Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] 1.9 tdi dymi przy gwaltownym dodaniu gazu

Temat utworzony · 36 Posty · 13258 Wyświetlenia
  • [quote="dr O."][quote="kapi"]auto dostaje zapłonu "nad tłokiem" i tego już nie wyłączysz ...[/quote]

    silnik potrafi złapać na chwile kilkanaście tysięcy obrotów na minutę - jak to się kończy łatwo przewidzieć.[/quote]
    To jest "diesel" więc z tymi obrotami to przesada.
    "siwy dym" znaczy pali olej.
    Sprawdź turbo sprężarkę?
    Nie stracił mocy?

  • kolego nie było w tym żadnej przesady 😉 sekunda, dwie i po silniku niestety w takim przypadku 😞 <!-- s:( --> Dłuższa historia, która dotyczy tego co zaczął pisać [b]kapi[/b]

  • [quote="dr O."]kolego nie było w tym żadnej przesady 😉 sekunda, dwie i po silniku niestety w takim przypadku 😞 <!-- s:( --> Dłuższa historia, która dotyczy tego co zaczął pisać [b]kapi[/b][/quote]

    Dokładnie tak jak piszesz Doktorku, a Kolega swoim stwierdzeniem tylko się zgodził... diesel taki obrotów nie wytrzyma, a w nie wpada. 😉

  • [quote="dr O."]kolego nie było w tym żadnej przesady 😉 sekunda, dwie i po silniku niestety w takim przypadku 😞 <!-- s:( --> Dłuższa historia, która dotyczy tego co zaczął pisać [b]kapi[/b][/quote]
    Nie mam doświadczenia zawodowego z nowoczesnymi dieslami , w starych dieslach był ogranicznik prędkości(np.odśrodkowy-pompa rzędowa)
    dr.O :Czy "wściekł" Ci się kiedyś silnik?

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 24-03-2012, 19:56[/i] ][/size]
    oczywiście chodzi o ogranicznik obrotów nie prędkości

  • olej spuszczony, w tej chwili jest go tyle ile powinno byc niestety samochod dalej dymil,
    jak wcisnalem gaz do konca to mocniej zakopcil a potem bylo ok 100km spokoju i pozniej znowu to samo, podobno mam uszkodzony intercooler, jest uchrzaniony w oleju

    samochod podczas jazdy zachowywal sie dziwnie tj raz pedzil jak szalony do 180/h a za chwile jak zwolnilem mial problem zeby przekroczyc 2.5 tys obr na 5 biegu, po czym za chwile znowu pedzil, poki co odstawilem na parking i bede myslal co z tym IC

    w opisie mam HTP bo mam 2 skody jedna htp a druga tdi(uzywana sezonowo jako zapasowe auto)

  • [quote="gtsunamim"][b]samochod podczas jazdy zachowywal sie dziwnie [/b]tj raz pedzil jak szalony do 180/h a za chwile jak zwolnilem mial problem zeby przekroczyc 2.5 tys obr na 5 biegu, po czym za chwile znowu pedzil, poki co odstawilem na parking i bede myslal co z tym IC [/quote]
    zrób logi dynamiczne. jeśli IC jest w oleju to on bedzie winny temu zamieszaniu. jak sie auto zagrzeje to IC puchnie i auto traci moc. wg mnie w tym przypadku bedzie kopcić bo bedzie dopalać olej z układu doładowania.

  • [quote="kapi"][quote="gtsunamim"][b]samochod podczas jazdy zachowywal sie dziwnie [/b]tj raz pedzil jak szalony do 180/h a za chwile jak zwolnilem mial problem zeby przekroczyc 2.5 tys obr na 5 biegu, po czym za chwile znowu pedzil, poki co odstawilem na parking i bede myslal co z tym IC [/quote]
    zrób logi dynamiczne. jeśli IC jest w oleju to on bedzie winny temu zamieszaniu. jak sie auto zagrzeje to IC puchnie i auto traci moc. wg mnie w tym przypadku bedzie kopcić bo bedzie dopalać olej z układu doładowania.[/quote]
    Możesz mi wytłumaczyć co to znaczy ,że IC "puchnie".
    Jeśli się orientuję to olej do doładowanego powietrza może ,się dostać przez uszkodzoną turbosprężarkę , bo tam jest i smaruje łożysko wirnika.
    Sprawdź czy jest olej w układzie dolotowym powietrza?

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-03-2012, 08:57[/i] ][/size]
    sprawdź odmę
    poczytaj tu:
    http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1561546.html<!-- m -->

  • tzn że zbyt szybko się nagrzewa w wyniku np. nieszczelności i auto traci powoli moc w miare nagrzewania się. dlatego montują FMIC który ma większą wydajność.
    dodatkowo jak turbo puszcza olej a nie powinno to wtedy kopci bo olej trafia do komory spalania.

    czy kolega wie do czego została wymyślona tzw odma ? - jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej. jeśli z nią jest coś nie tak to wydmucha uszczelniacze na trzonkach zaworów .... po których spływa olej również do komory spalania 😉 <!-- s;) -->
    temat rzeka a od czegoś trzeba zacząć 🙂

    najlepszy jest post [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1561546.html#7625040]kolegi Sztomel > klik <[/url]
    on ma wiedze - udziela się na forum VW.

