Układ kierowniczy
-
Ad 1 ściągać może z powodu złego wyważenia koła, bądź nierównego ciśnienia w oponach,
Ad 2 to strzelanie i stuki na nierównościach mogą być początkiem kończącego się łożyska mcpersona tudzież sprężyny amortyzatora.Czy stuki są po obu stronach, czy tylko z jednej? -
Pojedź na geometrię, pomierz wszystkie kąty, zbieżność i wszystko będzie jasne.
Objawy siły skręcania i powracania wskazują na mniejszy kat wyprzedzenia sworznia zwrotnicy w prawym kole niż w lewym. Może wpakowałeś się w jakąś dziurę prawym kołem i je cofnęło. Bez pomiaru dyskusja bez sensu. -
Mam podobny problem
http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=11702<!-- l --> -
Przechylona w prawo przy jeździe na wprost - do poprawki na ustawianiu zbiezności (jakieś 45 - 90* obrotu lewym drążkiem w prawo)
Objawy, jakie opisałeś w dużym stopniu pasują do nieprawidłowej zbiezności. W jaki sposób mechanik badał zbieżność - specjalistycznym sprżętem (upomnij się o wydruk), czy sznurkami po feldze?
Koła powinny być delikatnie rozbieżne - podczas jazdy (napęd na przód) wszystko ładnie się układa.
Co do strzelania/stukania to z reguły przyczyny są dwie: przeguby i łożyska kolumny MacPhersona (opory obracania sprężyny przy skręcaniu, napina się i strzela). Przeguby odpadają, skoro strzela na postoju.