Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Fabia 1.2 12v AZQ 2004 70000

Temat utworzony · 13 Posty · 9235 Wyświetlenia
  • Witam, kolegów mam do was pytanie czy jak odpalicie swoją fabie to w zbiorniczku płynu chłodzącego cały czas płyn krąży??

  • Tak, w każdym silniku chłodzonym cieczą musi tak być 😉 <!-- s;) -->

  • Kolego no trochę się na mechanice znam, i pytam się aby koledzy forumowicze sprawdzili w swoich Fabiach;)

    Ale jeśli masz zimny silnik, i zapalisz go to termostat powinien włączyć krążenie cieczy w zbiorniczku jak będzie temperatury cieczy około 90 stopni. U mnie Ja zapalasz zimny silnik i ciecz krąży cały czas. Sprawdzałem w innym aucie ( inna marka i model) i ciecz nie krąży w zbiorniku przy zimnym silniku. Właśnie mnie interesuje czy Specjaliści z grupy VW nie wymyślili znowu jakiegoś cudownego rozwiązania.

  • [b]przemekp5[/b], 😉 <!-- s;) -->

    Dawno wymieniałeś termostat?

  • hmmm... sytuacja jest następująca... była robiona głowica, jeden zawór wypalony, no i teraz jak zauważyłem woda cały czas krąży w zbiorniczku, natomiast jak się ujedzie około 20km to jak się otworzy zbiornik z płynem to aż płyn kipi i jest duże ciśnienie w nim

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 14-04-2012, 09:50[/i] ][/size]
    natomiast termostat nie był wymieniany

  • no to sprawa jest tego typu, że prawdopodobnie termostat szwankuje i nie puszcza w obieg. Zacznij od niego, bo to dość często w fabkach daje ciała.

  • [quote="dr O."]no to sprawa jest tego typu, że prawdopodobnie termostat szwankuje i nie puszcza w obieg. Zacznij od niego, bo to dość często w fabkach daje ciała.[/quote]
    Dokładnie to miałem na myśli 😉 <!-- s;) -->

  • dzwoniłem do serwisu Skoda Auto Bednarek, powiedzieli mi tak, "iż w tych autach są dwa obiegi mały i duży, mały jest w przypadku zimnego silnika, natomiast termostat włącza duży obieg. Mały obieg to silnik->nagrzewnica->zbiorniczek wyrównawczy, natomiasta w dużym dochodzi chłodnica. Płyn też przybywa jak się auto nagrzeje"

  • [b]przemekp5[/b],
    To, że jest ciśnienie w zbiorniczku to jest normalne.
    to że są dwa obiegi płynu chłodzącego to też prawda, ale za cholerę nie mogę sobie przypomnieć jak idą węże z cieczą chłodzącą w moim motorze.. żeby ustalić czy powinno iść cały czas przez zbiorniczek, chociaż Ty masz inny motor ale to powinno być na tej samej zasadzie.. 😉 <!-- s;) -->
    Jeśli nie miałeś dawno wymienianego termostatu to dla świętego spokoju go wymień koszt jest nie duży bo około 30/40zł z obudową, wymiana łatwa, a po wymianie będziemy wiedzieć więcej.

  • po wymianie termostatu nic się nie zmieniło:(

  • Sprawdź po tych 20 km, czy chłodnica jest gorąca. Jeśli jest, to przełączanie jest ok. Wskazówka temperatury cieczy chłodzącej co pokazuje?

    Generalnie układy chłodzenia działają na nadciśnieniu, gdyż to pozwala zwiększyć temperaturę wrzenia cieczy chłodzącej.

  • hmm problen nadal jest, ja podejrzewam iż skro jest LPG to jest wyższa temperatura i i przez to takie ciśnienie, zastanawiam się nad tym czy by się nie dało jakoś przerobić aby wentylator włączał się wczęśniej, np. przy jak mi wskazuje 90 st. a nie 100

  • Przed wymianą sprawdź go albo za pomocą VAGa, albo omomierzem. Czujnik to rezystor NTC, czyli ze wzrostem temperatury spada oporność. Szacunkowa charakterystyka poniżej.