Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1 i F2] Tuning silnika 1.9TDI 101KM (F1) - 105KM (F2) pyt

Temat utworzony · 120 Posty · 60710 Wyświetlenia
  • Raczej nie pomykam codziennie z taką prędkością - więc opony do 190 km/h mi wystarczają.

    Płyn standardowy mi wystarcza póki co - zmienię jak przyjdzie pora wymiany - o to dbam.

    Co do parametrów - oj dziwią się, niektórzy. Szczególnie Ci w pseudosportowych rzęchach - chociaż i lepsze wózki się bierze - dzisiaj megankę na przykład 🙂 <!-- s:) -->

    Nie jest to porsze, ale pozwala na dynamikę jazdy, spokojne wyprzedzanie w trasie, wjeżdżanie w luki, start ma dobry, ale to jednak 2,3 rządzi - tu ma największego kopa.

    co do 105 na 108 - chodziło mi o serię kolegi (105 KM) i moją (108 KM). Seryjnie jest 101 KM

    Z wykresem pokombinuję w wolnej chwili.

  • [quote="denver"]Co do parametrów - oj dziwią się, niektórzy. Szczególnie Ci w pseudosportowych rzęchach - chociaż i lepsze wózki się bierze - dzisiaj megankę na przykład [/quote]
    na standardowym płynie hamulcowym :kijemgo: <!-- s:kijemgo: -->
    [quote="denver"]Nie jest to porsze, ale pozwala na dynamikę jazdy, spokojne wyprzedzanie w trasie,[b] wjeżdżanie w luki,[/b] start ma dobry, ale to jednak 2,3 rządzi - tu ma największego kopa. [/quote]
    za takie coś to :zabawa: :obity: :mad: - i jak ma być bezpiecznie na drodze ?
    moc nie służy do tego, ale do tego by było bezpiecznie - szybko uciekać, nie tarasować drogi itp. ale jak ktoś mi przed maske sie wciska to co .... kijem go :!: za takie coś... potem jeszcze mrugnie awaryjnymi i myśli że po sprawie :mur:

    po chipsie musisz bardziej dbać o autko - po paru km sie przekonasz o co mi chodziło. :!:

  • [quote="kapi"]
    po chipsie musisz bardziej dbać o autko - po paru km sie przekonasz o co mi chodziło. :!: <!-- s:!: -->[/quote]

    Co masz na myśli?

  • kapi - nie myl wjeżdżania w luki z zajeżdżaniem drogi. Ale jak się ktoś telepie 40 km/h a Ty czekasz na podporządkowanej na jakiekolwiek miejsce żeby skręcić/ przejechać czy inaczej włączyć się do ruchu, to jak to inaczej nazwiesz?

    Nie robię nikomu co mnie nie miłe - a już nie raz do cwaniaków wysiadałem, co Ci się wpieprzą przed maskę i jeszcze hamują - bo są tacy cooooll.

    Bez zarzutów i domniemań proszę.

    I dołączam się do pytania - co masz na myśli, jeśli chodzi o dbanie po chipie?

  • [quote="xrolex23"][quote="kapi"]
    po chipsie musisz bardziej dbać o autko - po paru km sie przekonasz o co mi chodziło. :!: <!-- s:!: -->[/quote]

    Co masz na myśli?[/quote]
    miałem na myśli częstsze kontrole poziomu oleju, sprawdzanie coolera czy turbo nie puszcza itp.
    jako że byłem/jestem wyczulony na każdy pisk spod maski a samochód miał być niezawodny utrzymywany był ( Fabia) w najwyższej gotowości i praktycznie w kazdej chwili mogłem gnać w trase ( ~1000km... po polsce raczej mało jeździłem)
    z kolei utrzymywanie silnika w długotrwałej pracy na wysokich obrotach powodowało że odma musioała być drożna cały czas, żeby nic sie nie pociło itp.

    • takie moje "skrzywienie" 🙂
      a i tak na koniec mojej przygody z Fabią zaczeła płatać figle z układem napędowym - przeguby, półosie... 😕

    [quote]Bez zarzutów i domniemań proszę[/quote]
    nic nie zarzucam itp...

  • miałem w pugu 206 HDi coś tam niby dało ale rewelacji nie było znalazła się turbo dziura

  • Turbo się pociło wcześniej - zostało uszczelnione.

    Nic nie piszczy - robię w tygodniu 500km, raczej zwróciłbym uwagę.
    Ponadto kupiłem dość młody wóz z niecałymi 100k przebiegu.

    Chłodzę turbinę, nie szaleję na zimnym silniku, nie jeżdżę jak stary dziad - czyli czasem daję turbinie się pokręcić.

    ja uważam że dbam o silnik. Olej sprawdzam regularnie, ale zawsze tak robiłem.

  • Witam posiadam silnik 1.9 TDi rok 2007 przebieg 100000 zastanawiam się nad chipem i tutaj moje pytani trochę się naczytałem i mam pewne obawy:

    czy silnik nie padnie?

    turbina ile wytrzyma ?

    sprzęgło?

    gdzieś pisali o kole pasowym czy cos takiego i że półosie siadaja

  • jak będziesz dbał i rozsądnie użytkował autko to nic mu nie będzie 🙂 silnik znosi modyfikacje jak mało który 🙂 <!-- s:) -->

  • no miejmy nadzieje bo naprawy drogie

  • No do tanich nie należą, ale moim zdaniem warto:)

  • [quote="jablonix"]czy silnik nie padnie?

    turbina ile wytrzyma ?

    sprzęgło?

    gdzieś pisali o kole pasowym czy cos takiego i że półosie siadaja[/quote]

    • wytrzymałość zależy od łącznik między kierownicą a fotelem 😄 <!-- s:D -->
    • sprzęgło - j.w.
    • koło dwumasowe - jest to tłumik drgań często się rozpada. oczywiście żywotność zależy też od kierowcy. ale nie jestem pewien czy go posiadasz w swoim silniku. w moim ATD go nie było. a "podobno" AXR już go ma... tego nikt nie potrafi powiedzieć na 100% - trzeba rozebrać i zobaczyć.
      przeczytaj temat od 1-szej strony i dużo się dowiesz ...

    tematy scalone.

  • wziąłem kreche na te auto i jak coś poważnego padnie to nie mam czym jeździć a spłacać musze 😞 <!-- s:( -->

  • no to moim zdaniem nie ma co sobie kosztów robić tylko spłacać autko 🙂 Nie problem kupić samochód tylko go utrzymać. Z czasem jak spłacisz autko to uzbierasz sobie na rozbudowę i nie będziesz się bał o nic 🙂 <!-- s:) -->

  • auto spłacone 😄 <!-- s:D --> i po programie, powiem krótko idzie jak kuna. Dbam teraz o nią bardziej.

  • No to elegancko 🙂 pochwal się rezultatami ile KM i Nm wyszło, a najlepiej wklej wykres to zobaczymy jak wszystko przebiega 😉 No dobra konie napisałeś, ale reszta też jest ważna 🙂 <!-- s:) -->

  • muszę jechać na hamownie

  • w takim razie czekamy 😉 <!-- s;) -->

  • Witam czy robił ktoś FMIC w silniku ATD? Jaki IC polecacie? I jaka średnica kwasówki?

  • taki sam jak do innych 1,9 TDI np ASZ montowany w RS-kach. Tu temacik http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=7014&highlight=fabia<!-- m -->