Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. peanek
    P

    peanek (@peanek)

    0
    Reputacja
    14
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o peanek

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez peanek

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez peanek

    • P
      [F1] EPC + masa błędów (16502, 17579, 17952)

      Witam,

      Jeszcze w tamtym tygodniu tą wiązkę o którą się rozchodzi wyczyściłem, osuszyłem, zabezpieczyłem, ale niestety to nie pomogło (choć na pewno uratowało mnie od przyszłych problemów 🙂 <!-- s:) --> )

      Oddałem do elektryka. Zwarcie było rzeczywiście na wiązce, ale na części kabli które idą wzdłuż silnika ( w peszlu - te które bezpośrednio są połączone z czujnikiem temperatury wody oraz przepustnicą). Zwarcie wprawdzie nie popsuło w żaden sposób przepustnicy, ale czujnik już tak. Co dziwne, pojechałem później do sklepu i kupiłem czujnik za 25 zł (oryginał) - ale wskazywał dalej błąd. Facet dał mi do sprawdzenia czujnik za 8 zł i problem zniknął jak ręką odjął.

      Przy okazji polecam - Skoda Części, Sosnowiec, Braci Mieroszewskich 3. Gość ma części do wszystkich Skod - bardzo tanio.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] EPC + masa błędów (16502, 17579, 17952)

      Próbowałem przepustnicę zaadoptować, wymieniłem czujnik temp. wody, przeczyściłem wtyk od przepustnicy, nic nie pomogło. Zauważyłem, że [b]termostat jest w częściach, więc pierwsze co wymieniłem tą część [/b](termostat z całą obudową wymieniłem na zamiennik z powodu wycieku płynu - widać tragicznej jakości..)

      [img]https://lh4.googleusercontent.com/-GblQcLT7Mg0/U9kuu49eQaI/AAAAAAAABOE/2EFM16w4Ci0/w765-h574-no/IMG_20140730_102243.jpg[/img]

      Sytuacja się nie zmieniła. Dobrałem się do [b]wiązki kabli pod obudową filtra powietrza[/b] !!!
      Na oko wszystko wyglądało ok, wiązka wyglądała jakby była dobrze zabezpieczona przed wilgocią.

      [img]https://lh4.googleusercontent.com/-zXbFo_L3qd8/U9kv0irHVwI/AAAAAAAABOs/a0KV2WQqTBU/w431-h574-no/IMG_20140730_144207.jpg[/img]

      Natomiast jeden z użytkowników napisał, że naciskając na ten dobrze wyglądający zwój z taśmy izolacyjnej widział jak woda próbuje wydostać się ze środka. U mnie było podobnie. Nacisnąłem a później rozerwałem. Efekt :

      [img]https://lh5.googleusercontent.com/-aSKruvzrr9o/U9kuurnKraI/AAAAAAAABN8/nW8y66njZDU/w431-h574-no/IMG_20140730_151249.jpg[/img]
      [img]https://lh5.googleusercontent.com/-2O5vBGuBLtw/U9kuyIcaSWI/AAAAAAAABOU/UQWlL9eSNiw/w431-h574-no/IMG_20140730_152909.jpg[/img]

      Powiem wam, że widok przerażający. Jak najlepiej o wysuszyć i ewentualnie jak jakiś przewód będzie uwalony to uciąć i przylutować nowy ? Czy nie bawić się, tylko od razu do elektryka ? Zapewne stąd te problemy wymienionena samym początku...

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] EPC + masa błędów (16502, 17579, 17952)

      bonifacy,

      Dziękuję za pomoc w poprzednim temacie, i dziękuję za zainteresowanie tym tematem. Najprawdopodobniej jest to kontynuacja tamtego problemu.

      nicram,

      Ta wiązka rzeczywiście może mieć coś na rzeczy, nigdy nie była odnawiana czy dodatkowo zabezpieczona, a pojawia się masa różnych błędów, więc może jest coś na rzeczy 🙂 <!-- s:) -->
      Jutro rano wezmę się za nią bo na razie muszę studiować gdzie jest i co z nią zrobić 😉

      Pytanie jedno :

      Ta wiązka jest tylko pod sterownikiem silnika, za obudową filtra powietrza, czy też jest pod wlewem do płynu od spryskiwaczy ?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] błąd 16516 - Sonda lambda wysokie napiêcie

      Witam,

      Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję na posta, ale wziąłem sobie do serca radę dotyczącą nie podłączania Fabii (użytkownika [b]bonifacy[/b])do komputera i rzeczywiście przez jakiś czas się to sprawdzało, bo spalanie było w normie i błąd w niczym nie przeszkadzał.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] EPC + masa błędów (16502, 17579, 17952)

      Witam,

      Kiedyś opisywałem problem z wyciekiem płynu chłodniczego oraz problemem z nie działającym czujnikiem temperatury silnika (wody), dokładnie tutaj -
      [url]http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12417[/url]
      Problem ten na szczęście rozwiązałem wymieniając termostat, jego obudowę oraz sam czujnik.

