Ile oleju do Fabii??
-
Ja zmierzylem u siebie. Silnik 1.2 12V. Oto rezultaty:
Przy zimnym silniku poziom oleju ok 1cm ponad max wskazanie.
Przy goracym silniku zaraz po wylaczeniu silnika poziom oleju spadl ze tylko ok 1cm calego bagnetu byla zanuzona. Czyli jakies 3-4cm ponizej minimum.
Nie sprawdzalem po odczekaniu 5-10 minut, bo mi sie spieszylo do domku. -
Nie czytałeś uważnie. Wszyscy mówią że na ciepłym/gorącym silniku oleju jest mniej a nie więcej.
Zatem nie chodzi o rozszerzalność termiczną, ale o elementy hydrauliczne które są sterowane właśnie olejem. Olej po wyłączeniu silnika opuszcza różne kanały i kanaliki, kasowniki luzu, napinacze łańcuszków itd itp. Dlatego poziom oleju w miarę upływu czasu po wyłączeniu silnika rośnie, spływając do miski olejowej gdzie mierzysz bagnetem poziom. -
W niczym, jeśli wszystko jasne to <!-- s -->
Ale czy mierzyć po całkowitym spłynięciu oleju do miski to też zdania sa podzielone i nawet skoda nie ma wspólnego stanowiska. Poczytaj cały wątek -
Chciałem zwrócić uwage na jeszcze jeden szczegół:
W moim samochodzie w zależności od sposobu jak włożę bagnet do” komory pomiarowej”
Mam różny wskaźnik poziomu oleju. Różnica ok. 1 cm. Poziomu.
Mam pytanie jak umieścić bagnet i który pomiar jest prawidłowy. (tzn. wkładam normalnie do ” komory pomiarowej” i mam pomiar , wystarczy wyjąć , zrotować –przekręcić o 180 stopni bagnet i wprowadzić ponownie do ” komory pomiarowej” i wymik pomiaru jest znacznie inny) , KTÓRY POMIAR JEST PRAWIDŁOWY?????????? -
Rurka w której bagnet wchodzi do miski olejowej jest pod skosem dlatego po wyjęciu bagnetu na jednej stronie bagnetu olej sięga ciut wyżej niż na drugiej (u mnie różnica jakieś 3mm). Do tego skala na bagnecie jest "wygięta" mniej więcej tak:
.|
.|
..
...|
...|
...|
../
.|
.|
dlatego w zależności jak włożysz bagnet to wgięcie jest albo niżej albo wyżej - stąd różne poziomy przy różnym ustawieniu bagnetu (u mnie różnica ok 5 mm).Ja staram się utrzymywać tak, żeby najwyższy możliwy poziom w zależności od ustawienia bagnetu wynosił maks na skali lub 1 mm niżej. Wtedy najniższy możliwy poziom stanowi trochę więcej niż 3/4 skali, może 4/5 pi razy oko
-
dziękuje za informację.
U mnie różnica poziomu to ok. 1 cm. to bardzo dużo.
Pytam bo podczas kontroli zawieszenia jak samochód był na podnośniku , zaobserwowałem wyciek oleju , w ASO powiedziano mi że im kapło podczas wymiany oleju i powycierali szmatką. Nie dałem za wygraną. Skontrolowałem po jakimś czasie czy ślad oleju nie pojawił się ponownie. Okazało się , że tak. W ASO stwierdzili , że muszą wyjąć skrzynie biegów i sprawdzić czy nie z simeringu. Okazało się , że simering jest ok. Przecieka z bloku silnika. Zaproponowano mi wymianę całego silnika i tak się stało.
Dlatego drążę temat poziomu oleju bo nie wiem jak go prawidłowo odczytać z miarki bo wskazania są nieprecyzyjne. Dodam tylko , że do tej pory nigdy w poziom oleju nie ingerowałem bo od tego jest serwis . Ale po takim przypadku wolę jeszcze to sprawdzić. -
Pierwszy raz słyszę by pękła struktura bloku :?: <!-- s:?: --> , myślę, że to była jakaś wada produkcyjna.