  • A czy kolega wie , gdzie trafia powietrze z odmy?
    Wiem do czego służy odma, (do tego co napisałeś kapi) tylko dodam ,że to powietrze wpada do turbosprężarki a w przewodzie tym z odmy do turbosprężarki czasami lubi być olej.Napisałem więc koledze aby sprawdził:
    1/Turbosprężarkę, czy przez nią nie dostaje się olej do spalania
    2/odmę - czy tam nie ma syfu bo ona też ma ujście w turbo sprężąrce

    dodałbym
    3/ Stan połączeń przewodów turbosprężarki ich nie szczelność też jest powodem spadku mocy 🙂 😞 <!-- s:( -->

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 25-03-2012, 16:43[/i] ][/size]
    kapi
    ten Twój link jest "taki sam" jak mój to po co go powtarzałeś?

  • [quote="szymek krusz"]kapi
    ten Twój link jest "taki sam" jak mój to po co go powtarzałeś?[/quote]
    odniosłem się do konkretnego postu. nie tematu.
    :zdrowko: <!-- s:zdrowko: -->

  • No wiec intercooler mam doslownie zarzygany olejem/smarem(taki czarny ze az strach dotknac), pogiety i do niczego nie przymocowany, zamowilem uzywany z allegro i dopiero przy okazji jego wymiany bede wszystko sprawdzal. Obawiam sie ze moze faktycznie turbina przepuszcza olej ale wczesniej auto nie dymilo i przebieg ma maly, na chodniku podczas postoju nie zauwazylem czarnych plam oleju

    ciekawi mnie czemu czasem zostawia za soba zaslone dymna a pozniej wciska mu sie gaz do konca i jest czysto? Jesli to wina intercoolera to koszta beda nieduze ale o tym napisze za kilka dni czy pomoglo 😃

    dodam ze autko mialo niewielka stluczke i to pewnie dlatego intercooler nie jest nigdzie przymocowany i sie pogial

  • Witam
    Czy turbosprężarka w tym silniku ma zmienną geometrię łopatek?
    Nie znam tego silnika , bo mam "benzynowy+gaz" ale wiem ,że jeśli turbo sprężarka ma zmienną geometrię łopatek takie ,objawy ja chwilowy brak mocy mogą się pojawiać , gdy jest syf na łopatkach.
    Jeśli założysz "nowy" IC (czysty) objawy dymienia mogą ustąpić - czasowo.
    Musisz znaleźć przyczynę dostawania się oleju do IC i ja zlikwidować.

    Jak to zrobić pisałem wyżej. Powtórzę

    1/Turbosprężarkę, czy przez nią nie dostaje się olej do spalania
    2/odmę - czy tam nie ma syfu bo ona też ma ujście w turbo sprężąrce

    dodałbym
    3/ Stan połączeń przewodów turbosprężarki ich nie szczelność też jest powodem spadku mocy 🙂 😞 <!-- s:( -->

  • jest zmienna geometria łopatek w tych turbinkach i często się zapiekają jak daje syfem. Na Twoim miejscu jak jest IC do roboty to zrobiłbym FMIC. I tak masz cały układ zawalony nagarem i trzeba by było go czyścić, sam IC też musisz kupić więc ja bym się nie zastanawiał tylko robił nowy dolocik tak jak mam obecnie u siebie.

  • [quote="dr O."]jest zmienna geometria łopatek w tych turbinkach i często się zapiekają jak daje syfem.[/quote]
    jak kierownice są zapieczone, auto łapie tzw "not-lauf" czyli przeładowanie i traci moc. a nie jak opiuje kolega [b]gtsunamim[/b],
    [b]szymek krusz[/b], wszystkie czynności zależą od kondycji całego układu. robienie sobie kosztów na tym etapie nie jest wskazane - wiem coś o tym... [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=75704#75704]> klik <[/url]

  • dziekuje za wszystkie odpowiedzi, zalozylem ten temat wlasnie po to aby uniknac badz zmniejszyc koszty do minimum 😃
    dzieki temu wiem mniej wiecej na co zwrocic uwage jak juz zabiore sie do roboty, poki co czekam na IC z allegro - zamowilem oryginalna uzywke za 150zl nie bede cudowac bo auto ma sluzyc jako taczka do jazdy aczkolwiek ma byc sprawne

    wkrotce opisze co zrobilem i efekty badz ich brak 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="kapi"][quote="dr O."]jest zmienna geometria łopatek w tych turbinkach i często się zapiekają jak daje syfem.[/quote]
    jak kierownice są zapieczone, auto łapie tzw "not-lauf" czyli przeładowanie i traci moc. a nie jak opiuje kolega [b]gtsunamim[/b],
    [b]szymek krusz[/b], wszystkie czynności zależą od kondycji całego układu. robienie sobie kosztów na tym etapie nie jest wskazane - wiem coś o tym... [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?p=75704#75704]> klik <[/url][/quote]
    O jakich kosztach piszesz? Ja radziłem aby sprawdzić właśnie kondycję całego układu , a to można zrobić samemu. A kosztem będzie własna praca(qutsunamina- ale se wybrał login)
    gtsunamim pisał ,w jednym z postów , ,że "samochod podczas jazdy zachowywal sie dziwnie tj raz pedzil jak szalony do 180/h a za chwile jak zwolnilem mial problem zeby przekroczyc 2.5 tys obr na 5 biegu, po czym za chwile znowu pedzil, poki co odstawilem na parking i bede myslal co z tym IC"
    pozdrawiam.