Zapach (dziwne)
-
Ja się wybieram w tym lub przyszłym tygodniu to spytam
-
[quote="kros"]Ja się wybieram w tym lub przyszłym tygodniu to spytam[/quote]
mogę wiedzieć, do którego ASO się wybierasz?? może masz jakieś godne polecenia? bo to w Zabrzu mi się nie podoba <!-- s:( -->
-
Nie znam ASO godnego polecenia. Na każde ASO ktoś narzeka. Jedynie nie słyszałem narzekań na ASO w Gliwicach, może dlatego że funkcjonują nie długo, pochwał z ressztą też nie słyszałem.
Ja serwisuję w Rybniku, bo tam już mnie znają. -
[quote="MirekS"]Może ktoś się wybiera do ASO i by zapytał co te mądre głowy znów za ciemnotę wcisną.[/quote]
Byłem, pytałem:
Obieg się zamyka przy wstecznym tylko w autach z klimą.
Po co? Żeby nie truć pasażerów.
Tyle się dowiedziałem. -
Takiej odpowiedzi się spodziewałem <!-- s:) -->
-
Pomysłowe to by było, gdyby przy dłuższym cofaniu lub manewrowaniu można to było wyłączyć guzikiem. Bo tak jak jest obecnie to w mokry dzień, z kompletem pasażeróww raz, dwa i szyby zaparowane. :zly: <!-- s:zly: -->
-
[quote="DJ GRZES"]Dokladnie - uwazam, ze to bardzo pomyslowe rozwiazanie.[/quote]
Tak :?: :?: :?: <!-- s:?: --> to Tyś chyba nigdy nie cofał z 5-oma osobami na pokładzie w deszczowy dzień odcinek 200 -300 metrów. A niestety mieszkając w tak zatłoczonym mieście jak Kraków nieraz trzeba wycofać i to jeszcze dłuższy odcinek bo nie ma możliwości zawrócenia z powodu stojących wzdłuż drogi samochodów. Jest to bardzo bezsensowne rozwiązanie.
-
Ale oprocz wiosny mamy jeszcze zime i jesien <!-- s:P -->
-
-
Gdy temp. otoczenia spada poniżej 5 st. C to klima i tak nie działa - sprawdź sobie, że zużycie nie wzrośnie o wspomniane 0.2 l/h przy jej włączaniu. (Nie mówię o pracy spreżarki w ogóle, bo ta jest na wspólnym pasku-zdaje się i dlatego kręci się cały czas, ale o pracy w sensie wydajności/efektywności pracy użytecznej - nazwijmy to)
-
W czasie jazdy u mnie zużycie paliwa jest większe nie o 0,2/h lecz o min. 0.5 l/100 km - wielokrotnie przetestowane. Dlatego nie włączam jej jak nie chcę się studzić. Ponad to wyłączam ją na chwilę przed końcem jazdy, żeby osuszyć parownik - nie wiem ile w tym prawdy, ale przekonuje mnie to, że wtedy nie zostaje tam tyle wilgoci i grzyby nie mają się tak dobrze, żeby się rozwijać. A układ i tak jes wystudzony, więc nie robi się gorąco przez tą chwilę
-
Układ mam czysty - dbam o niego, odgrzybiam, wymieniam filtr co 15 kkm itp. i może w normalnych warunkach potrzeba 10 minut na zaparowanie szyb, ale jak masz 4 oddychające osoby na pokładzie w deszczową noc kiedy na dworze jest 2 st.C to zapewniam Cię, że szybciej. Przynajmniej u mnie.
No i podsumowując, nadal twierdzę, że ten zamykający się na wstecznym obieg jest tylko zbędnym bajerem. Co nie znaczy, że spędza mi to sen z powiek i jest jakąś straszną uciążliwością. <!-- s:P -->
-
-
[quote="KABE"]Nie o to chodzi. Kazda sprezarka jest na wspolnym pasku. Ale w innych samochodach jest tam sprzeglo elektromagnetyczne, ktore robi kszszcz i wtedy ruch paska jest przekazywany na sprezarke, a potem robi pyk, i nie jest. W Fabii sama sprezarka SPREZA caly czas. Natomiast jak mocno spreza, jest to regulowane specjalnym zaworem. Sprezarka wylaczona takze spreza, ale ma ok. 1/1000 wydajnosci (a nie zero).[/quote]
aha
[quote="KABE"] Ponadto tak to jakos z klima jest, ze nawet jak z temperatury wynika, ze nie powinna "chlodzic", to te momenty gdy dziala dosc mocno osuszaja powietrze. To osuszanie jest niezwykle silne.[/quote]
Możliwe, musze przetestować[quote="KABE"]No to by sie zgadzalo. W czasie takiej zwyklej codziennej jazdy 100 kilometrow przejezdzasz w okolo 2 godziny. Srednio.[/quote]
No niby tak, ale idąc tą drogą to: mi bierze więcej o min. 0,5 l/100km najczęściej 0,5-0,8 a w godzinę codziennie robię 60 km (tyle mam do pracy) czyli powien mi brać na wolnych obrotach 0,4 l/h. Lub inaczej jeśli na wolnych bierze 0.2 l/h to na 100 km powinien spalić o 0,333333 l/100km więcej, a nie pół litra, czyli wygląda na to, że w czasie jazdy więcej zużywa niż 0,2/h, chyba, że się pomyliłem.[quote="KABE"]U mnie nie zaparowuje. No ale ja mam tylko trzy osoby na pokladzie <!-- s:) -->[/quote]
No to fajnie się masz (że nie paruje) -
Ja mam podobny problem z nieprzyjemnym zapachem w aucie. Wymieniłem filtr przeciwpyłkowy, użyłem preparatu w aerozolu do odgrzybiania (koszt 30zł - Real) i dalej śmierdzi. Domyślam się że gdzieś zostały jeszcze jakieś liście. Jak oczyścić cały układ?
-
Ponieważ nikt nie odpowiedział na moje pytanie a ja już go oczyściłem więc sam na nie odpowiem. Jeżeli parkujesz niedaleko drzew iglastych to bardzo prawdopodone że jakieś igiełki z tych drzew wpadną przez plastikową kratkę na podszybiu i będą się tam rozkłądać. Tak też było w moim przypadku. Żeby ją ściągnąć należałoby odkręcić wycieraczki (klucz 13 najlepiej nasadowy) i wypiąć 3 plastikowe klipy. Niestety wypięcie ich bez uszkodzenia nie jest łatwe. Ja kupiłem nowe (1,2zł/ szt.) i poprostu przeciłem nożem. Po ściągnięciu plastikowej kratki bierzemy odkurzacz i odkurzamy. Jeżeli masz problem ze ściągnięciem wycieraczek to można też dojść odkurzaczem od strony pasażera ostrożnie podnosząc plastikową kratkę. I to cała filozofia czyszczenia układu.
-
a ja jak wlacza wsteczny i tylko gdy pada deszcz to wlacza sie tylnia wycieraczka:) jakis czujnik deszczu?
-
[quote="homesleep"]a ja jak wlacza wsteczny i tylko gdy pada deszcz to wlacza sie tylnia wycieraczka:) jakis czujnik deszczu?[/quote]
jest taka funkcja, tylko że wycieraczka tylna włącza się jeśli masz włączone wycieraczki przednie i wbijesz wsteczny, tak sama to się nie włącza bo rzeczywiście musiałby być jakiś czujnik deszczu <!-- s:D --> ale to jest bajer który występuje w nieco lepiej wyposażonych Fabiach, ja np. tego nie mam ;(