-
To nie blok pękł , lecz na łączeniu bloku silnika z czymś... (nie znam się) przeciekał olej . Podobno to miejsce jest nie rozbieralne i stąd wymiana silnika. Ale nie oto chodzi . JA PYTAM JAK PRAWIDŁOWO ODCZYTYWAĆ POZIOM OLEJU :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->
-
[quote="Tomek1"]Mam pytanie dotyczące odpowiedzi ASO w sprawie sprawdzania ilości oleju w Fabii (z sierpnia 2005r.). Czy uzyskałeś odpowiedź? Pozdr. tomek1[/quote]
Na 2 stronie sa dwie odp jedna z ASO druga z SAP. jedna przeczy drugiej. wiecej nie otrzymalem nic
-
Witam czytam ten temat już sam nie wiem co o tym myśleć. Dziś rozmawiałem z mechanikiem który sam ma fabie 1.4 16v i on powiedział zę oleju wlewa sie maxymalnie do połowy wskaźnika na bagnecie a nawet ze dwa mm mniej. Powiedział że fabie nie lubią za dużo oleju bo nadmiar jest wyrzucany do kolektora i tam jest jakiś czujnik i jak się na nim osadza za dużo oleju to zapala sie kontrolka silnika i spada moc. Tak że w tej chwili sam już nie wiem co o tym myśleć. Serwis mówi co innego a mechanik z praktyką co innego. Może ktoś ostatecznie rozgryzł ten problem.
-
Zasada jest generalnie taka:
- na lato leje się bliżej max po to by silnik miał lepsze chłodzenie i smarowanie w ekstremalnych temperaturach
- na zimę leje się bliżej min po to by silnik szybciej osiągnął swą właściwą temperaturę pracy podczas mrozu, a co za tym idzie zmniejsza się wtedy zużycie paliwa i pszczególnych elementów silnika
Zabójcze dla silnika jest:
- rozruch
- niedogrzanie
- przegrzanie
- przedwczesna zmiana biegu gdy jeszcze silnik nie osiągnął właściwych obrotów na danym biegu
-
[quote="DJ GRZES"]Przy okazji mam pytanie - ile oleju pala Fabie z silnikami 1.9 TDI :?: <!-- s:?: -->[/quote]
W swojej zmieniam co przykazane 15kkm i faktycznie w okilicach 15kkm oleju jest juz bardzo malo. Wlewam ok 4,5 litra czyli pali ok 0,35 litra na 1000km.
-
[quote="misiek.leszko"]Witam czytam ten temat już sam nie wiem co o tym myśleć. Dziś rozmawiałem z mechanikiem który sam ma fabie 1.4 16v i on powiedział zę oleju wlewa sie maxymalnie do połowy wskaźnika na bagnecie a nawet ze dwa mm mniej. Powiedział że fabie nie lubią za dużo oleju bo nadmiar jest wyrzucany do kolektora i tam jest jakiś czujnik i jak się na nim osadza za dużo oleju to zapala sie kontrolka silnika i spada moc. Tak że w tej chwili sam już nie wiem co o tym myśleć. Serwis mówi co innego a mechanik z praktyką co innego. Może ktoś ostatecznie rozgryzł ten problem.[/quote]
Mam ten sam motor co ten magik mechanik i zawsze po zmianie leje ok 3,7l tj. do maxa.
Nastepnie rozruch, popracuje troche i go wylaczam. Olej sie ladnie rozchlapie zapelni filtr i jest tak przed max. Nigdy mi sie nic z sondami nie dzialo i zadna kontrolka epc z powodu oleju sie nie wlaczyla.Inny przyklad dla KABE : Pierwsze zmiany oleju (po 30k km chyba)... jezdzilem i nie sprawdzalem oleju, bo myslalem, ze po takim przebiegu nie bedzie lykal az tak duzo. W koncu zaczelo mi cos mocno klekotac w silniku - bylem w szoku. Okazalo sie, ze na bagnecie mialem ponizej min ok. 0,5 cm. A ten klekot - to byl klekot niedosmarowanych walkow. Po dolaniu oleju praca silnika powrocila do normy.
Uwazam tak jak Mirus, ze zmiana i ze sprawdzaniem oleju. W ASO jest pelno palantow i co drugi, to inne glupoty gada. Ja juz ich dawno nie slucham.
Stosujac moje metody wiele aut znajomych jezdzi i nie ma problemow.
