Witaj na forum Fabia Club Polska

Kilka pytań. FABIA 1.4 16V 55 KW - 2003 Rok

Temat utworzony · 13 Posty · 10225 Wyświetlenia
  • Witam od niedawna jestem posiadaczem Fabii i w związku z tym mam kilka pytanek odnośnie niej. :?: :?: :?: :?: <!-- s:?: -->

    • po jakim czasie trzeba wymienić w niej rozrząd - jaki jest koszt części i robocizny
    • co ile wymieniać olej silnikowy - ile wchodzi w sumie oleju do tego silnika
    • co ile wymieniać płyny, filtry i tego typu rzeczy - jakie są koszty części
    • co powiecie na temat tego silnika - jakie macie z nim doświadczenia
    • na co muszę uważać podczas eksploatacji - jakieś wady (względnie zalety)

    Ogólnie będę wdzięczny za każdą sugestie i każdą podpowiedź na temat tego autka.
    Jak by ktoś miał linka do książki na temat tego auta - typu sam naprawiam....lub podobnych to będę bardzo :hurra: wdzięczny za info.

    Z góry dzięki i pozdrawiam wszystkich posiadaczy tego autka.

    I jeszcze jedno - kupiłem to auto na oryginalnych ALU SKODY i sprzedający dał mi drugi kpl kół na stalkach ale powiedział ze śruby pasują do obydwóch kpl-ów felg bo w serwisie mu powiedzieli zę do alumów pasują śruby ze stalówek bo to są oryginały skody (alumy). Czy rzeczywiście tak jest bo chce kupić śruby zabezpieczające do kół ale teraz nie wiem jakie mam kupić.

    Jeszcze raz dzięki.

  • [quote="misiek.leszko"]- po jakim czasie trzeba wymienić w niej rozrząd - jaki jest koszt części i robocizny [/quote]

    Oficjalnie wymiana rozrządy przewidziana jest po 90 000 km.

    [quote="misiek.leszko"]- co ile wymieniać olej silnikowy - ile wchodzi w sumie oleju do tego silnika [/quote]

    Ja olej wymieniam raz na rok - przy przeglądzie. Razem z olejem oczywiście wymiana filtra paliwa (ok 13zł). Ja oleju wlałem ostatnio 4l (Mobil 1 5W50)

    [quote="misiek.leszko"]- co ile wymieniać płyny, filtry i tego typu rzeczy - jakie są koszty części [/quote]

    Płyn chłodniczy w zależności od tego jaki używasz i czy dolewasz koncentrat czy rozcieńczony. ogólnie należy sprawdzić temp. zamarzania płynu - jeśli jest za mała, to trzeba wymienić.

    Filtr powietrza wymieniam raz na rok - przy przeglądzie.

    Filtr kabinowy (przeciwpyłkowy) wymieniam 2x do roku - latem (po okresie pylenia roślin kiedy to najbardziej brudzi się ten filterek) i na zimę (by był lepszy nawiew i szyby mniej parowały). Koszt papierowego filtra to ok. 25 zł

    Filtr paliwa - w zależności od tankowanego paliwa (ogólnie trzeba przyjąć, że tankowane paliwo jest złe :mur: <!-- s:mur: --> ) wymiana co 45 - 60 kkm

    [quote="misiek.leszko"]- co powiecie na temat tego silnika - jakie macie z nim doświadczenia [/quote]

    Nie napisałeś jaki silnik :ups: :zabawa:

    [quote="misiek.leszko"]- na co muszę uważać podczas eksploatacji - jakieś wady (względnie zalety) [/quote]

    Sprawdź działanie tylnej wycieraczki - czy spryskiwacz stoi w miejscu czy może obraca się razem z ramieniem wycieraczki - powinien stać w miejscu).

    Sprawdź działanie krańcówek w zamkach. Jeśli po otworzeniu poszczególnych drzwi światełko wewnętrzne zapala się, to jest OK.

    Sprawdzaj stan zawieszenia. Często padają łączniki stabilizatorów i gumy progresywne na tyle.

    [quote="misiek.leszko"]Jak by ktoś miał linka do książki na temat tego auta - typu sam naprawiam....lub podobnych to będę bardzo :hurra: wdzięczny za info. [/quote]

    Niestety wątpię czy dostaniesz gdzieś taki link. Po pierwsze jest to [b]nielegalne[/b] a po drugie miało by to ładnych kilkaset MB. Do kupna polecam książkę pana Cedrycha i Schwarza "Skoda Fabia" (WKiŁ) - warto zainwestować kilka złotych.

    P.S.
    Uzupełnij profil - będzie łatwiej coś pomóc w przyszłości jeśli będzie wiadomo jaki samochód, jaki silnik, jaka wersja wyposażenia i rocznik.

    Pozdrawiam.

