Fabia 1,4 60 tys. 5 lat-Seriws!
-
Witam Serdecznie!
Moja Mama,jako uzytkowniczka Fabii 1,4 60Km,cale zycie serwisowala samochod w ASO. Wydawala tam kupe forsy,mimo tego ze caly czas namawialem ja do serwisu u zaufanego mechanika. Nie dala sie namowic,ale po tym jak chciala sprzedac(wymienic) jej fabie na nowa,dealer wycenil ja na 12k(normalnie takie chodza po 20),a fakt ciaglego serwisowania w ASO nie mial znaczenia w wycenie. W obecnej sytuacji wzialem sprawe w swoje rece,postanowilem jej pomoc.
Fabia byla uzytkowana nie najmniejszego szarzowania,wkoncu to kobieta,ktora jezdzi spokojnie.
Wybilo rowno 60k,i rok po ostatnim przegladzie. Znalazlem zaufanego mechanika,nabylem filtry powietrza,paliwa,ekofiltr(wszystko ok 23-24zl) Chce wymienic olej(do tej pory w ASO lali 0W30 Syntetyk w jakiejs okropnej cenie(z wymiana ok 200zl)
Czy pozostac przy tym oleju syntetycznym,cos kombinowac? Planuje tez wymiane uszczelki pod spustem zbiornika z olejem.
I na tym chyba przeglad sie skonczy,czy na cos jeszcze zwrocic uwage? Prosze was o pomoc,bo to takie dziwne,ze ciagle samochod byl seriwoswany bez naszej wiedzy przez mechanikow ze skody,a tu nagle wszystko w naszych rekach:)
Jak mocniej sie przychamuje to kierownica drzy,a po ruszaniu slychac przez chwile pisk,czy to oznacza wymiane klockow/tarcz?Reczny tez lubi sie zaklemowac i trzeba kombinowac jak go odciagnac
Czy ten napis SERVICE ktory sie zapala mozna zlikwidowac,czy musi to zrobic ASO?
Pozdrawiam! -
Do w/w czynności proponuje przegląd hamulców, trzeba rozkręcić, przeczyścić i złożyć (głównie tylne hamulce). Kasowanie inspekcji jak i co trzeba zrobić na każdym przegladzie znajdziesz na forum http://www.fcp.pl/forum/viewforum.php?f=31<!-- m -->
Nie ma sensu żeby przepisywać wszystko. Co do oleju jeżeli chcesz tańszy to proponuje olej np 5w-50 mobil 1 (pełen syntetyk).
Przy dokręcaniu śruby spustu oleju uważaj aby nie zniszczyć śruby ( lubi pęknąć ponieważ jest z węglików spiekanych, uszczelka jest aluminiowa a nie miedziana do kupienia tylko chyba w ASO). Co do zakresu przeglądu to decyzja należy do Ciebie co wymienisz jeżeli sprzedajesz auto niebawem.
Ostania rzecz to zostawić auto w rozliczeniu w komisie przy salonie-ceny nigdy nie będą atrakcyjne i dużo zaniżone. -
Ok tak tez zrobie,i narazie ogranicze sie do tych czynnosci. Ew. zlece mechanikowi zeby oblookal co tam slychach pozatym i w wypadku gd cos stwierdzi to to naprawie. Czeka mnie jeszcze kontrola panstwowa,zobaczymy co powiedza. Dziekuje za odpowiedz,pozdrawiam
-
Witaj [url=http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?t=2482]Tutaj[/url] masz co Ci trzeba.
-
Pare dni na forum i bedziesz wiedzial co i jak zrobic <!-- s:) -->
-
Juz po. Olej wymieniony(castrol 5w40),weszlo niecale 4l,a na rachunkach od skody zawsze liczyli oleju 4,1litra;] Filtry wymienione,ale musze wymienic filtr paliwa-kupilem bez zaworka,a jest potrzebny z zaworkiem. Do tego do wymiany sa klocki i tarcze,tyl(bebny)mi przeczyszcza,ale to nastepnym razem,swiece wymienione na nowiutkie, i fabia jak nowa. Wydaje mi sie,ze przy dotrzymywaniu glownych wymian zawartych w w.w. spisie,nasluchiwaniu sie co nie tak,wizyty u Pana Stasia mechanika beda w zupelnosci wystarczajace. Licznik wyzerowany. Musze jeszcze tylko jechac do wulkanizatora-z tylu schodzi bardzo wolno powietrze,wymienic wycieraczki i jazda. Dziekuje Bardzo wszystkim za pomoc.
PS. W makro jest olej ELF 5w30 za ok 135zl 4+1gratis litr.