniu i monitoruj sprawę. Jeżeli wyciek będzie się pojawiał to wtedy wymiana uszczelki.
Jeszcze małe pytanko - miałeś coś robione przy silniku ostatnio?
-
Rok temu wymieniałem cewkę zapłonową.
-
[b]szymon189[/b] co do uszczelki to jak [b]dr O.[/b] pisze umyj i zobaczysz, przy niej nie ma reguły wymiany, ja w poprzedniej fabii nie wymieniałem ani raz mimo przebiegu ponad 120 tys.km.
Co do odpalania to tak jak [b]zlloty[/b] napisał dodam jeszcze tyle, że w mojej byłej 1.4 pomogło by poprawić zapalanie i ogólnie wyrównać pracę silnika wyczyszczenie i skalibrowanie przepustnicy oraz kupiłem płyn STP do czyszczenia wtryskiwaczy i wlałem całą flaszkę na zbiornik. Do tego jako, że jeżdżę do pracy autostradową obwodnicą kraka, jak ją parę razy przegoniłem po ok. 160 z tym STP to ewidetnie się poprawiło, także wniosek wtedy wyciągłem, że wtryski miałem nie za czyste.
Oczywiście wykręć i sprawdź świece, ustaw przerwę i wymień filtr powietrza. -
[quote="MirekS"]w mojej byłej 1.4 pomogło by poprawić zapalanie i ogólnie wyrównać pracę silnika wyczyszczenie i skalibrowanie przepustnicy oraz kupiłem płyn STP do czyszczenia wtryskiwaczy i wlałem całą flaszkę na zbiornik.[/quote]Jak wyrównać pracę silnika oraz wyczyścić i skalibrować przepustnicę? Wizyta pod komputerem? Gdzie się znajduje zbiornik z wtryskami?
-
[quote="szymon189"][quote="MirekS"]w mojej byłej 1.4 pomogło by poprawić zapalanie i ogólnie wyrównać pracę silnika wyczyszczenie i skalibrowanie przepustnicy oraz kupiłem płyn STP do czyszczenia wtryskiwaczy i wlałem całą flaszkę na zbiornik.[/quote]Jak wyrównać pracę silnika oraz wyczyścić i skalibrować przepustnicę? Wizyta pod komputerem? Gdzie się znajduje zbiornik z wtryskami?[/quote]
Płyn do wtrysków dolewasz do zbiornika paliwa. A on już sobie dociera do wtrysków sam, u mnie też pomogło. Od tego bym zaczął, koszt to 15 zł i zbiornik paliwa (jak jeździsz na LPG)
-
Na sąsiednim forum jest manual odnośnie czyszczenia i kalibracji.
Linki:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=3125<!-- m -->
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=25&t=3345