  • Typ i rodzaj silnika podałem w nagłówku - tytule 🆗 <!-- s🆗 -->

  • [quote="misiek.leszko"]Typ i rodzaj silnika podałem w nagłówku - tytule 🆗 <!-- s🆗 -->[/quote]

    Pardom wielkie... nie zauważyłem :ups: :ups: :zdrowko: :zdrowko:

    Silnik bardzo popularny. Nie sprawia zbyt wielu problemów. Nie jest to rakieta, ale do spokojnej jazdy wystarcza. Jest to już silnik 16V czyli produkcja VW. Ja osobiście wolałem silniki skodowskie (1.4 MPI 8V np. 2002r)

  • Jak jeszcze nie wymieniales to przygotuj sie na automat stopu 🙂 <!-- s:) -->

  • [quote="misiek.leszko"]Ogólnie będę wdzięczny za każdą sugestie i każdą podpowiedź na temat tego autka.
    Jak by ktoś miał linka do książki na temat tego auta - typu sam naprawiam....lub podobnych to będę bardzo :hurra: <!-- s:hurra: --> wdzięczny za info.
    [/quote]

    Poniżej masz mały zestawik, powinien Ci pomóc, a co do książki kupiłem ją i stwierdzam, iż jest fatalnie napisana - szkoda pieniędzy.

    1. Co 15 000 km należy wykonać serwis olejowy.
    2. Po upływie roku należy wykonać przegląd roczny, przy czym przegląd roczny zawsze zawiera serwis olejowy.
    3. Jeśli przed upływem roku osiągnięty zostanie przebieg 15 000 km, trzeba wykonać serwis olejowy.
    4. Jeżeli przebieg roczny wynosi więcej niż 30 000 km, przegląd roczny należy wykonać nie po roku, lecz po każdych 30 000 km.
    5. Co 2 lata należy wymienić płyn hamulcowy.
    6. Przeglądy:
      a) Serwis olejowy
      - Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
      - Sprawdzenie grubości klocków hamulcowych.
      - Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
      - Spuszczenie wody z filtra paliwa (silnik wysokoprężny, gdy używany jest
      ekologiczny olej napędowy).
      - Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
      b) Przegląd roczny
      - Wymiana oleju silnikowego, wymiana filtra oleju.
      - Obejrzenie silnika, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
      - Odczytanie pamięci błędów wszystkich układów diagnozowalnych.
      - Obejrzenie zespołów poduszek powietrznych (jeśli są w wyposażeniu), czy nie
      ma zewnętrznych uszkodzeń.
      - Sprawdzenie mrozoodporności płynu chłodzącego, szczelności układu
      chłodzenia, poziomu płynu chłodzącego - w razie potrzeby dolanie.
      - Sprawdzenie układu wydechowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń,
      sprawdzenie mocowania.
      - Obejrzenie układu hamulcowego, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
      - Sprawdzenie grubości okładzin hamulcowych .
      - Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego, w razie potrzeby dolanie.
      - Obejrzenie skrzyni biegów, półosi napędowych i osłon przegubów, czy nie ma
      nieszczelności i uszkodzeń.
      - Sprawdzenie kanału spływu wody na podszybiu, czy nie jest zabrudzony, w razie
      potrzeby oczyszczenie.
      - Sprawdzenie akumulatora.
      - Sprawdzenie osłon przegubów wahaczy, czy nie ma nieszczelności i uszkodzeń.
      - Sprawdzenie luzu, mocowania i osłon przegubów drążków kierowniczych.
      - Sprawdzenie głębokości bieżnika i sposobu zużycia opon wraz z kołem
      zapasowym, sprawdzenie ciśnienia w oponach (wraz z kołem zapasowym), w
      razie potrzeby skorygowanie.
      - Nasmarowanie ograniczników otwarcia drzwi i zamka pokrywy komory silnika.
      - Sprawdzenie działania wszystkich włączników, urządzeń elektrycznych,
      wskaźników i innych elementów obsługowych.
      - Sprawdzenie działania wycierania i zmywania szyb względnie także układu
      zmywania reflektorów, sprawdzenie stanu piór wycieraczek. Ustawienie dysz
      spryskiwaczy, w razie potrzeby dolanie płynu.
      - Wyzerowanie wskaźnika obsług serwisowych.
      - Zlanie wody z filtra paliwa (silniki wysokoprężne, gdy jest używane paliwo typu
      Ekodiesel).
      - Zalecana wymiana piór wycieraczek.
      - Wykonanie jazdy próbnej, kontrola końcowa.
    7. Co 30 000 km dodatkowo:
      - Sprawdzenie działania okna dachowego i nasmarowanie szyn
      prowadzących.
      - Sprawdzenie ustawienia świateł, w razie potrzeby wyregulowanie,
      - Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne), gdy jest używane
      paliwo typu Ekodiesel.
      - Sprawdzenie poziomu oleju w tylnej przekładni głównej (napęd na
      cztery koła), w razie potrzeby dolanie oleju.
      - Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
      - Obejrzenie lakieru nadwozia i powłoki ochronnej podwozia, czy nie
      ma uszkodzeń.
      - Sprawdzenie poziomu oleju w ręcznej skrzyni biegów, w razie
      potrzeby uzupełnienie.
      - Wymiana mikrofiltra lub mikrofiltra z filtrem zapachowym (jeśli
      występuje).
      - Sprawdzenie paska rozrządu (tylko silniki benzynowe) po 90 000 km,
      potem co 30 000 km.
    8. Co 60 000 km dodatkowo:
      - Wymiana filtra paliwa (silniki wysokoprężne).
      - Wymiana świec zapłonowych.
      - Sprawdzenie stanu i napięcia paska wielorowkowego.
      - Sprawdzenie poziomu płynu w układzie wspomagania kierownicy.
      - Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy.
      - Wymiana oleju w sprzęgle Haldex (napęd na cztery koła).
      - Sprawdzenie poziomu oleju ATF w automatycznej skrzyni biegów.
      - Sprawdzenie poziomu oleju w mechanizmie różnicowym
      (automatycznej skrzyni biegów), w razie potrzeby uzupełnienie.
    9. Co 90 000 km dodatkowo:
      - Sprawdzenie paska rozrządu (silniki benzynowe) po 90 000 km, potem
      co 30 000 km.
      - Wymiana paska zębatego i rolki napinacza (tylko silniki wysokoprężne z
      pompowtryskiwaczami).
    10. Co 120 000 km dodatkowo:
      - Wymiana paska zębatego i rolki kierującej (silniki wysokoprężne oprócz
      silników z pompowtryskiwaczami).
    11. Co 180 000 km dodatkowo:
      - Wymiana paska rozrządu (tylko silniki benzynowe 1,8l).
    12. Co 2 lata dodatkowo:
      - Wymiana płynu hamulcowego (w miarę możliwości wykonanie zlecić
      podczas przeglądu rocznego).
    13. Co 4 lata dodatkowo:
      - Wymiana wkładu filtra powietrza oraz oczyszczenie obudowy - w
      samochodach o przebiegu mniejszym niż 60 000 km w ciągu 4 lat (w
      miarę możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).
    14. Co 5 lat dodatkowo:
      - Wymiana akumulatora syreny auto-alarmu (w miarę możliwości
      wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego).
    15. Co 15 lat dodatkowo:
      - Wymiana pasów bezpieczeństwa wraz z napinaczami oraz zespołów
      poduszek gazowych - koniecznie w stacji obsługi Skoda. Okres
      eksploatacji tych elementów jest ograniczony do 15 lat. (W miarę
      możliwości wykonanie zlecić podczas przeglądu rocznego.)
  • Jaki przebieg ma auto to powiem ci mniej wiecej na co mozesz sie szykowac z wymiana 🙂 <!-- s:) -->

