Witaj na forum Fabia Club Polska

MatCar17

Temat utworzony · 66 Posty · 31168 Wyświetlenia
  • [size=150][color=red]Imię/Nick:[/color][/size] MatCar17 😉 <!-- s;) -->

    [b]Miasto:[/b] W-wa

    [size=150][color=green]Dane dotyczące Fabii: [/color][/size]

    [b]Model:[/b] Hatchback

    [b]Wersja wyposażenia:[/b] choice

    [b]Rok produkcji:[/b] 2004

    [b]Kolor[/b]: Biel Candy

    [b]Pojemność silnika:[/b] 1.2 HTP 12V

    [b]Moc:[/b] 64 KM

    [size=150][color=green]
    Wprowadzone modyfikacje w Fabii: [/color][/size]

    [b]Silnik:[/b] standard

    [b]Zawieszenie:[/b] standard

    [b]Układ wydechowy:[/b] standard

    [b]Wygląd zewnętrzny:[/b] standard

    [b]Wnętrze:[/b] standard

    [b]Audio:[/b]

    • Pioneer

    [b]Felgi:[/b] oryginalne stalowe a'la tramwaj

    [b]Opony:[/b] standard

    [b]Inne:[/b] standard 🙂
    [color=green]
    [size=150]W Planach:[/size][/color] (koncepcja ogólna biało czarna)

    [b]Silnik[/b] (w przyszłości najbliższej):

    • stożek

    (w przyszłości dalszej)

    • wyprzedzenie zapłonu
    • chip
    • albo 1.8T 😄

    [b]Zawieszenie:[/b]

    • obniżone, ale odrobinę. Na polskie warunki nie wolno przesadzać
    • Hamulce z RS

    [b]Układ wydechowy:[/b]

    • oczywiście zmodyfikowany

    [b]Wygląd zewnętrzny:[/b]

    • malowanie klamek pod kolor nadwozia
    • pakiet z RS
    • przyciemnione szyby
    • brewki
    • białe zaciski + bębny

    [b]Wnętrze:[/b]

    • malowanie nawiewów pod kolor nadwozia
    • białe podświetlenie deski rozdzielczej
    • pakiet RS albo:
    • inne nakładki na pedały, biały mieszek i czarny drążek zmiany biegów
    • obszycie kierownicy biało - czarną skórą wg. mojego projektu. 😄
    • przednie światła przeciwmgielne :!:

    [b]Audio:[/b]

    • tweetery + głosniki do tyłu
    • subwoofer, ale raczej mały, żeby mi bagażnika nie zabierał. :rotfl:

    [b]Felgi:[/b]

    • czarne, 15 albo 16.

    [b]Opony:[/b] ??? 😄

    [b]Zdjęcia:[/b]

    [img]http://mat170590.audis3.webpark.pl/2.jpg[/img]

    [img]http://mat170590.audis3.webpark.pl/1.jpg[/img]

    [img]http://mat170590.audis3.webpark.pl/3.jpg[/img]

  • plany zacne, czekam na realizację. Felgi pakuj 16" bo inne są za małe 🙂 <!-- s:) --> a większe to już tylko dla lansu chyba

  • [quote="vanhouse"]do 1.2 chip?[/quote]

    Tak. Podniesienie mocy przez 'chip' można dać do każdego auta z sekwencyjnymi wtryskami. Ale bez żadnych innych przeróbek to nic nie da, jeśli da to może zwyżkę o 1-2 %. 😛 1.2 HTP jest przecież wolnossące. 😄 <!-- s:D -->

    Znajomy który się tym zajmuje podrzucił mi pomysł nieznacznego wyprzedzenia zapłonu przy laniu PB98. Z innym komputerem to już by coś dało. Ale nie wiem, czy będzie mnie stać na regularne lanie 98. 😛

    To wszystko + stożek powinno dać odczuwalny wzrost mocy, i raczej bezpieczny dla silnika. 🙂

  • Wiesz [b]vanhouse[/b], do końca życia na pewno nie będę nią jeździł i kiedyś pewnie sprzedam. :hyhy: Dopiero się uczę tego wszystkiego i myślę, że na początek taki Skodziak wystarczy, ale mimo to trochę więcej mocy by mi się przydało. 🆒 <!-- s🆒 -->

  • Ale to jest baaaardzo odległy plan. Choć cholernie bym chciał i jak zgolę trochę kasy, to wtedy to ogarnę. 🙂 Wyobraźcie sobie te wszystkie BMki zostawione na światłach Fabią. 😄 <!-- s:D -->

  • [quote="MatCar17"]Wyobraźcie sobie te wszystkie BMki zostawione na światłach Fabią. 😄 <!-- s:D -->[/quote]
    to jest najpiękniejsze 🙂

  • No to [b]Adaś[/b] powodzenia.

    [b]MatCar17[/b] jak nie masz ekstra kasy na ten cel przeznaczonej jak [b]Adaś[/b], to lepiej sprzedać słabą fabiulę i kupić z mocniejszym TDI jak ja.

  • W wolnej chwili kołpaki przeszły delikatny tunn. Będę miał wariant zimowy, na razie dopóki nie ma alu jest tak. 🙂 Zważywszy na poniesione bardzo niewielkie koszta, efekt jest moim zdaniem niezły. 😄 <!-- s:D -->

    [img]http://mat170590.audis3.webpark.pl/dsc00735.jpg[/img]

  • Co do zostawiania "super fur" na swiatlach to pomyslcie sobie jaki opad szczyny goscie maja jak ich robi jak chce moje stilo 😄 (2,4 Abarth) :rotfl: pali jak smok ale wrazenie bez cenne :rotfl: <!-- s:rotfl: -->

  • Kązdy nei pozorny furak robiący na światłach mega M3 czy GTI to klasyk... Twoja Fabka jeśli przejdzie takie mody to z pewnością nie bedzie z nimi się biła ale sam plan jest godny i trzymam kciuki. Ja gustuje w innej marce ale i Skodziną też sie zaopiekuje.

