[F1] 1.9 tdi dymi przy gwaltownym dodaniu gazu
-
[quote="dr O."][quote="kapi"]auto dostaje zapłonu "nad tłokiem" i tego już nie wyłączysz ...[/quote]
silnik potrafi złapać na chwile kilkanaście tysięcy obrotów na minutę - jak to się kończy łatwo przewidzieć.[/quote]
To jest "diesel" więc z tymi obrotami to przesada.
"siwy dym" znaczy pali olej.
Sprawdź turbo sprężarkę?
Nie stracił mocy? -
kolego nie było w tym żadnej przesady sekunda, dwie i po silniku niestety w takim przypadku <!-- s:( --> Dłuższa historia, która dotyczy tego co zaczął pisać [b]kapi[/b]
-
[quote="dr O."]kolego nie było w tym żadnej przesady sekunda, dwie i po silniku niestety w takim przypadku <!-- s:( --> Dłuższa historia, która dotyczy tego co zaczął pisać [b]kapi[/b][/quote]
Dokładnie tak jak piszesz Doktorku, a Kolega swoim stwierdzeniem tylko się zgodził... diesel taki obrotów nie wytrzyma, a w nie wpada.
-
[quote="dr O."]kolego nie było w tym żadnej przesady sekunda, dwie i po silniku niestety w takim przypadku <!-- s:( --> Dłuższa historia, która dotyczy tego co zaczął pisać [b]kapi[/b][/quote]
Nie mam doświadczenia zawodowego z nowoczesnymi dieslami , w starych dieslach był ogranicznik prędkości(np.odśrodkowy-pompa rzędowa)
dr.O :Czy "wściekł" Ci się kiedyś silnik?[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-03-2012, 19:56[/i] ][/size]
oczywiście chodzi o ogranicznik obrotów nie prędkości -
olej spuszczony, w tej chwili jest go tyle ile powinno byc niestety samochod dalej dymil,
jak wcisnalem gaz do konca to mocniej zakopcil a potem bylo ok 100km spokoju i pozniej znowu to samo, podobno mam uszkodzony intercooler, jest uchrzaniony w olejusamochod podczas jazdy zachowywal sie dziwnie tj raz pedzil jak szalony do 180/h a za chwile jak zwolnilem mial problem zeby przekroczyc 2.5 tys obr na 5 biegu, po czym za chwile znowu pedzil, poki co odstawilem na parking i bede myslal co z tym IC
w opisie mam HTP bo mam 2 skody jedna htp a druga tdi(uzywana sezonowo jako zapasowe auto)
-
[quote="gtsunamim"][b]samochod podczas jazdy zachowywal sie dziwnie [/b]tj raz pedzil jak szalony do 180/h a za chwile jak zwolnilem mial problem zeby przekroczyc 2.5 tys obr na 5 biegu, po czym za chwile znowu pedzil, poki co odstawilem na parking i bede myslal co z tym IC [/quote]
zrób logi dynamiczne. jeśli IC jest w oleju to on bedzie winny temu zamieszaniu. jak sie auto zagrzeje to IC puchnie i auto traci moc. wg mnie w tym przypadku bedzie kopcić bo bedzie dopalać olej z układu doładowania. -
[quote="kapi"][quote="gtsunamim"][b]samochod podczas jazdy zachowywal sie dziwnie [/b]tj raz pedzil jak szalony do 180/h a za chwile jak zwolnilem mial problem zeby przekroczyc 2.5 tys obr na 5 biegu, po czym za chwile znowu pedzil, poki co odstawilem na parking i bede myslal co z tym IC [/quote]
zrób logi dynamiczne. jeśli IC jest w oleju to on bedzie winny temu zamieszaniu. jak sie auto zagrzeje to IC puchnie i auto traci moc. wg mnie w tym przypadku bedzie kopcić bo bedzie dopalać olej z układu doładowania.[/quote]
Możesz mi wytłumaczyć co to znaczy ,że IC "puchnie".
Jeśli się orientuję to olej do doładowanego powietrza może ,się dostać przez uszkodzoną turbosprężarkę , bo tam jest i smaruje łożysko wirnika.
Sprawdź czy jest olej w układzie dolotowym powietrza?[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-03-2012, 08:57[/i] ][/size]
sprawdź odmę
poczytaj tu:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1561546.html<!-- m --> -
tzn że zbyt szybko się nagrzewa w wyniku np. nieszczelności i auto traci powoli moc w miare nagrzewania się. dlatego montują FMIC który ma większą wydajność.
dodatkowo jak turbo puszcza olej a nie powinno to wtedy kopci bo olej trafia do komory spalania.czy kolega wie do czego została wymyślona tzw odma ? - jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej. jeśli z nią jest coś nie tak to wydmucha uszczelniacze na trzonkach zaworów .... po których spływa olej również do komory spalania <!-- s;) -->
temat rzeka a od czegoś trzeba zacząćnajlepszy jest post [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1561546.html#7625040]kolegi Sztomel > klik <[/url]
on ma wiedze - udziela się na forum VW. -
A czy kolega wie , gdzie trafia powietrze z odmy?