      Podczas wycieków o których mowa miałem ciągły problem z czujnikiem temperatury - wskazówka temperatury silnika po osiągnięciu odpowiedniej pozycji ( po nagrzaniu) potrafiła spaść do 0 i tak zostać do ponownego włączenia silnika.

      Myślałem, że problem został rozwiązany, ale po paru miesiącach sytuacja znów zaczęła się pojawiać, jednak na tyle sporadycznie, że temat olałem. [b]Istotnym faktem jest, że sytuacja się pojawiała tylko jak padał deszcz ![/b]

      Ostatnio deszcz też się pojawił, wskazówka też zaczęła szaleć, natomiast tutaj ja dodałem oliwy do ognia - miałem za dużo wlanego płynu chłodzącego, za szybko odkręciłem korek na rozgrzanym silniku i płyn wyleciał jak szalony na dosłownie wszystko - między innymi na mnie i silnik.

      Kontrolka EPC jak się zaświeciła tak została, tutaj jest odczyt z komputera po tym zdarzeniu :

      16516	Sonda lambda wysokie napięcie (strona 1 czujnik 1)
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      17635	Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      17636	Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      17633	Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      17634	Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      16502	Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
      16518	Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      17549	Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      17952	Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
      17579	Czujnik sterowania przepustnicy 2 - zakres/uszkodzenie funkcji
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      

      Myślałem, że jak chwilę poschnie , to wróci do normy, jednak mijają dwa dni i sytuacja się nie zmienia.
      Zaraz po usunięciu błędów - dwa od razu się pojawiają :

      17952	Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
      
      

      po kilku sekundach ten:

      
      16502	Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
      

      Pytanie moje :
      Spróbować wymienić czujnik wody, przepustnicę, czy od razu do elektryka ?

      Aktualnie jakimś cudem z tym błędem EPC dokulałem się do swojej pracy i auto stoi na strzeżonym parkingu z otwartą maską - schnie dalej.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] błąd 16516 - Sonda lambda wysokie napiêcie

      @up

      Nie mam zielonego pojęcia czy jest jakiś emulator !! Pojadę do gazownika 😉 <!-- s;) -->

      Pytanie mam jeszcze - ile w tym silniku jest sond lambd ? Tylko jedna, czy dwie ?

      I czy jestem w stanie sprawdzić tą sondę jeszcze miernikiem napięć i jeśli tak to jakie wartości powinna zwracać ?

      PS.
      Podczas sprawdzania bloku 31 na benzynie na różnych obrotach - wartości w niektórych momentach wynosiły powyżej 1V, czy to są prawidłowe wartości ?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] błąd 16516 - Sonda lambda wysokie napiêcie

      Witam,

      Trochę minęło od ostatniego postu, u gazownika byłem, błędy o zwarciu masy zostały usunięte - byłem u gazownika, zrobił przegląd, przy okazji wymieniłem butlę bo minęła już niestety homologacja. Natomiast miałem wrażenie przez ostatni czas, że za dużo benzyny ucieka. Po ostatnim skasowaniu błędów pożyczyłem od kumpla dwa tygodnie temu znowu kabel ODB II i sprawdziłem błędy :

      
      16516	Sonda lambda wysokie napięcie (strona 1 czujnik 1)
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
      16518	Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      17972	Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
      

      W przeciągu kilku dni kilkukrotnie usuwałem błędy i ponawiałem odczyt błędów i pojawiał się przede wszystkim ten błąd

      16516	Sonda lambda wysokie napięcie (strona 1 czujnik 1)
      	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
      

      Dodaję jeszcze wartości z bloków :

      Blok 28

      [img]https://lh6.googleusercontent.com/-cYC_apdndyk/U2tUJaHOGDI/AAAAAAAABFo/sdTBY3Cx_EY/w627-h380-no/2014-05-08+11_50_42-blok+28.png[/img]

      Blok 31 LPG
      (tutaj przy schodzeniu z obrotów wyskakuje ponad 1 V )

      [img]https://lh5.googleusercontent.com/-y2pPQEG7fY4/U2tUJbQJvKI/AAAAAAAABFk/_awdGXtanJ4/w628-h381-no/blok+31.png[/img]

      Blok 31 BENZYNA

      [img]https://lh5.googleusercontent.com/-y2pPQEG7fY4/U2tUJbQJvKI/AAAAAAAABFk/_awdGXtanJ4/w628-h381-no/blok+31.png[/img]

      Poprosiłym o jakąś diagnozę lub o info czy mam wymieniać sondę lambdę.

