[F1] AIR BAG a wspomaganie
-
Witam.
Jestem nowym uzytkownikiem forum.
Studiowałem je dosc szczegolowo ale nie znalazlem odpowiedzi na mój problem chociaz duzo bylo pisane o podobnych przypadkach.Kupilem skode fabie 1.9sdi kombi 2001r.
Auto bylo uszkodzone (delikatnie prawa strona od pasazera) i uszkodzone byly przednie poduszki powietrzne. Po 2 miesiacach autko zostalo naprawione blacharsko a poduszki zostaly wymienione na drugie - sprawne.
Po zlozeniu calego samochodu zapalila sie kontrolka od wspomagania kierownicy i kierownica chodzi ciezko <!-- s:( -->
Sugerujac sie podpowiedziami uzytkowników forum naladowalem przez 12 godzin akumulator i zadnej reakcji od strony wspomagania.
Ładowanie na uruhomionym silniku ok 14.4v , a akumulator kupiony we wrzesniu 2011.
Wymienilem czujnik skretu TRW z kablem i tez nici z tego - czytalem ze to dosyc czesta usterka w fabiach.
Wiazke tez wykluczam bo obejrzalem ja cala dokladnie i nie ma zadnych uszkodzen.
Dostalem sie do pompy i sprawdzilem czy dochodzi do niej prad. Na 2 grubych kablach jest + i -.
Na kostce od srodka auta jest + na czarno zoltym przewodzie.
Po odpaleniu silnika pompa nie pracuje (nie buczy) dodam tylko ze podczas kolizji nawet nie zostala musnieta.Stad moje pytanie.
czy uklad poduszek ma jakis zwiazek z dzialaniem wspomagania kierownicy?
czy poprostu niewiem jakim cudem padla sama pompa???POMOcY co mam z tym problemem zrobic?
Nie mam mozliwosci podlaczenia auta pod kompa - najblizszy zaklad mechaniczny znajduje sie 18km od mojego miejsca zamieszkania a autko stoi rozebrane - bez zderzaka. -
Wygląda na uszkodzoną pompę.Przed wymianą dobrze by było , aby sprawdził ktoś kto się zna . Na odległość nie można na 100% postawić diagnozy.
[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 09-04-2012, 09:26[/i] ][/size]
Sprawdź pompę podłączając ją "na krótko" -
Również posuwał bym się od stwierdzenia uszkodzenia pompy. Kilka miesięcy miałem podobny problem, tylko że u mnie to zdarzyło się w trakcie jazy. Pompa po prostu przestała działać. Rozebrałem, przesmarowałem lecz działała może 2 dni. Zakup nowej pompy to jest koszt ok 1000-1500 zł. Są osoby które to regenerują pompy, w innym temacie znajdziesz namiary na "fachowca" [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=9423]Tutaj[/url]
Oczywiście myślę że na tę pompę powinien zerknąć fachowiec i określić czy jest do wymiany.
-
Dzieki.
A jak pompe sprawdzic na krotko?
I jeszcze jedno pytanko?
Czy jest róznica w pompach TRW gdzie inne sa czujniki skretu na przekladni?
Bo sa dwa rodzaje czujników:
1 - czujnik z kablem
2- czujnik z wtyczka
Do jednego i drugiego rodzaju jest taka sama pompa? -
"na krótko" to znaczy zasil pompę bezpośrednio z AKUmulatora osobną instalacją , jeśli silnik pompy będzie działał tzn ,że wina leży po stronie zasilania pompy., jeśli nie będzie działał tzn awaria pompy.(tak ja bym to sprawdził)
Jeśli się mylę to poprawcie!! -
Ale jesli do pompy dochodzi na dwa grube przewody + i - oprócz tego na czarno zolty dochodzi plus to jak mozna zasilic pompe jeszcze inaczej?
-
[quote="urbanek"]Dzieki.
A jak pompe sprawdzic na krotko?
I jeszcze jedno pytanko?
Czy jest róznica w pompach TRW gdzie inne sa czujniki skretu na przekladni?
Bo sa dwa rodzaje czujników:
1 - czujnik z kablem
2- czujnik z wtyczka
Do jednego i drugiego rodzaju jest taka sama pompa?[/quote]Skoro dochodzi prąd, to nie ma po co podłączać na krótko.
Są jeszcze dwie wtyczki - jedna od czujnika skrętu - sprawdź czy jest na niej prąd. Powinien być od -2,5V do +2,5V.
Trzecia wtyczka to sterownik CAN, z tego co pamietam ma 4 piny. Na trzech z nich powinno cos sie dziac, jeden jest pusty.
Pompa potrzebuje pakietu do dzialania, czyli jesli na tych wszystkich trzech wtyczkach jest prąd, to pompa jest winowajcą.
Proponuję ją rozebrać i obejrzeć część elektryczną. Jeśli widać na niej gołym okiem uszkodzenia (spalone tranzystory, rozsadzone kondensatory) to możesz sam sie bawic i wlutowac nowe. W miarę ogarnięty elektronik poradzi sobie z tematem. Jesli nie widac, to polecam udac sie do specjalisty.
Jak bedziesz mial pytania, to atakuj, mam sporo zdjec, bo sam to rozbieralem.Wracając do pytania - wiele osób mowi, ze jest róznica, ale to nie prawda. Każdy czujnik TRW współpracuje z każdą pompą TRW.