    TDI może i dobre ale ile pociągniesz...do 200KM...i 400-450Nm... Warto pomyśleć nad 1,8T lub 2,0T (niezakuty taki motor spokojnie do 250KM i 450Nm a jak zakuty i z turbina BB to i 450KM i ok.550-600Nm...przy doładowaniu 2bar - TDI nie wytrzyma takiego doładowania)

  • Wszystko się zgadza, ale mi chodzi o to, żeby autko jeszcze jakoś w miarę normalnie jeździło i służyło na codzień. Do Fabki to moim zdaniem ok. 200 KM to jest optimum. Ładując do niego więcej, robi się już ekstremum. 😄 Poza tym należy pamiętać, że to jest ośka. 😄 <!-- s:D -->

    Co do wymiany silnika zaczynam coraz bardziej skłaniać się ku legendarnemu już 1.9 TDI, z kilku powodów. Po pierwsze, będzie mniejszy problem z przełożeniem bebechów, bo Fabie 1.9 TDI z salonów wyjeżdżały. 😄 Wystarczy kupić walniętą od tyłu i przełożyć to, co trzeba. Po drugie, jak usłyszałem jak łatwo się z niego wyciąga moc, która mnie interesuje, to tylko się uśmiechnąłem. 🙂 A po trzecie, mając te powiedzmy 180 KM wciąż można osiągnąć spalanie na poziomie 7 litrów ropy, a może nawet i mniej. 🙂 A po czwarte - Niutonometry, których przecież Diesel zawsze ma więcej. 😄

  • Niby tak...potencjał potencjałem...ale czy wszystko będzie pasiło...elektryka...wiązki przewodów...i podzespoły jezdne (przeguby, łożyska...,tuleje...) - czy one to wytrzymają. Nie myślałeś o 1,4TSI - masz moment spory i ważne że od dołu...a klekot będzie zawsze miał turbo dziurę...chyba że turbawka bedzie rzędu K28 lub Garret T25.

  • Powiem Ci, że myślałem, ale 1.4 TSI średnio mnie przekonuje. Po pierwsze, nie jestem przekonany, czy wszystko będzie pasować. Przy ładowaniu silnika, który nie był w pierwszej generacji Fabii byłoby sporo dziergania ze spasowaniem tego wszystkiego. Z tego pomysłu zrezygnowałem, bo pierwotnym planem było znane wszystkim 1.8T. Problem jednak polega na tym, że w praktyce ciężko jest go upchać. Po drugie, tak jak już napisałem, 1.9 TDI ma ogromne możliwości i przeszczep jest dużo prostszy. 🙂 Z ingerencją w zawieszenie i układ przeniesienia napędu oczywiście się liczę. Chodzi mi o dostosowanie ich do wyższej mocy. Natomiast myślę, że konstrukcyjnie to wszystko jest w miarę podobnie ogarnięte. 🙂 Myślę, co nie znaczy że jestem pewien. 😄 <!-- s:D --> To wymaga sprawdzenia.

  • Spokojnie upchniesz 1,8 skoro montowane były 2,0 w pierszym roku produkcji Fabki w Czechach. A druga sprawa skoro wchodzi 1,9 to i 1,8 wejdzie (blok ten sam...tylko góra inna). TDIki jak najbardziej warto byle z nowszej generacji. Nic trzymam kciuki... Ja będę walczył z benzyną a Ty dieslem...zobaczymy porównamy...tyle ze ja wolnossaka...i maks 130KM

  • Trzymam kciuki za osiągnięcie mocy około 130KM z pojemności 1.4.

    Odcięcie będzie przy 9 tysiącach ? 🙂 <!-- s:) -->

    pozdro

  • Jak dla mnie to jest osiągalne. 🙂 Gdyby nie powszechna opinia, że moje 1.2 jest zbyt delikatne do wyciskania mocy, to najpierw poszłoby to. 🙂 I generalnie to jestem trochę zły, bo chciałem chociaż na razie stożek do siebie dać, a przez ten przytyrany wielki dekiel na silniku i mnóstwo jakiś kabelków jest z tym ogromny kłopot. 😛 Przynajmniej na pierwszy rzut oka. 😄 <!-- s:D -->

  • [quote="zielarzlol"]Trzymam kciuki za osiągnięcie mocy około 130KM z pojemności 1.4.

    Odcięcie będzie przy 9 tysiącach ? 🙂 <!-- s:) -->

    pozdro[/quote]

    Aby za bardzo OT nie robić... Moc jak najbardziej osiągalna...co do obrotów z pewnością zostanie założony elektroniczny ogranicznik aby nie przekręcić silnika. 130KM to będzie takie maksimum bez zakucia. Na początek pewne zmiany o których pisałem wcześniej i na swoim profilu Fabki. Będzie dobrze...

  • [quote="MatCar17"]bo chciałem chociaż na razie stożek do siebie dać[/quote]
    zdziwisz sie jak koni przybywa od niego 😄 <!-- s:D -->

    [quote="MatCar17"]pierwotnym planem było znane wszystkim 1.8T. Problem jednak polega na tym, że w praktyce ciężko jest go upchać.[/quote]
    ciezko to upchnac VR6

  • Ładne, czyżby to od octy rider :?: <!-- s:?: -->