Alternator BOSCH 0124315014 - charakterystyka
-
Witam serdecznie
Czy ktoś z Was posiada charakterystykę ładowania w/w alternatora ? Jest to alternator 70A. Pracuje w Fabii 1,4 MPI, silnik AZE.
W książce "Skoda fabia - sam naprawiam" znalazłem informację ogólną, że alternator zaczyna ładować (generuje prąd ładowania) od 1100...1200 obr/min. Czy jest to prawdą ? Dotyczy to każdego alternatora ? Oznaczało by to, że na biegu jałowym tj. przy 950 obr/min (np. stojąc w korku) rozładowuje się stopniowo akumulator. Z kolei kolega twierdzi, że akumulator jest cały czas ładowany, nawet na biegu jałowym. -
Raczej tak bo zazwyczaj obroty sa podawane dla alternatora. A przeciez kolo pasowe jest wieksze od kola alternatora i roznica obrotow jest inna.Przykladowo na jeden obrot kola pasowego przypada dwa obroty kola alternatora. Skala 1:2. A nie ktore alternatory moga pracowac do 14tys obr/min. Tak wiec na biegu jalowym masz 950 obr/min to alternator ma 1900 obr/min.
-
A nie wiesz jak można policzyć ile dokładnie wyniesie to "przełożenie" tj. koła pasowego wału silnika do koła pasowego alternatora ?
-
Miara krawiecka(lub kawalek sznurka) i zmierz ile cm ma kolo pasowe i ile bedzie mialo kolo od alternatora i sobie obliczysz wtedy.
-
Wytłumacz jeszcze laikowi jedną sprawę. Nie rozumiem charakterystyki alternatora : I=f(n) (prądu obciążenia w funkcji prędkości). Jak to możliwe, że przy prędkości wirnika alternatora np. 2000 obr/min (która to prędkość jest zależna proporcjonalnie od obrotów silnika) prąd obciążenia wynosi około 25 A. Przecież prąd obciążenia jest zależny od tego jakie odbiorniki mamy w danym momencie włączone w aucie a z tej ch-ki (jak i dla innych alternatorów) wynika, że przy danej prędkości obrotowej mamy konkretny prąd obciążenia :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->
-
Pewnie juz to czytales ale podam ci linka i jest tam szczegolowo opisane o charakterystyce alternatora BOSCH
http://www.ilot.edu.pl/KONES/2000/02/7_JOK2000.pdf<!-- m --> -
Odpowiem koledze na pierwsze podstawowe pytanie !!!
Alternator ładuje po odpaleniu auta na biegu jałowym, ma stałe zasilanie z akumulatora i gdy otrzyma obroty to ładuje !!!!
Prądnica jako przeszłość ładowała po osiągnięciu określonych obrotów !!!
-
Witam
Przy 1850 obr/min daje 45A
Przy 6000 obr/min daje 70A przy wyższych obrotach bez zmian
Napiecie chyba max 14,63 VPozdrawiam Michał