  • Autko ma 36000km więc to niezbyt dużo. A znacie może ceny części do tego modelu: filtry, klocki, rozrząd itp rzeczy eksploatacyjne. Dzięki za wszystkie podpowiedzi i sugestie.

  • Wszystko zalezy od wersji ale przykladowe ceny: Lozysko tylne 441 zl, filtr ECO (weglowy) - 74 zl, filtr oleju 39 zl, filtr powietrza 59 zl, klocki pryod 164 zl, lampa tylna 84 zl, kpl rozrzad okolo 1000zl, wzcieraczki 78 zl to tak w malym skrocie [/center]

  • [quote="Krzychu_W"]Sprawdź działanie krańcówek w zamkach. Jeśli po otworzeniu poszczególnych drzwi światełko wewnętrzne zapala się, to jest OK. [/quote]

    mam pytanie jezeli otwieram tylne drzwi i światło się nie zaświeci to czy to jest jakas usterka?

  • Niektóre wersje (z tych uboższych) fabrycznie nie miały krańcówek w tylnych drzwiach. Jeżeli masz classika, albo coś podobnego, to możesz nie mieć tychże krańcówek.

  • Silnik jest spoko, dziala w bez wiekszych problemow.
    Po 70k km sypnely mi sie lozyska w skrzyni.
    Zawieszenie to standartowe usterki, VW Group. Laczniki, gumy stabilizatora, lozyska amortyzatorow, tuleje wahacza. Wszystko zalezy od tego jak i w jakich warunkach jezdzisz.
    Ceny sa troche zawyzone przez poprzednikow - ogolnie dzwon do aso i pytaj, bo czesto oryginaly sa tansze od zamiennikow.
    I to chyba na tyle.

  • [quote="kros"]Niektóre wersje (z tych uboższych) fabrycznie nie miały krańcówek w tylnych drzwiach. Jeżeli masz classika, albo coś podobnego, to możesz nie mieć tychże krańcówek.[/quote]

    i wszytsko jasne dzięki bardzo:-)