Witaj na forum Fabia Club Polska

[F2] Montaż tempomatu w Fabii II ?

Temat utworzony · 69 Posty · 32835 Wyświetlenia
  • Witam

    Zastanawiam się nad montażem tempomatu w mojej Fabii II - rok 2009, 1,4TD 80KM.

    Z ASO dostałem propozycję
    [quote]W pojeździe TMBFF6XXXXXXXXX5 jest możliwość montażu tempomatu. Konieczny jest montaż sterownika sieci pokładowej 1312zł, tempomat 496zł.
    Koszty montażu ok. 300 zł[/quote]

    Jeśli sterownik sieci pokładowej to to samo co moduł komfortu (?), który mogę kupić za ok. 500 zł (nowy) na Allegro to cena ASO nie wydaje się atrakcyjna.

    Forumowicz o nicku Koleś odpisał na pytanie, które do niego wysłałem po lekturze niniejszego formu, że nie jest w stanie tego zrobić więc proszę mnie do niego nie kierować 🙂

    Lokalizacja: Bydgoszcz.

    Z góry dziękuję za konstruktywne uwagi.

    Wojtek

  • Jeżeli fabrycznie ma tempomatu to uważam, że nie ma potrzeby zakładania chyba, że pokonujesz duże trasy i założą ci taki, który sam hamuje przed innym samochodem. Pytanie skieruj do dużych warsztatów, tylko nie wiem czy będą chcieli za 300 robocizny wgrywać sterowniki w aktualne ustawienia komputera. ASO ratuje się jak może wymyślając zajęcie dla swoich mechaników. 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="Hose"]Jeżeli fabrycznie nie ma tempomatu to uważam, że nie ma potrzeby zakładania[/quote]
    A ja uważam, że warto zakładać tempomat. Mam i używam go codziennie w mieście, jak tylko jest kawałek prostej.
    Niestety w F2 nie mam pojęcia jak to zrobić. Do F1 założę w 2h.

  • [quote="koleś"]Niestety w F2 nie mam pojęcia jak to zrobić.[/quote]
    co prawda nie sprawdzałem w katalogu, ale opcje mogą być dwie :

    1. manetka dzielona - podobnie jak w F1. i podobnie jak w OII
    2. manetka w całości zintegrowana - jak nowe OII.

    w przypadku 1. dla OII chłopaki pisali o pociągnięciu przewodu do komputera samochodu bo czegoś tam brakuje.
    w przypadku 2. - wszystko idzie p&p i wystarczy samo zakodowanie. - przynajmniej dla OII w nowej wersji.

    trzeba by zobaczyć co siedzi w tej F2 i zabrać sie do roboty 😉 <!-- s;) -->

  • Myślę, że jakbym mógł zajrzeć do takiej F2 przed FL to bym pewnie wyczaił jak to podłączyć. Manetka jest jak w seacie a do seata już robiłem. Może jest tak samo?

  • [quote="koleś"]Myślę, że jakbym mógł zajrzeć do takiej F2 przed FL to bym pewnie wyczaił jak to podłączyć. Manetka jest jak w seacie a do seata już robiłem. Może jest tak samo?[/quote]

    Piotr, wczoraj kupiłem tzw. przełącznik zespolony i zastanawiam się co na to ASO, bo śpiewali mi ponad 1000PLN a kupiłem za 250 PLN (mówili niedazwno że mi za 100 zamontują) natomiast jak to się ma do zintegrowania z Maxi-Dotem?? jak chcesz możemy spróbować pogrzebać 🙂 <!-- s:) -->

  • Jacol
    Możesz zdradzić gdzie kupiłeś tzw. przełącznik zespolony i czy do mojego turboklekota też takie coś się nada ?

    Jeśli to możliwe byłbym zainteresowany dołączeniem do elitarnego grona tempomatowców 🙂 <!-- s:) -->

    Jakie są ewentualne koszty takiego podłączenia ?

    Pozdr,

  • właśnie z tydzień temu popełniłem tempomat CCS w mojej Fabce II FL, porobiłem zdjęcia to pewnie manual zrobię, o ile nie ma go gdzieś na forum, jakby co dajcie znać czy jest i czy ewentualnie są osoby zainteresowane to będę miał doping 🙂 <!-- s:) -->

  • Każdy czeka z niecierpliwoscią. 😉 <!-- s;) -->

  • czyli rozumiem nie ma takiego manuala, zatem postaram się zrobić jak najszybciej, chociaż dzisiaj jakoś mi wpadło żeby zrobić sobie rozbudowę ABS do ESP i właśnie siedzę nad ETKA i ELSA 🙂 <!-- s:) --> i się podjarałem hehe

  • Elegancko. 🆗 <!-- s🆗 -->

  • [quote="kapi"]Elegancko. 🆗 <!-- s🆗 -->[/quote]

    małe pytanko, czy ten wątek http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=9933 aktualizujesz? pierwszy post widzę ostatnio edytowany w 2012r., jeśli można to proszę o dopisanie moich 2 manuali, LEDy aka jarry style i CCS 🙂

  • Jak mam "pełną klawiaturę" to owszem.
    Z telefonu to ciężko 😉 <!-- s;) -->

  • [b]jarry[/b], dlaczego wyjmowałeś licznik i demontowałeś deskę rozdzielczą?

    Zapewniam, że zamontuję tempomat w F2 przed liftem czy po lifcie bez demontażu deski i licznika.

    Jakby co to proszę dzwonić. 510 150 407

  • [quote="koleś"][b]jarry[/b], dlaczego wyjmowałeś licznik i demontowałeś deskę rozdzielczą?[/quote]

    A czytałeś w ogóle opisy przy zdjęciach? Na przykład przy punkcie 19?
    No chyba że Climatic na Climatronic wymieniasz bez demontażu deski i licznika to wtedy szacun i szkoda że nie wiedziałem bo bym się do Ciebie zgłosił 😉 <!-- s;) -->

  • No nie czytałem opisów.

    Wtyczki komputera silnika nie rozbierałeś? Nie wyciągałeś czarnej i brązowej listwy z pinami?

  • tym razem punkt 24 się kłania 🙂 <!-- s:) -->

  • No obejrzałem to sobie zanim zadałem pytanie.

    Nie widzę jednak na fotkach czy wyjmowałeś te dwie listwy bo samo różowe to za mało, żeby wyjąć ten czarny patyczek.

  • nic więcej nie wyciągałem 😕 <!-- s:/ -->

    elegancko wyszedł "patyczek" i wskoczył pin, sporo wtyczek już przepinowywałem, co prawda ECU po raz pierwszy, i postępowałem raczej według utartej ścieżki...

    co prawda jeden mój kolega długo przepinowywał kostki nie wiedząc że są blokady, szło mu ciężko ale dawał radę :hyhy: