Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. spambootle
    S

    spambootle (@spambootle)

    0
    Reputacja
    26
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o spambootle

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez spambootle

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez spambootle

    • S
      [F2] Radio w samochodzie i zakłócenia z rejestratora jazdy

      Witam mam następujący problem:

      Ostatnio zakupiłem sobie rejestrator jazdy (kamerka).
      Podłączyłem jej zasilanie pod radio aby uzyskać efekt zasilania po przekręceniu kluczyka.
      Nagrywanie (wideo) rozpoczyna się wraz z uruchomieniem stacyjki i wyłącza wraz z wyciągnięciem kluczyka. Nie trzeba się bawić w włączanie i wyłaczanie nagrywania.
      Problemem jest jednak wtedy używanie radia które nie odbiera nic poza szumami.
      Co ciekawe szumy nie idą z zasilania kamerki (jezeli podłączę samą ładowarkę kamerki to radio nie szumi) , ale kiedy podłączę zasilanie do kamerki to od razu są szumy w radiu i żadnej stacji nie odbiera.

      Powiecie pewnie rozwiązanie na tacy bo podłączylem kamerkę pod radio ale próbowałem takze podłączać pod gniazdo zapalniczki (stałe zasilanie) ale także miałem szumy w radiu.

      Nie szukam rozwiązania typu zmien kamerkę albo nie używaj radia podczas nagrywania albo na odwrót.
      Czy nie ma jakiegoś dobrego filtra przeciw zakłóceniom ?
      Jak wyeliminować szumy z radia podczas używania rejestratora jazdy ?

      macie jakieś pomysły ?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      [F1 i F2] Jakie opony, felgi - temat zbiorczy

      Witam.
      Chciałbym zapytać o felgi i opony:

      chodzi o fabię II
      obecnie posiadam opony zimowe
      185/60 R15 i chciałbym zapytać jakiego rozmiaru felgi (nie alufelgi tylko felgi) musiałbym kupić by mieć na zamianę (koła z felgami).
      Nie znam się na tym a nie chcę kupić złych felg.

      Druga sprawa to jaki rozmiar opon jest na zimę najlepszy do fabii ?
      Czytałem że do fabii II można mieć opony:

      195/55 R15
      185/60 R14
      185/60 R15

      jakie opony są najlepsze ? mniejszy rozmiar (tanszy) czy większy (droższy) ale może bardziej wydajny/bezpieczny itp ?
      Jak to jest z prześwitem między kołami a nadkolami jeżeli chodzi o okres zmiowy - niższe/mniejsze opony czy większe na zime lepsze ?
      Czekam na Wasze rady.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • S
      Oświetlenie kabiny a otwarte drzwi ?

      dzieki za info 🙂 <!-- s:) -->

      wszystko działa z tym że wolno się te lamkli wyłączały i nie miałem cierpliwości by czekać sprawdzić czy to działa. Ale jak napisaliście że działa to poczekałem trochęi działa 🙂

      ps nie da się jakoś zmienić czasu świecenia lampki w suficie ? chociażby poprzez waga ?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      Oświetlenie kabiny a otwarte drzwi ?

      Witam.
      Czy da się tak zrobić aby oświetlenie kabiny (nad siedzieniami kierowcy i pasażera z przodu) zaświecało się przy otwarciu drzwi ?
      Miałem kiedyś tak w oplu i brakuje mi tego w skodzie....

      czy da się tak zrobić ? jeżeli tak to jak ?

      Chodzi o Fabię II

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      [F2] Fabia II z LPG - Check Engine

      Witam od jakiegoś czasu co 3-4 miesiące (nie ma reguły) zapala mi się pomarańczowa ikona silnika (check engine)

      Dwa razy skasowałem błąd bez sprawdzania co to (ponoc sonda lambda - tak mi powiedziano).
      Jednak teraz zczytałem błąd i wygląda to następująco:

      VAG-COM Version: Release 409.1-US

      Control Module Part Number: XXXXXXX
      Component and/or Version: XXXXX 1.2l 4V XXXX
      Software Coding: 00000X1
      Work Shop Code: XXX XXXX
      1 Fault Found:
      16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
      P0171 - 006 - Short to Plus - Intermittent

      czy będzie to wina gazu ? jechać do firmy która go montowała ?

      napisane w LPG
    • S
      [F2] Naprawa/wymiana lusterek FABIA 2

      Chciałem przedstawić inny sposób "dobrania się" do lusterka w Fabii II

      Kolega wyżej przedstawił ciekawy sposób ale jak na "nowicjusza" bałem się trochę sposobu zdejmowania szkła lusterka - bałem się że pęknie przy sciąganiu poprzez ciągnięcie go do siebie za pomocą sznurka.

