Wytłumacz jeszcze laikowi jedną sprawę. Nie rozumiem charakterystyki alternatora : I=f(n) (prądu obciążenia w funkcji prędkości). Jak to możliwe, że przy prędkości wirnika alternatora np. 2000 obr/min (która to prędkość jest zależna proporcjonalnie od obrotów silnika) prąd obciążenia wynosi około 25 A. Przecież prąd obciążenia jest zależny od tego jakie odbiorniki mamy w danym momencie włączone w aucie a z tej ch-ki (jak i dla innych alternatorów) wynika, że przy danej prędkości obrotowej mamy konkretny prąd obciążenia :zdziwko: <!-- s:zdziwko: -->
paveu (@paveu)
Informacje o paveu
Najlepsze posty napisane przez paveu
Najnowszy post utworzony przez paveu
-
-
A nie wiesz jak można policzyć ile dokładnie wyniesie to "przełożenie" tj. koła pasowego wału silnika do koła pasowego alternatora ?
-
Witam serdecznie
Czy ktoś z Was posiada charakterystykę ładowania w/w alternatora ? Jest to alternator 70A. Pracuje w Fabii 1,4 MPI, silnik AZE.
W książce "Skoda fabia - sam naprawiam" znalazłem informację ogólną, że alternator zaczyna ładować (generuje prąd ładowania) od 1100...1200 obr/min. Czy jest to prawdą ? Dotyczy to każdego alternatora ? Oznaczało by to, że na biegu jałowym tj. przy 950 obr/min (np. stojąc w korku) rozładowuje się stopniowo akumulator. Z kolei kolega twierdzi, że akumulator jest cały czas ładowany, nawet na biegu jałowym. -
Witam
Mam do wyboru 2 akumulatory :
CENTRA CC4400 - 44Ah, 320A
BOSCH S3 - 45Ah, 400AMoje autko to :
FABIA 1,4 MPI, 60KM, silnik AZE, rok 2001, wersja podstawowa.
Który polecilibyście ? Z góry dziękuję za odpowiedź.