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] błąd 16516 - Sonda lambda wysokie napiêcie

      Mam starą generację instalacji LPG, nie wiem która to ale wydaje mi się, że pierwsza. Na pewno nie jest to tzw. "sekwencja". Przełączam na gaz przełącznikiem kiedy silnik się nagrzeje. Instalacja została wykonana w roku 2001.

      Dzisiaj zrobiłem mały test, usunąłem błędy i przejechałem się w podłączonym polskim VAGiem. Cały czas próbowałem czytać błędy. Zrobiłem na benzynie ok 10 km i nie wyskoczył żaden błąd. Dopiero po przełączeniu na LPG wyskoczyły w trymiga te same błędy dotyczące zwarcia do masy obwodu cylindrów... Przejechałem tak kolejne 10km.

      Błąd z sondą na razie się nie pojawił, zobaczę jutro czy coś się zmieni.

      PS.
      Czy da się na VAG-u sprawdzić pracę wszystkich czterech cylindrów? Tj. czy wszystkie 4 pracują równomiernie ?

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] błąd 16516 - Sonda lambda wysokie napiêcie

      Witam,

      W poprzednim wątku opisywałem problem związany z czujnikiem G62, naprawiłem usterkę wymieniając obudowę termostatu i wspomniany czujnik (temat : [url]http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12417[/url] )

      Po paru dniach od rozwiązaniu problemu - w odczycie w VAG-COM pojawił się kolejny problem

      [quote]
      17633 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy
      brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
      17635 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy
      brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
      17634 Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy
      brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
      17636 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy
      brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
      17549 Obliczenie mocy - wartoϾ nieprawdopodobna
      brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
      16516 Sonda lambda wysokie napiêcie (strona 1 czujnik 1)
      brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY[/quote]

      Zwarcie cylindrów pojawia się cały czas i nie wiem co może być powodem takiej informacji, wcześniej myślałem, że to z powodu wyciekającego płynu chłodniczego, ale w tej chwili problem z płynem został rozwiązany ui wszystko 'pod maską' jest suche. Natomiast błąd sondy lambdy jest czymś nowym - czy wymieniając obudowę i termostat - mogłem w jakiś sposób uszkodzić tą sondę ? Chyba jest zlokalizowana gdzieś w okolicach wydechu, prawda ?

      Nadmienię, iż w aucie podczas dłuższego postoju (nawet jadąc na gazie) w kokpicie czuć delikatnie benzyną - wcześniej tak nie było (zbyt bogata mieszanka ?? ) Wymieniać sondę ?

      Dzięki za wskazówki !

      napisane w Warsztat elektryczny
    • P
      [F1] Wyciek płynu chłodniczego, Błąd czujnika temp. G62

      Witam,

      Po prawie tygodniu od naprawienia usterki [b]nie występują [/b]już problemy z błędem EPC oraz z układem chłodzenia, ustał nawet wyciek który trapił to auto od ponad roku, więc operacja zakończyła się sukcesem, pacjent ma się dobrze 🙂 Wymiana obudowy termostatu, samego termostatu oraz czujnika G62 załatwia sprawę 🙂 <!-- s:) -->

      Natomiast...
      dzisiaj auto po raz kolejny podpiąłem pod komputer i wystąpił taki błąd

      17549	Obliczenie mocy - wartoϾ nieprawdopodobna
      	brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem  -  B£¥D SPORADYCZNY
      16516	Sonda lambda wysokie napiêcie (strona 1 czujnik 1)
      	brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem  -  B£¥D SPORADYCZNY
      

      Nie wiem czy mam omamy, czy wydaje mi się, że w środku w aucie podczas dłuższego postoju czuć delikatnie benzynę. Czy sonda lambda uległa uszkodzeniu przez moją naprawę i czy powinienem ją wymienić także ?
      Sorki, jeśli nie powinienem tutaj pisać o tym, tylko założyć nowy temat, jeśli tak, to usunę tą część wiadomości.

      [color=#0000FF][b]Dobrze by było jakbyś założył nowy temat o sondzie. Tomuś.[/b][/color]

      napisane w Warsztat elektryczny