      Chciałem się dobrać do wnętrza lusterka inaczej i odziwo udało mi się 🙂 <!-- s:) -->
      Lusterko sterowane elektronicznie , podgrzewane.

      A więc zaczynamy:

      Na początku ustawiamy lusterko maksymalnie do dołu lub góry (jak kto woli) tak by szpara pod szkłem lusterka była jak największa.
      Następnie za pomocą długiego i cienkiego śrubokręta (płaski) odblokowujemy zaczepy plastikowej obudowy wokół szkła lusterka.
      Są to 2 zaczepy na dole, dwa na górze i jeden na końcu lusterka (maksymalnie daleko od szyby)
      na zdjęciu podpisałem zaczepy w kolejności w jakiej je odczepiałem

      [img]http://images48.fotosik.pl/368/3773ea56b42abda3gen.jpg[/img]

      Zaczepy zwalniamy podważając śrubokrętem krawędzie zaczepów ( z wyczuciem by nie połamać zaczepów). Zaczep podważamy do góry (na dole lusterka i odwrotnie na górze ).
      Kiedy zaczep ramki zejdzie z zaczepu mocowania w lusterku zabieramy się za kolejny zaczep (być może będzie konieczne ręczne przestawienie szkła lusterka by dobrać się do kolejnego zaczepu).

      Zdjęcie mocowania zaczepów w lusterku widoczne na zdjęciu poniżej:

      [img]http://images35.fotosik.pl/1582/474eab0bbaaa6736.jpg[/img]

      Zwalniając kolejne z (5) zaczepów wszystko powinno iśc coraz lepiej - po zwolnieniu zaczepów możemy powoli ciągnąć plastikową obudowę (z zdjęcia nr 1). U mnie po zwolnieniu 3-4 zaczepów obudowa da się ściągnąć (pozostałe zaczepy odczepiają się przy ściąganiu obudowy).

      Kiedy ściągniemy obudowę lusterko wygląda tak:

      [img]http://images41.fotosik.pl/1716/8315539049b0d867.jpg[/img]

      Po ściągnięciu ramki mamy lepszy dostęp do odwrotu szkła lusterka i mechanizmu ustawiania lusterka.
      Teraz wystarczy znowu delikatnie zwolnić kilka zaczepów które trzymają szkło lusterka z mechanizmem (bodajże są to 4 zaczepy (zdjęcie poniżej)- tzw dzyndzle po 4 stronach mechanizmu obtotu lusterka (podobnie podważyć lub odhaczyć zaczep z każdej strony) bądź jak kto woli zrobić za pomocą metody nr 1 którą opisał kolega wyżej (przeciągając sznurek za szkłem lusterka i ciągnąć do siebie). Ja odblokowałem mocowania płaskim śrubokrętem.

      Po odblokowaniu mocowań szkła wygląda to tak:
      [img]http://images44.fotosik.pl/369/62f88df3395c0e86.jpg[/img]
      [img]http://images43.fotosik.pl/1506/0886bbb6aa48fc2e.jpg[/img]
      Na zdjęciu podpisane zaczepy o których mówiłem trochę wyżej.
      Na zdjęciu widoczne są także 2 kabelki które to służą do podgrzewania lusterka (jezeli jest taka opcja) - należy je odłączyć.

      Następnie zabieramy się za odkręcenie mechanizmu obracania lusterkiem.
      Na środku mechanizmu (w kształcie koła) jest śrubka (gwiazdka) którą odkręcamy i następnie delikatnie ciągniemy mechanizm do siebie. Mamy mechanizm w rękach ale jeżeli lusterko jest sterowane elektronicznie to musimy jeszcze odpiąć przewody od mechanizmu (wtyczka z tyłu mechanizmu). Wtyczka ma 3 przewody

      [img]http://images38.fotosik.pl/1763/0deb6a925aef6fba.jpg[/img]

      Sam mechanizm po ściągnięciu wygląda tak:

      [img]http://images35.fotosik.pl/1582/9a8a63ad2e3c32f6.jpg[/img]

      Tył mechanizmu możemy ściągnąć (widoczne na zdjęciu) - ale nie zalecam ściągania bo nic to w sumie nie daje a nie zakładając tyłu mechanizmu możemy się pomylić podłączając wtyczkę zasilania na odwrót (w tylnej obudowie jest wycięte miejsce na gniazdo i mając zamontowaną tylną obudowę mechanizmu nie da się pomylić).

