Witaj na forum Fabia Club Polska

Alternator BOSCH 0124315014 - charakterystyka

Temat utworzony · 8 Posty · 2035 Wyświetlenia
  • Witam serdecznie

    Czy ktoś z Was posiada charakterystykę ładowania w/w alternatora ? Jest to alternator 70A. Pracuje w Fabii 1,4 MPI, silnik AZE.
    W książce "Skoda fabia - sam naprawiam" znalazłem informację ogólną, że alternator zaczyna ładować (generuje prąd ładowania) od 1100...1200 obr/min. Czy jest to prawdą ? Dotyczy to każdego alternatora ? Oznaczało by to, że na biegu jałowym tj. przy 950 obr/min (np. stojąc w korku) rozładowuje się stopniowo akumulator. Z kolei kolega twierdzi, że akumulator jest cały czas ładowany, nawet na biegu jałowym.

  • Raczej tak bo zazwyczaj obroty sa podawane dla alternatora. A przeciez kolo pasowe jest wieksze od kola alternatora i roznica obrotow jest inna.Przykladowo na jeden obrot kola pasowego przypada dwa obroty kola alternatora. Skala 1:2. A nie ktore alternatory moga pracowac do 14tys obr/min. Tak wiec na biegu jalowym masz 950 obr/min to alternator ma 1900 obr/min.

  • A nie wiesz jak można policzyć ile dokładnie wyniesie to "przełożenie" tj. koła pasowego wału silnika do koła pasowego alternatora ?

  • Miara krawiecka(lub kawalek sznurka) i zmierz ile cm ma kolo pasowe i ile bedzie mialo kolo od alternatora i sobie obliczysz wtedy.

  • Wytłumacz jeszcze laikowi jedną sprawę. Nie rozumiem charakterystyki alternatora : I=f(n) (prądu obciążenia w funkcji prędkości). Jak to możliwe, że przy prędkości wirnika alternatora np. 2000 obr/min (która to prędkość jest zależna proporcjonalnie od obrotów silnika) prąd obciążenia wynosi około 25 A. Przecież prąd obciążenia jest zależny od tego jakie odbiorniki mamy w danym momencie włączone w aucie a z tej ch-ki (jak i dla innych alternatorów) wynika, że przy danej prędkości obrotowej mamy konkretny prąd obciążenia :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->

  • Pewnie juz to czytales ale podam ci linka i jest tam szczegolowo opisane o charakterystyce alternatora BOSCH
    http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/02/7_JOK2000.pdf<!-- m -->

  • Odpowiem koledze na pierwsze podstawowe pytanie !!!

    Alternator ładuje po odpaleniu auta na biegu jałowym, ma stałe zasilanie z akumulatora i gdy otrzyma obroty to ładuje !!!!

    Prądnica jako przeszłość ładowała po osiągnięciu określonych obrotów !!!

  • Witam
    Przy 1850 obr/min daje 45A
    Przy 6000 obr/min daje 70A przy wyższych obrotach bez zmian
    Napiecie chyba max 14,63 V

    Pozdrawiam Michał