Wiem do czego służy odma, (do tego co napisałeś kapi) tylko dodam ,że to powietrze wpada do turbosprężarki a w przewodzie tym z odmy do turbosprężarki czasami lubi być olej.Napisałem więc koledze aby sprawdził:
1/Turbosprężarkę, czy przez nią nie dostaje się olej do spalania
2/odmę - czy tam nie ma syfu bo ona też ma ujście w turbo sprężąrcedodałbym
3/ Stan połączeń przewodów turbosprężarki ich nie szczelność też jest powodem spadku mocy <!-- s:( -->[size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-03-2012, 16:43[/i] ][/size]
kapi
ten Twój link jest "taki sam" jak mój to po co go powtarzałeś? -
[quote="szymek krusz"]kapi
ten Twój link jest "taki sam" jak mój to po co go powtarzałeś?[/quote]
odniosłem się do konkretnego postu. nie tematu.
:zdrowko: <!-- s:zdrowko: --> -
No wiec intercooler mam doslownie zarzygany olejem/smarem(taki czarny ze az strach dotknac), pogiety i do niczego nie przymocowany, zamowilem uzywany z allegro i dopiero przy okazji jego wymiany bede wszystko sprawdzal. Obawiam sie ze moze faktycznie turbina przepuszcza olej ale wczesniej auto nie dymilo i przebieg ma maly, na chodniku podczas postoju nie zauwazylem czarnych plam oleju
ciekawi mnie czemu czasem zostawia za soba zaslone dymna a pozniej wciska mu sie gaz do konca i jest czysto? Jesli to wina intercoolera to koszta beda nieduze ale o tym napisze za kilka dni czy pomoglo
dodam ze autko mialo niewielka stluczke i to pewnie dlatego intercooler nie jest nigdzie przymocowany i sie pogial
-
Witam
Czy turbosprężarka w tym silniku ma zmienną geometrię łopatek?
Nie znam tego silnika , bo mam "benzynowy+gaz" ale wiem ,że jeśli turbo sprężarka ma zmienną geometrię łopatek takie ,objawy ja chwilowy brak mocy mogą się pojawiać , gdy jest syf na łopatkach.
Jeśli założysz "nowy" IC (czysty) objawy dymienia mogą ustąpić - czasowo.
Musisz znaleźć przyczynę dostawania się oleju do IC i ja zlikwidować.Jak to zrobić pisałem wyżej. Powtórzę
1/Turbosprężarkę, czy przez nią nie dostaje się olej do spalania
2/odmę - czy tam nie ma syfu bo ona też ma ujście w turbo sprężąrcedodałbym
3/ Stan połączeń przewodów turbosprężarki ich nie szczelność też jest powodem spadku mocy <!-- s:( --> -
jest zmienna geometria łopatek w tych turbinkach i często się zapiekają jak daje syfem. Na Twoim miejscu jak jest IC do roboty to zrobiłbym FMIC. I tak masz cały układ zawalony nagarem i trzeba by było go czyścić, sam IC też musisz kupić więc ja bym się nie zastanawiał tylko robił nowy dolocik tak jak mam obecnie u siebie.
-
[quote="dr O."]jest zmienna geometria łopatek w tych turbinkach i często się zapiekają jak daje syfem.[/quote]
jak kierownice są zapieczone, auto łapie tzw "not-lauf" czyli przeładowanie i traci moc. a nie jak opiuje kolega [b]gtsunamim[/b],
[b]szymek krusz[/b], wszystkie czynności zależą od kondycji całego układu. robienie sobie kosztów na tym etapie nie jest wskazane - wiem coś o tym... [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=75704#75704]> klik <[/url] -
dziekuje za wszystkie odpowiedzi, zalozylem ten temat wlasnie po to aby uniknac badz zmniejszyc koszty do minimum
dzieki temu wiem mniej wiecej na co zwrocic uwage jak juz zabiore sie do roboty, poki co czekam na IC z allegro - zamowilem oryginalna uzywke za 150zl nie bede cudowac bo auto ma sluzyc jako taczka do jazdy aczkolwiek ma byc sprawnewkrotce opisze co zrobilem i efekty badz ich brak <!-- s:) -->
-
[quote="kapi"][quote="dr O."]jest zmienna geometria łopatek w tych turbinkach i często się zapiekają jak daje syfem.[/quote]
jak kierownice są zapieczone, auto łapie tzw "not-lauf" czyli przeładowanie i traci moc. a nie jak opiuje kolega [b]gtsunamim[/b],
[b]szymek krusz[/b], wszystkie czynności zależą od kondycji całego układu. robienie sobie kosztów na tym etapie nie jest wskazane - wiem coś o tym... [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=75704#75704]> klik <[/url][/quote]
O jakich kosztach piszesz? Ja radziłem aby sprawdzić właśnie kondycję całego układu , a to można zrobić samemu. A kosztem będzie własna praca(qutsunamina- ale se wybrał login)
gtsunamim pisał ,w jednym z postów , ,że "samochod podczas jazdy zachowywal sie dziwnie tj raz pedzil jak szalony do 180/h a za chwile jak zwolnilem mial problem zeby przekroczyc 2.5 tys obr na 5 biegu, po czym za chwile znowu pedzil, poki co odstawilem na parking i bede myslal co z tym IC"
pozdrawiam.