[F1] błąd 16516 - Sonda lambda wysokie napiêcie
-
Witam,
W poprzednim wątku opisywałem problem związany z czujnikiem G62, naprawiłem usterkę wymieniając obudowę termostatu i wspomniany czujnik (temat : [url]http://www.fcp.pl/forum/viewtopic.php?f=23&t=12417[/url] )
Po paru dniach od rozwiązaniu problemu - w odczycie w VAG-COM pojawił się kolejny problem
[quote]
17633 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
17635 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
17634 Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
17636 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
17549 Obliczenie mocy - wartoæ nieprawdopodobna
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
16516 Sonda lambda wysokie napiêcie (strona 1 czujnik 1)
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY[/quote]Zwarcie cylindrów pojawia się cały czas i nie wiem co może być powodem takiej informacji, wcześniej myślałem, że to z powodu wyciekającego płynu chłodniczego, ale w tej chwili problem z płynem został rozwiązany ui wszystko 'pod maską' jest suche. Natomiast błąd sondy lambdy jest czymś nowym - czy wymieniając obudowę i termostat - mogłem w jakiś sposób uszkodzić tą sondę ? Chyba jest zlokalizowana gdzieś w okolicach wydechu, prawda ?
Nadmienię, iż w aucie podczas dłuższego postoju (nawet jadąc na gazie) w kokpicie czuć delikatnie benzyną - wcześniej tak nie było (zbyt bogata mieszanka ?? ) Wymieniać sondę ?
Dzięki za wskazówki !
-
[quote="peanek"]17633 Obwód wtryskiwacza cylindra 1 - zwarcie do masy
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
17635 Obwód wtryskiwacza cylindra 3 - zwarcie do masy
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
17634 Obwód wtryskiwacza cylindra 2 - zwarcie do masy
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY
17636 Obwód wtryskiwacza cylindra 4 - zwarcie do masy
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY[/quote]Ty masz LPG.Nigdzie nie piszesz której generacji masz instalację.Zakładając że to generacja II-ga , nie wykluczone że to wynik niejako niefachowego sposobu emulacji wtryskiwaczy po przełączeniu na gaz. [quote="peanek"]16516 Sonda lambda wysokie napiêcie (strona 1 czujnik 1)
brak osprzêtu / nie zwi¹zany ze sprzêtem - B£¥D SPORADYCZNY[/quote]
Tutaj sprawdził bym czy ten błąd wystąpi podczas jazdy tylko i wyłącznie na benzynie. -
Mam starą generację instalacji LPG, nie wiem która to ale wydaje mi się, że pierwsza. Na pewno nie jest to tzw. "sekwencja". Przełączam na gaz przełącznikiem kiedy silnik się nagrzeje. Instalacja została wykonana w roku 2001.
Dzisiaj zrobiłem mały test, usunąłem błędy i przejechałem się w podłączonym polskim VAGiem. Cały czas próbowałem czytać błędy. Zrobiłem na benzynie ok 10 km i nie wyskoczył żaden błąd. Dopiero po przełączeniu na LPG wyskoczyły w trymiga te same błędy dotyczące zwarcia do masy obwodu cylindrów... Przejechałem tak kolejne 10km.
Błąd z sondą na razie się nie pojawił, zobaczę jutro czy coś się zmieni.
PS.
Czy da się na VAG-u sprawdzić pracę wszystkich czterech cylindrów? Tj. czy wszystkie 4 pracują równomiernie ? -
Jeśli Cię drażnią błędy związane ze zwarciem do masy wtryskiwaczy to udaj się do gazownika z tym tematem. Sam prawdopodobnie tego nie ogarniesz. Poza tym są to błędy sporadyczne. Jeśli nie stwierdzasz żadnych anomalii w pracy silnika to schowaj fejsa i nie zaprzątaj sobie tym głowy. Pozostałe błędy też mogą być spowodowane instalacją LPG.
-
Witam,
Trochę minęło od ostatniego postu, u gazownika byłem, błędy o zwarciu masy zostały usunięte - byłem u gazownika, zrobił przegląd, przy okazji wymieniłem butlę bo minęła już niestety homologacja. Natomiast miałem wrażenie przez ostatni czas, że za dużo benzyny ucieka. Po ostatnim skasowaniu błędów pożyczyłem od kumpla dwa tygodnie temu znowu kabel ODB II i sprawdziłem błędy :
16516 Sonda lambda wysokie napięcie (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 16518 Sonda lambda brak zmian napięcia (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17972 Regulator przepustnicy - niskie napięcie do ustawień podstawowych brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
W przeciągu kilku dni kilkukrotnie usuwałem błędy i ponawiałem odczyt błędów i pojawiał się przede wszystkim ten błąd
16516 Sonda lambda wysokie napięcie (strona 1 czujnik 1) brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
Dodaję jeszcze wartości z bloków :
Blok 28
Blok 31 LPG
(tutaj przy schodzeniu z obrotów wyskakuje ponad 1 V )Blok 31 BENZYNA
Poprosiłym o jakąś diagnozę lub o info czy mam wymieniać sondę lambdę.
-
Czy w Twojej instalacji gazowej jest emulator sondy lambda. Jeśli nie potrafisz udzielić odpowiedzi zapytaj gazownika.
-
@up
Nie mam zielonego pojęcia czy jest jakiś emulator !! Pojadę do gazownika <!-- s;) -->
Pytanie mam jeszcze - ile w tym silniku jest sond lambd ? Tylko jedna, czy dwie ?
I czy jestem w stanie sprawdzić tą sondę jeszcze miernikiem napięć i jeśli tak to jakie wartości powinna zwracać ?
PS.
Podczas sprawdzania bloku 31 na benzynie na różnych obrotach - wartości w niektórych momentach wynosiły powyżej 1V, czy to są prawidłowe wartości ? -
Pytam się o emulator sondy bo na wykresach przedstawiasz takie same wskazania sondy dla BP i LPG. Żeby nie siało błędami, w instalacji gazowej tej najprostszej, jest niezbędny emulator sondy ustawiony na falę prostokątną, o takich a nie innych parametrach.Poza tym jeśli nie ma problemów z mocą silnika , spalanie obydwóch rodzajów paliwa jest w normie , nie zapala się stosowna kontrolka to w czym problem? Tak wiem .....podłączymy pod komputer i wydamy kupę kasy. A gdyby nie podłączać i z natury nie być świadomym ?
-
Witam,
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję na posta, ale wziąłem sobie do serca radę dotyczącą nie podłączania Fabii (użytkownika [b]bonifacy[/b])do komputera i rzeczywiście przez jakiś czas się to sprawdzało, bo spalanie było w normie i błąd w niczym nie przeszkadzał.