Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. skay1976
    S

    skay1976 (@skay1976)

    0
    Reputacja
    5
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o skay1976

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez skay1976

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez skay1976

    • S
      Zaczął kopcić na biało i stanął.

      To jeszcze jedno pytanie.
      Mianowicie czy za pracę wolnych obrotów (raczej tak ale wolę zapytać mądrzejszych) odpowiada jakiś czujnik?

      Chodzi mi o to że często gęsto zdarza mi się że na postoju zamiast 800 obrotów/min mam 1000 obrotów/min.

      Słychać tylko jak stycznik się włącza i wyłącza to w zależności jest 800 obr/min lub 1000 obr/min.
      Wspomnę że silnik oczywiście dogrzany (jeśli można tak stwierdzić bo oczywiście nie ma wskaźnika temp. tylko kontrolki czerwona i niebieska)

      Może ktoś mi pomoże co to za czujnik i gdzie te bydlę znajdę :lol: <!-- s:lol: -->

      Pozdro

      SKAY

      napisane w ON
    • S
      Zaczął kopcić na biało i stanął.

      [quote="kapi"]Ciekawe zakończenie tej nieciekawej historii.
      Powodzenia !

      tapatalk[/quote]

      Miejmy nadzieje że to koniec kłopotów, wczoraj przy zdjęciu EGR podpoiłem go pod kompresor i tak jak się spodziewałem ciśnie do kanału spalinowego.
      Mało tego dostałem kolejny EGR niby taki sam a jednak kanał chłodzenia jest przesunięty do tyłu i dupa nie pasuje. Czekam na 3 EGR :lol: <!-- s:lol: -->

      napisane w ON
    • S
      Zaczął kopcić na biało i stanął.

      [quote="kapi"]Nie wygląda to zbyt optymistycznie.
      Do turbiny nie powinien w ogóle dostać sie płyn. Myślę że diagnoza znajomego może być trafna lecz bez sprawdzenia warsztatowego to wróżenie z fusów.

      tapatalk[/quote]

      Tak więc nie dawało mi to spokoju i z samego rana dawaj na garaż.
      Zacząłem od zdjęcia dolotu pod samą przepustnicą i rurki z EGR przy przepustnicy. Pojawiło się nie dużo wody.
      Odpaliłem silnik, na początku miał nieco problem ale odpalił, i pracując na wolnych obrotach co jakiś czas wypluwał wodę z przepustnicy (przypomnę że EGR jest odcięty od układu chłodzenia a na układzie jest zrobiony mostek pomiędzy dolotem a powrotem płynu).

      Chodził tak może z 10 minut ale już nie pluł płynem postanowiłem podpiąć dolot powietrza pod przepustnicę kontrolując cały czas stan płynu w zbiorniczku, no i udało się. Kopcił jeszcze okrutnie przez jakiś czas ale płynu nie ubywało.

      No to przyszedł czas na jazdę próbną, na początku w koło komina a potem jak wszystko było ok to na dłuższą trasę na A4.
      Po przejechaniu około 60 km kopcenie praktycznie ustało i wszystko wróciło do normy.

      Tak więc na całe szczęście głównym winowajcą był regenerowany zawór EGR z którego płyn z układu chłodzenia dostawał się do układu powrotu spalin a dalej do cylindrów.
      Na chwilę obecną wszystko wydaje się w porządku, odpala nie kopci i normalnie jeździ.

      Teraz czekam na kolejny zawór EGR no i znów parę godzin roboty, mam nadzieję że kolejny zawór będzie OK.

      Wspomnę tylko że zawór sam w sobie działa OK tylko nie dochodzi do niego płyn chłodzący, wszystkie błędy z EGR-a się straciły 😉 <!-- s;) -->

      Na chwile obecną kamień z serca.

      Pozdro

      SKAY

      napisane w ON
    • S
      Zaczął kopcić na biało i stanął.

      Witam
      Mam poważny problem a mianowicie po kolei.
      Pacjent to F2 1.6 TDI silnik CAYA 75KM przebieg 270kkm rok produkcji 2010.

      Kilka dni temu dał znać o sobie EGR- więc podejmując temat jakim cudem go wytargałem, wyczyściłem i nazat do furmanki. Jadnak nie dane mi było by ta usterka się tak pięknie zakończyła i w dalszym ciągu na kompie pojawił sie błąd zaworu recyrkulacji spalin.
      Silnik pracował równo i poza trybem awaryjnym oraz błędem EGR nic się nie działo.
      Tak więc zakupiłem zawór regenerowany z firmy pod Wrocławiem. Rok gwarancji tak więc lepiej dać 500 a nie 1500.

      Uradowany założyłem zawór i po odpaleniu po jakiś 3 minutach zaczął strasznie kopcić na biało i po zgaszeniu już nie odpalił.
      Tak więc auto do góry i co się mogło stać, po zdjęciu węża od interculera z dolotu wyleciało około litra płynu chłodzącego (oczywiście w zbiorniczku pusto).

      Tak więc pierwsza diagnoza uszkodzona chodniczka w EGR i płyn z układu chłodzenia idzie w układ dolotowy.
      Spuściłem wodę i olej (w oleju nieznaczne ilości wody ale naprawdę niewiele).
      Idąc tym tropem odłączyłem EGR od układu chłodzenia łącząc dolot i powrót płynu chłodzenia do EGR zalałem silnik świeżym olejem.
      Autko odpaliło jak ta lala z tym że płynu chłodniczego nie wlewałem.
      Po tym jak auto równiutko pracowało zacząłem dolewać wody do zbiorniczka i po wlaniu około 2-3 litrów silnik stanął (domyśliłem się że znów poszła woda do cylindra i silnik stanął).

      W takim stanie wyjąłem kluczyki i poszedłem do domu rozmyślając co mu może dolegać.
      Sugestie znajomego to pęknięty blok lub głowica.

      Może wy macie jakieś sugestie.
      Bo ja padam na twarz 😞 <!-- s:( -->

      Dzięki

      Pozdrawiam

      SKAY

      napisane w ON
    • S
      Witam

      Witam wszystkich.
      Mam na imię Marcin i od jakiegoś czasu powożę F2 1.6 TDI 😄 <!-- s:D -->

      napisane w Przywitaj się!