      Samym mechanizmem możemy ruszać ręcznie - i jeżeli komuś chodzi bardzo ciężko (kurz, piasek itp możemy go przedmuchać sprężonym powietrzem lub posmarować smarem , jednak smar może nam później wypłynąć za lusterko co będzie widoczne później na drzwiach samochodu (czarne smugi).

      Montowanie lusterka w odwrotnej kolejności co przy ściąganiu

      To mój pierwszy tourial więc proszę o wyrozumiałość 🙂

      napisane w Zrób to sam
    • S
      [F1] Regeneracja kloszy reflektorów z przodu.

      próbowałem tego w F2 i muszę powiedzieć ze działa ale tylko minimalnie - nie wiem czy nie jest to kwestia tego że mam plastikowe klosze i cały proces wygląda troche inaczej niż przy szklanych (plastik troche inaczej reaguje na pastę - tak mi sie wydaje).
      Po użyciu pasty i spłukaniu wszystkiego - lampy wyglądają świetnie tylko do chwili wyschnięcia.
      Po wyschnięciu wszystko jakby powraca do normy (próbowałem 2 różnych past do zębów 😛 <!-- s:P -->)

      napisane w Kosmetyka samochodowa
    • S
      [F1 i F2] VAG - Wszystkie sprawy z nim związane

      witam.
      Chciałbym sobie sam diagnozować za pomocą VAG-u problemy (błędy) wywalane przez komputer samochodu.
      Fabia II 2007 rok.
      Zastanawiam się nad kupnem (ewentualnie pobraniem) programu i kupnem kabla z tym że wszystko co znajduje (nawet na allegro) to programy i kable do roczników max 2006.
      Czy wiecie gdzie można w miarę tanio (max 300 zł) kupić kabel i program który poradzi sobie z Fabią II z 2007 roku ?
      Chcę mieć 100% pewność że kupiony program i kabel będą się nadawały do czegoś (odczyt i kasowanie błędów) a nie tylko leżały w szufladzie po kupnie...
      Przeczesywałem internet w poszukiwaniu odpowiedzi ale jedyne czego się dowiedziałem to że program musi obsłużyć kabel OBD II po lini Can - czy są jakies specjalne dedykowane kable pod fabię ?

      jak to z tym jest ?
      (proszę o łopatologiczne wyjaśnienie sprawy - dzięki )

      napisane w Diagnostyka - oprogramowanie
    • S
      [F2] Dziwny dźwięk w głośnikach przy zapalaniu samochodu

      Witam.
      Ostatnio po zamontowaniu radia w samochodzie (wcześniej nie było radia) zauważyłem iż czasami (nie zawsze ale często) po włączeniu zapłonu (kiedy radio jest już włączone-gra) słyszę jakby tupnięcie - uderzenie w głośnikach. Trwa ono około 1 sekundy i następnie wszystko już gra (silnik pracuje i radio gra jak trzeba).
      Dzieje się tak tylko kiedy odpalam samochód gdy radio jest już włączone (np zatrzymam się gdzieś - wyłączam silnik - radio nadal gra a następnie zapalam silnik by odjechać).
      Tak jak napisałem wyżej nie jest tak za każdym razem - dla informacji podam że problem występuje już na 2 radiu (wziąłem od kolegi 100% sprawne radio i problem był ten sam - u niego nie występował).

      Macie jakieś pomysły ?
      Ps radio nie dedykowane do fabii (nie oryginalne) - kable sprawdzałem i obecnie są dobrze podpięte

      napisane w Warsztat elektryczny
    • S
      [F2] Jak sprawdzić czy w samochodzie jest alarm ?

      dobra, poddałem się w sprawie alarmu - na 99,9% nie ma go w moim samochodzie.
      (światła nie migają, syreny jak nie widzę pod maską tak samo nie słyszę, w danych samochodu odczytanych z kodów samochodu także nie ma nic o alarmie więc już pewne że go tam nie ma)
      Dziękuje wszystkim za wypowiedzi - być może jeszcze komuś przydadzą się Wasze rady 🙂 <!-- s:) -->
      Pozdrawiam

      napisane w Warsztat elektryczny