Witam,
Kiedyś opisywałem problem z wyciekiem płynu chłodniczego oraz problemem z nie działającym czujnikiem temperatury silnika (wody), dokładnie tutaj -
[url]http://fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12417[/url]
Problem ten na szczęście rozwiązałem wymieniając termostat, jego obudowę oraz sam czujnik.
Podczas wycieków o których mowa miałem ciągły problem z czujnikiem temperatury - wskazówka temperatury silnika po osiągnięciu odpowiedniej pozycji ( po nagrzaniu) potrafiła spaść do 0 i tak zostać do ponownego włączenia silnika.
Myślałem, że problem został rozwiązany, ale po paru miesiącach sytuacja znów zaczęła się pojawiać, jednak na tyle sporadycznie, że temat olałem. [b]Istotnym faktem jest, że sytuacja się pojawiała tylko jak padał deszcz ![/b]
Ostatnio deszcz też się pojawił, wskazówka też zaczęła szaleć, natomiast tutaj ja dodałem oliwy do ognia - miałem za dużo wlanego płynu chłodzącego, za szybko odkręciłem korek na rozgrzanym silniku i płyn wyleciał jak szalony na dosłownie wszystko - między innymi na mnie i silnik.
Kontrolka EPC jak się zaświeciła tak została, tutaj jest odczyt z komputera po tym zdarzeniu :
16516 Sonda lambda wysokie napięcie (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17635 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17636 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17633 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17634 Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1)
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17549 Obliczenie mocy - wartość nieprawdopodobna
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17952 Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17579 Czujnik sterowania przepustnicy 2 - zakres/uszkodzenie funkcji
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
Myślałem, że jak chwilę poschnie , to wróci do normy, jednak mijają dwa dni i sytuacja się nie zmienia.
Zaraz po usunięciu błędów - dwa od razu się pojawiają :
17952 Potencjometr silnika przepustnicy wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
po kilku sekundach ten:
16502 Czujnik temperatury silnika wysokie napięcie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Pytanie moje :
Spróbować wymienić czujnik wody, przepustnicę, czy od razu do elektryka ?
Aktualnie jakimś cudem z tym błędem EPC dokulałem się do swojej pracy i auto stoi na strzeżonym parkingu z otwartą maską - schnie dalej.