Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] AIR BAG a wspomaganie

Temat utworzony · 7 Posty · 1130 Wyświetlenia
  • Witam.
    Jestem nowym uzytkownikiem forum.
    Studiowałem je dosc szczegolowo ale nie znalazlem odpowiedzi na mój problem chociaz duzo bylo pisane o podobnych przypadkach.

    Kupilem skode fabie 1.9sdi kombi 2001r.
    Auto bylo uszkodzone (delikatnie prawa strona od pasazera) i uszkodzone byly przednie poduszki powietrzne. Po 2 miesiacach autko zostalo naprawione blacharsko a poduszki zostaly wymienione na drugie - sprawne.
    Po zlozeniu calego samochodu zapalila sie kontrolka od wspomagania kierownicy i kierownica chodzi ciezko 😞 <!-- s:( -->
    Sugerujac sie podpowiedziami uzytkowników forum naladowalem przez 12 godzin akumulator i zadnej reakcji od strony wspomagania.
    Ładowanie na uruhomionym silniku ok 14.4v , a akumulator kupiony we wrzesniu 2011.
    Wymienilem czujnik skretu TRW z kablem i tez nici z tego - czytalem ze to dosyc czesta usterka w fabiach.
    Wiazke tez wykluczam bo obejrzalem ja cala dokladnie i nie ma zadnych uszkodzen.
    Dostalem sie do pompy i sprawdzilem czy dochodzi do niej prad. Na 2 grubych kablach jest + i -.
    Na kostce od srodka auta jest + na czarno zoltym przewodzie.
    Po odpaleniu silnika pompa nie pracuje (nie buczy) dodam tylko ze podczas kolizji nawet nie zostala musnieta.

    Stad moje pytanie.
    czy uklad poduszek ma jakis zwiazek z dzialaniem wspomagania kierownicy?
    czy poprostu niewiem jakim cudem padla sama pompa???

    POMOcY co mam z tym problemem zrobic?
    Nie mam mozliwosci podlaczenia auta pod kompa - najblizszy zaklad mechaniczny znajduje sie 18km od mojego miejsca zamieszkania a autko stoi rozebrane - bez zderzaka.

  • Wygląda na uszkodzoną pompę.Przed wymianą dobrze by było , aby sprawdził ktoś kto się zna . Na odległość nie można na 100% postawić diagnozy.

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 09-04-2012, 09:26[/i] ][/size]
    Sprawdź pompę podłączając ją "na krótko"

  • Również posuwał bym się od stwierdzenia uszkodzenia pompy. Kilka miesięcy miałem podobny problem, tylko że u mnie to zdarzyło się w trakcie jazy. Pompa po prostu przestała działać. Rozebrałem, przesmarowałem lecz działała może 2 dni. Zakup nowej pompy to jest koszt ok 1000-1500 zł. Są osoby które to regenerują pompy, w innym temacie znajdziesz namiary na "fachowca" [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=9423]Tutaj[/url]

    Oczywiście myślę że na tę pompę powinien zerknąć fachowiec i określić czy jest do wymiany.

  • Dzieki.
    A jak pompe sprawdzic na krotko?
    I jeszcze jedno pytanko?
    Czy jest róznica w pompach TRW gdzie inne sa czujniki skretu na przekladni?
    Bo sa dwa rodzaje czujników:
    1 - czujnik z kablem
    2- czujnik z wtyczka
    Do jednego i drugiego rodzaju jest taka sama pompa?

  • "na krótko" to znaczy zasil pompę bezpośrednio z AKUmulatora osobną instalacją , jeśli silnik pompy będzie działał tzn ,że wina leży po stronie zasilania pompy., jeśli nie będzie działał tzn awaria pompy.(tak ja bym to sprawdził)
    Jeśli się mylę to poprawcie!!

  • Ale jesli do pompy dochodzi na dwa grube przewody + i - oprócz tego na czarno zolty dochodzi plus to jak mozna zasilic pompe jeszcze inaczej?

  • [quote="urbanek"]Dzieki.
    A jak pompe sprawdzic na krotko?
    I jeszcze jedno pytanko?
    Czy jest róznica w pompach TRW gdzie inne sa czujniki skretu na przekladni?
    Bo sa dwa rodzaje czujników:
    1 - czujnik z kablem
    2- czujnik z wtyczka
    Do jednego i drugiego rodzaju jest taka sama pompa?[/quote]

    Skoro dochodzi prąd, to nie ma po co podłączać na krótko.
    Są jeszcze dwie wtyczki - jedna od czujnika skrętu - sprawdź czy jest na niej prąd. Powinien być od -2,5V do +2,5V.
    Trzecia wtyczka to sterownik CAN, z tego co pamietam ma 4 piny. Na trzech z nich powinno cos sie dziac, jeden jest pusty.
    Pompa potrzebuje pakietu do dzialania, czyli jesli na tych wszystkich trzech wtyczkach jest prąd, to pompa jest winowajcą.
    Proponuję ją rozebrać i obejrzeć część elektryczną. Jeśli widać na niej gołym okiem uszkodzenia (spalone tranzystory, rozsadzone kondensatory) to możesz sam sie bawic i wlutowac nowe. W miarę ogarnięty elektronik poradzi sobie z tematem. Jesli nie widac, to polecam udac sie do specjalisty.
    Jak bedziesz mial pytania, to atakuj, mam sporo zdjec, bo sam to rozbieralem.

    Wracając do pytania - wiele osób mowi, ze jest róznica, ale to nie prawda. Każdy czujnik TRW współpracuje z każdą pompą TRW.