Witaj na forum Fabia Club Polska

Zaczął kopcić na biało i stanął.

Temat utworzony · 8 Posty · 7196 Wyświetlenia
  • Witam
    Mam poważny problem a mianowicie po kolei.
    Pacjent to F2 1.6 TDI silnik CAYA 75KM przebieg 270kkm rok produkcji 2010.

    Kilka dni temu dał znać o sobie EGR- więc podejmując temat jakim cudem go wytargałem, wyczyściłem i nazat do furmanki. Jadnak nie dane mi było by ta usterka się tak pięknie zakończyła i w dalszym ciągu na kompie pojawił sie błąd zaworu recyrkulacji spalin.
    Silnik pracował równo i poza trybem awaryjnym oraz błędem EGR nic się nie działo.
    Tak więc zakupiłem zawór regenerowany z firmy pod Wrocławiem. Rok gwarancji tak więc lepiej dać 500 a nie 1500.

    Uradowany założyłem zawór i po odpaleniu po jakiś 3 minutach zaczął strasznie kopcić na biało i po zgaszeniu już nie odpalił.
    Tak więc auto do góry i co się mogło stać, po zdjęciu węża od interculera z dolotu wyleciało około litra płynu chłodzącego (oczywiście w zbiorniczku pusto).

    Tak więc pierwsza diagnoza uszkodzona chodniczka w EGR i płyn z układu chłodzenia idzie w układ dolotowy.
    Spuściłem wodę i olej (w oleju nieznaczne ilości wody ale naprawdę niewiele).
    Idąc tym tropem odłączyłem EGR od układu chłodzenia łącząc dolot i powrót płynu chłodzenia do EGR zalałem silnik świeżym olejem.
    Autko odpaliło jak ta lala z tym że płynu chłodniczego nie wlewałem.
    Po tym jak auto równiutko pracowało zacząłem dolewać wody do zbiorniczka i po wlaniu około 2-3 litrów silnik stanął (domyśliłem się że znów poszła woda do cylindra i silnik stanął).

    W takim stanie wyjąłem kluczyki i poszedłem do domu rozmyślając co mu może dolegać.
    Sugestie znajomego to pęknięty blok lub głowica.

    Może wy macie jakieś sugestie.
    Bo ja padam na twarz 😞 <!-- s:( -->

    Dzięki

    Pozdrawiam

    SKAY

  • Nie wygląda to zbyt optymistycznie.
    Do turbiny nie powinien w ogóle dostać sie płyn. Myślę że diagnoza znajomego może być trafna lecz bez sprawdzenia warsztatowego to wróżenie z fusów.

    tapatalk

  • [quote="kapi"]Nie wygląda to zbyt optymistycznie.
    Do turbiny nie powinien w ogóle dostać sie płyn. Myślę że diagnoza znajomego może być trafna lecz bez sprawdzenia warsztatowego to wróżenie z fusów.

    tapatalk[/quote]

    Tak więc nie dawało mi to spokoju i z samego rana dawaj na garaż.
    Zacząłem od zdjęcia dolotu pod samą przepustnicą i rurki z EGR przy przepustnicy. Pojawiło się nie dużo wody.
    Odpaliłem silnik, na początku miał nieco problem ale odpalił, i pracując na wolnych obrotach co jakiś czas wypluwał wodę z przepustnicy (przypomnę że EGR jest odcięty od układu chłodzenia a na układzie jest zrobiony mostek pomiędzy dolotem a powrotem płynu).

    Chodził tak może z 10 minut ale już nie pluł płynem postanowiłem podpiąć dolot powietrza pod przepustnicę kontrolując cały czas stan płynu w zbiorniczku, no i udało się. Kopcił jeszcze okrutnie przez jakiś czas ale płynu nie ubywało.

    No to przyszedł czas na jazdę próbną, na początku w koło komina a potem jak wszystko było ok to na dłuższą trasę na A4.
    Po przejechaniu około 60 km kopcenie praktycznie ustało i wszystko wróciło do normy.

    Tak więc na całe szczęście głównym winowajcą był regenerowany zawór EGR z którego płyn z układu chłodzenia dostawał się do układu powrotu spalin a dalej do cylindrów.
    Na chwilę obecną wszystko wydaje się w porządku, odpala nie kopci i normalnie jeździ.

    Teraz czekam na kolejny zawór EGR no i znów parę godzin roboty, mam nadzieję że kolejny zawór będzie OK.

    Wspomnę tylko że zawór sam w sobie działa OK tylko nie dochodzi do niego płyn chłodzący, wszystkie błędy z EGR-a się straciły 😉 <!-- s;) -->

    Na chwile obecną kamień z serca.

    Pozdro

    SKAY

  • Ciekawe zakończenie tej nieciekawej historii.
    Powodzenia !

    tapatalk

  • [quote="kapi"]Ciekawe zakończenie tej nieciekawej historii.
    Powodzenia !

    tapatalk[/quote]

    Miejmy nadzieje że to koniec kłopotów, wczoraj przy zdjęciu EGR podpoiłem go pod kompresor i tak jak się spodziewałem ciśnie do kanału spalinowego.
    Mało tego dostałem kolejny EGR niby taki sam a jednak kanał chłodzenia jest przesunięty do tyłu i dupa nie pasuje. Czekam na 3 EGR :lol: <!-- s:lol: -->

  • To jeszcze jedno pytanie.
    Mianowicie czy za pracę wolnych obrotów (raczej tak ale wolę zapytać mądrzejszych) odpowiada jakiś czujnik?

    Chodzi mi o to że często gęsto zdarza mi się że na postoju zamiast 800 obrotów/min mam 1000 obrotów/min.

    Słychać tylko jak stycznik się włącza i wyłącza to w zależności jest 800 obr/min lub 1000 obr/min.
    Wspomnę że silnik oczywiście dogrzany (jeśli można tak stwierdzić bo oczywiście nie ma wskaźnika temp. tylko kontrolki czerwona i niebieska)

    Może ktoś mi pomoże co to za czujnik i gdzie te bydlę znajdę :lol: <!-- s:lol: -->

    Pozdro

    SKAY

  • Jeśli aku słaby to system dźwiga obroty. Ale jaki czujnik tym steruje to nie wiem.

    tapatalk

  • Witam, w związku z falowaniem obrotów to może okazać się przydatne moje doświadczenie z takim problemem.
    Otóż, poprzednim moim samochodem był VW Polo 1.4 TDI i w nim to pojawił się taki problem (po odpaleniu silnik startował z obrotami w granicach 1300 obrotów i po chwili stopniowo obroty malały aż do 800/900). Po podpięciu pod Multidiaga, otrzymałem komunikat "uszkodzony obwód czujnika płynu chłodzącego". Przyznam, że nie uwierzyłem w tą komputerową diagnozę, ponieważ wskaźnik temperatury płynu chłodzącego działał i co mają wspólnego obroty silnika z czujnikiem temperatury płynu..... Ale będąc w sklepie motoryzacyjnym, poruszyłem ten temat ze sprzedawcą (w ramach luźniej rozmowy), otrzymałem wyjaśnienie, że komputer dobrze zdiagnozował. Otóż w tym czujniku jest kilka obwodów, jeden jest uszkodzony, komputer dostaje informację, że jest zimny silnik i nie działają świece żarowe, więc daje zwiększoną dawkę paliwa. Zakupiłem ten czujnik, koszt (kilka lat temu 52 zł), założyłem i "jak ręką odjął. Byćmoże jest to ten sam problem.