-
Jedno jest pewne do 1,9 SDI wchodzą 4litry!!! (silnik zimny, olej zimny, wymieniony filtr, po wlaniu 4 litrów przejechaniu ok 10km i odstaniu ok1h na bagnecie poziom na maksa, dla wątpiących wymiana i pomiar na równym ... szkoda, że posłuchałem poprzedników (4,5L) zrobiłem zbędny zakup <!-- s:/ -->...
-
Programy mowia, ze do 1.9SDI wchodzi 4.3l na suchy silnik, wiec moze byc tak jak wlales <!-- s:) --> Kto Ci powiedzial ze 4.5l?
-
Na początku tego tematu jest takie info no i w innych też znalazłem takie zapiski kolegów z forum, nic wielkiego się nie stało poza tym, że będę miał 1l na przyszły rok <!-- s:) -->
-
Faktycznie jest taka info na początku, tylko podejrzewam, że lysyy wziął to z jakieś książki z danymi teczhnicznymi i podał, a te niestety miewają błędy.
-
Koledzy a ja mam taki problem.Dziś wymieniłem olej w swojej fabii i wlałem 3l odczekałem 20min patrzę na bagnet 2mm poniżej min.Odczekałem godzinkę to samo pomyślałem przepalę 2min to troszkę go rozgrzeje to lepiej spłynie do misy po tej czynności nadal to samo wskazanie.Na początku nie chciałem dolewać więcej bo według instrukcji moja fabka mieści na maxa 4,3l oleju więc takie 3l które wlałem to powinienem miedź ponad połowę a tu zonk!A więc dolałem kolejny litr to już będzie 4l i po odczekaniu 30min wskazanie min.Ponownie odpaliłem auto aby dobrze rozgrzać olej i odczekałem 1 godzinę sprawdzam olej a tam nadal min!Dlaczego ciągle mam min skoro producent mówi że moje autko mieści 4,3l a ja wlałem 4l i nadal mam min.Na razie boję się więcej dolewać żeby nie przesadzić i nie zniszczyć katalizatora.Odczekam noc może poziom się unormuje?A poza tym mam wyrzuty sumienia że odpalałem go na tak niskim poziomie oleju.Nie wiem co o tym teraz myśleć.
-
[quote="Jerzyk"]Koledzy a ja mam taki problem.Dziś wymieniłem olej w swojej fabii i wlałem 3l odczekałem 20min patrzę na bagnet 2mm poniżej min.Odczekałem godzinkę to samo pomyślałem przepalę 2min to troszkę go rozgrzeje to lepiej spłynie do misy po tej czynności nadal to samo wskazanie.Na początku nie chciałem dolewać więcej bo według instrukcji moja fabka mieści na maxa 4,3l oleju więc takie 3l które wlałem to powinienem miedź ponad połowę a tu zonk!A więc dolałem kolejny litr to już będzie 4l i po odczekaniu 30min wskazanie min.Ponownie odpaliłem auto aby dobrze rozgrzać olej i odczekałem 1 godzinę sprawdzam olej a tam nadal min!Dlaczego ciągle mam min skoro producent mówi że moje autko mieści 4,3l a ja wlałem 4l i nadal mam min.Na razie boję się więcej dolewać żeby nie przesadzić i nie zniszczyć katalizatora.Odczekam noc może poziom się unormuje?A poza tym mam wyrzuty sumienia że odpalałem go na tak niskim poziomie oleju.Nie wiem co o tym teraz myśleć.[/quote]
Nie rozumiem dlaczego się przejmujesz, że masz min skoro nie wlałeś tyle oleju co podaje producent.. Co innego gdybyś wlał 5 litrów a nadal byłby minimum <!-- s:P -->
Przy wymianie spokojnie możesz wlewać 4l potem odpalić motor na kilkadziesiąt sekund, odczekać minutę i sprawdzić poziom... jak jest mało to dolać, bo za dużo na pewno nie będzie (chyba że nie spuściłeś całego oleju)Jak odpaliłeś motor na niskim poziomie oleju zaświeciła Ci się kontrolka?
-
Kontrolka nie zapaliła się widocznie było w porządku.Dziś rano sprawdziłem poziom i było 1/4 wskaźnika a więc ok dolałem 200ml i jest idealnie :super: <!-- s:super: -->