[F1] Elektryczna pompa wspomagania
-
Witam,
miałem stłuczkę, została uszkodzona pompa wspomagania, dokładnie zbiorniczek płynu i kostki do kabli.
Rozebrałem tą część pompy w której znajduje się silnik elektryczny i mam do was pytanie, czy do tej komory w którym znajduje się silnik elektryczny zalewany jest jakiś inny olej? Ile tego oleju? Ponieważ zalewając płyn roboczy nie zauważyłem żeby on przedostawał się do tamtej komory. A podczas rozbierania w tamtej komorze była odrobina jakiejś substancji, która wyglądała jak wymieszany olej z wodą (jak kawa z mlekiem).
W tej największej kostce znajdują się też otwory prawdopodobnie odpowietrzające więc podejrzewam ze musi być tam olej.Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat budowy takiej pompy, jeżeli ktoś posiada jakieś informacje na ten temat to bardzo prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam
-
może pomoże <!-- s;) --> :
[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=866d308128682848][img]http://images46.fotosik.pl/1439/866d308128682848m.jpg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=38d0cd4501d77f2a][img]http://images46.fotosik.pl/1439/38d0cd4501d77f2am.jpg[/img][/url]
Przekładnie kierownicza jest napełniona smarem TRW TMS-L-10.482. W układzie wspomagania jako ciecz roboczą stosuje się olej hydrauliczny PENTOSIN CHF 11S lub 052 146 00 ewentualnie TL 52 146 (0,8 litra)
-
[quote="NIMAGO"]podczas rozbierania w tamtej komorze była odrobina jakiejś substancji, która wyglądała jak wymieszany olej z wodą (jak kawa z mlekiem). [/quote]
płyn do wspomagania polecam w ASO kupić - oryginalny VW i ma kolor zielony.
[quote="NIMAGO"]Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat budowy takiej pompy, jeżeli ktoś posiada jakieś informacje na ten temat to bardzo prosiłbym o pomoc. [/quote]
poszukaj - na forum nawet ktoś wklejał linka do warsztatu co naprawiają pompy wspomagania.
przy takiej usterce jak opisujesz, naprawa nie bedzie łatwa. pompa pobiera duży prąd i jeśli nastąpiło przerwanie obwodu w trakcie pracy - niewykuczone że elektronika też poszła z dymem. cały układ sterowania wspomaganiem jest właśnie na pompie. -
[quote="kapi"][quote="NIMAGO"]podczas rozbierania w tamtej komorze była odrobina jakiejś substancji, która wyglądała jak wymieszany olej z wodą (jak kawa z mlekiem). [/quote]
płyn do wspomagania polecam w ASO kupić - oryginalny VW i ma kolor zielony.
[quote="NIMAGO"]Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na temat budowy takiej pompy, jeżeli ktoś posiada jakieś informacje na ten temat to bardzo prosiłbym o pomoc. [/quote]
poszukaj - na forum nawet ktoś wklejał linka do warsztatu co naprawiają pompy wspomagania.
przy takiej usterce jak opisujesz, naprawa nie bedzie łatwa. pompa pobiera duży prąd i jeśli nastąpiło przerwanie obwodu w trakcie pracy - niewykuczone że elektronika też poszła z dymem. cały układ sterowania wspomaganiem jest właśnie na pompie.[/quote]ten schemat widziałem w "sam naprawiam skoda fabia"
Ja wiem jaki płyn ma być zalany jako ciecz robocza.
Moje pytanie jest odnośnie części w której znajduje się silnik (wirnik) pompy. I czy w niej ma być zalany ta sama ciecz, czy jakiś inny olej/płyn? I ile tego płynu/cieczy?
-
Olej wlewasz tylko do zbiorniczka, elektronika z założenia jest sucha.
Substancja, którą tam znalazłeś to olej z pękniętego zbiorniczka i woda z zewnątrz.
Tak jak pisze [b]kapi[/b], elektronika mogła zdechnąć od skoku napięcia, ale warto to sprawdzić. Niby nie jest to zbyt polecane, ale do samego testu, czy pompa ruszy możesz ją odpalić na sucho. Załóż obudowe (nie musisz jej kleić i skręcać), podepnij kable, znajdz frajera, który ma mocne łapy i zgodzi sie trzymac pompe i na chwile włącz silnik. Ewentualnie bez włączania silnika sprawdz VAGiem czy komp się łączy z pompą.
Jak już będziesz montował działającą pompę na stałe, to pożegnaj się z wygłuszeniem montowanym między pompą a plastikową obudową. Nasiąka wodą i syfi pompę.
Jeśli będzie trzeba zmienic pompę, to poszukaj w temacie o wspomaganiu mojego posta z danymi firmy, która regeneruje pompy.