[F1] Grzeje się przy dużych prędkosciach
-
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów
Kupiłem 3 dni temu skode fabie 1.4 mpi gaz 2001 r. Jak się jeździ do 100 km/h jest ok ładnie trzyma temperaturę , na wolnych obrotach albo i większych może chodzić i godzinę i jest ok natomiast przy 130 -140 km/h zaczyna się gotować po przejechaniu paru km . A niestety ładnie się prowadzi i przy 90 to się śpi i nie da się tak wolno jeździć.
Podejrzewam uszczelkę pod głowicą, może walnęła ale tak to silniczek ładnie pracuje, ciągle spr olej i płyn nie ma w nim oleju a olej jest ok .
Mechanik mi mówi żebym narazie się wstrzymał z wymianą uszczelki.
Dodam że jest nowy termostat wraz z obudową. A instalacja gazowa ma 8 lat.
I moja sugestia, może zła,wy to oceńcie. Jak to w fabi wali czujnik położenie skrętu kierownicy i jest lichszy prąd, światła przygasają po silnik od wspomagania ciągle pracuje podczas jazdy. Od powietrza jest mała kratka. Jezeli by miał mniejsze napięcie przez ten czujnik to podczas szybkiej jazdy wentylator nie ma swoich obrotów tylko np daje polowe i się gotuje, może tak być ?
objawy - przy 140 zaczyna się gotować ;(
Miał ktoś podobny problem ?
-
podczas jazdy wentylator niema nic do tego bo wzgledem przeplywu powietrza od predkosci pojazdu to wentylator jest jak male piwko.
niewiem moze przy tej predkosci idzie za duza dawka gazu i sie silnik bardziej nagrzewa.
moze niema dobrego obiegu plynu chlodzacego, wiekszosc ukladow montuje sie rownolegle do ukladu w aucie, ale jesli niema zaworow zamykajacych nagrzewnice powinno sie w szeregu montowac podgrzewanie reduktora (ale to moja opinia)ciezko cos powiedziec nie znajac i nie widzac auta.
-
sprzedającemu nigdy nie wież na słowo wiem po sobie, na początek wyjmij termostat i go sprawdź,zagotuj wodę w czajniku wlej wrzątek do szklanki,wsadź termostat i zobacz czy się otwiera,sprawdziłbym też filtr powietrza czy nie jest za bardzo zasyfiony,sprawdziłbym też wentylator czy załącza się prawidłowo na postoju oczywiście
-
termostat owszem nalezalo by sprawdzic czy otwiera do konca przy wlasciwej temp.
natomiast co do filtra powietrza nie widze najmniejszego sensu.a jak poziom plynu? mniemam ze wlasciwy ale wole spytac.
-
Czy taka sytuacja jest zarówno na gazie i benzynie, czy tylko na gazie?
Jeśli na gazie i benzynie, to sprawdziłbym układ chłodzący, zwłaszcza okolice reduktora i sam reduktor (8 lat to kawał czasu).
Jeśli tylko na gazie, to prawdopodobnie mieszanka za bogata przy dużym obciążeniu.
I dalsze pytania:
- instalacja której generacji (na 90% 2 generacja)?
- czy jeśli jedziesz na 3 lub 4 biegu przy takich samych obrotach, to też się gotuje, czy tylko na 5?
-
To była uszczelka pod głowicą. Wymieniłem jest super <!-- s:) -->
-
Czyli skoro nie ubywało oleju i płynu chłodzącego, to spaliny dostawały się do płynu chłodzącego?
-
mnie to na jakis przekret wyglada ale nie chce podwazac naprawy.