Navigation

    Fabia Club Polska
    • Register
    • Login
    • Search
    • Categories
    • Recent
    • Tags
    • Popular
    • Users
    • Groups
    1. Home
    2. muchabzz
    M

    muchabzz (@muchabzz)

    0
    Reputation
    15
    Posts
    1
    Profile views
    0
    Followers
    0
    Following
    • Profile
    • Following
    • Followers
    • Topics
    • Posts
    • Best
    • Groups

    Information about muchabzz

    Joined
    Last Online

    Best posts made by muchabzz

    This user hasn't posted anything yet.

    Latest posts made by muchabzz

    • M
      [F1] Wymiana rozrządu Fabia 1.9 SDI

      wczoraj pierwszy raz wymienilem rozrzad w fabii. Tak w ogole to pierwszy raz w ogole wymienilem rozrzad:) . skorzystalem z opisu kolegi ale okazalo sie, ze nie do konca trzeba wszystko robic tak jak pokazano w pierwszym poscie. Wychodze z zalozenia , ze tego typu prace nalezy wykonac demontujac jak najmniej. I tak:

      • w ogole zrezygnowalem z odkrecania pompy vacum. Wystarczy zrobic znaki na kolach i odpowiednio ostroznie montowac potrzebne elementy.

      • Jako ze nie posiadam podnosnika warsztatowego to dalem sobie rowniez spokoj z demontazem dolnej oslony zeby plyn zrzucic. Po dostaniu sie do pompy wody podlozylem pod samochod duza miske i poluzowalem pompe. Plyn sam sciekl do miski. Przy ponownym zalewaniu samochodu przelalem go tylko przez kilkakrotnie zlozona czysta szmatke.

      • Zrezygnowalem rowniez z demontazu zbiornika wyrownawczego. Jest to zupelnie zbedne. Wystarczy go jedynie odkrecic od podstawy.

      • Nie ma rowniez potrzeby luzowania kola napedu rozrzadu. Pasek rozrzadu mozna bez problemu zalozyc na to kolo - kwestia wprawy i moze paru prob.

      pozdrawiam

      posted in Zrób to sam
    • M
      [F1] wymiana płynu hamulcowego... fail :/

      [quote="zbyhoo"][quote="nicram"]

      Naciąg jest dobry. Łapie od pierwszego ząbka, a na trzecim już trzyma na tyle, ze autko stoi na górce. I ciągnie obie linki równo, ale do tego musialem przestawiac dźwignie na zacisku.[/quote][/quote]

      1. moze sprobuj metoda doswiadczalna. Podciagnij hamulec o jeden zabek, tak zeby ci lapal juz na drugim, i sprawdz z jakim efektem. Jesli sie okaze, ze nadal nie lapie to przynajmniej bedziesz wiedzial, ze to nie wina naciagu
      2. tak mi jeszcze przyszlo do glowy czy to nie jest efekt doboru klockow i tarcz. Byc moze ich sprawnosc nie jest tak wysoka jak innych ?
      3. czy sprawdzales mechanizm naciagu? moze trzeba go dokladnie wyczyscic i potraktowac jakims smarowidlem? moze byc tak, ze uzywajac do tej pory samochodu nikt nie wychodzil poza ten trzeci zabek i w efekcie mechanizm sie zabrudzil tam gdzie niebyl uzywany
      posted in Warsztat mechaniczny
    • M
      Witam z anglii :)

      dziekuje wszystkim za mile powitanie

      posted in Przywitaj się!
    • M
      [F1] Odma? pomóżcie zielonemu

      [quote="nicram"]Według mnie wszystkie te błędy wynikają właśnie z zanieczyszczonej odmy. Za pośrednictwem odmy spaliny są ponownie spalane.[/quote]

      spaliny sa dopalane za posrednictwem zaworu EGR

      posted in Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1] Odma? pomóżcie zielonemu

      z twoich zdjec niewiele wynika

      tu zaznaczam ze moja wiedza o benzyniakach jest skromna jak na razie:) wiec prosze o poprawienie bledow jesli cos zle napisze

      zasada dzialania odmy jest prosta
      w trakcie pracy silnika pod korbowod przedostaja sie w naturalny sposob spaliny z komor spalania. To dla tego w silnikach diesla olej musi miec zdolnosci do laczenia sie ze spalinami w sposob kontrolowany). Odma ma umozliwiac wyrownanie cisnienia pod korbowodem. Jesli tego nie bedzie to w pierwszej kolejnosci nadcisnienie wypchnie ci uszczelki np: uszczelka walu korbowego czy miski olejowej. czestym objawem problemow z odma jest wypchany bagnet.

      co mozesz zrobic sam :

      1. 16786 -układ recyrkulacji spalin (EGR)

      otworz sprawdz czy nei nalezy wyczyscic. Prosty sposob na sprawdzenie czy dziala aktuator EGr to podlaczenie rureczki ze strzykawka i sprawdzenie czy dziala. Z tego co wiem mozna tez symulowac prace aktuatora za pomoca odpowiedniego programu ale to juz niech ktos powie co i jak.

      1. 17566/P1158 - czujnik ciśnienia kolektora (G71):niepoprawny sygnał

      tutaj najprosciej byloby podmienic czujnik i sprawdzic czy na innym pojawi sie blad. W dieslach robisz probe statyczna i dynamiczna. Ale nie wiem jak w benzynie. chyba podobnie

      1. 17598 - sonda lambda - niepoprawny sygnał

      sonde lambda mierzymy multimetrem . Wartosci dla sondy mozna znalezc w programach typu autodata.

      1. 16555 - mieszanka paliwa - zbyt uboga

      test spalin

      Inaczej mowiac powinienes jechac do jakiegos warsztatu gdzie ci porzadnie zdiagnozuja problem 🙂 <!-- s:) -->

      posted in Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1 i F2] Jaki olej? - temat zbiorczy

      [quote="anubis"]żeś wykład zapodał, chwała ci za to, ale myślę że klubowicz mają jakie takie pojęcie o tym i żadają konkretnej odpowiedzi, jaki naj[/quote]

      czytajac pytania o olej na tym i na innych forach raczej jestem zdania, ze ludize maja slabe pojecie o tym jak nalezy serwisowac samochody. Co wiecej ja sie spotykalem z mechanikami. ktorzy rowniez nie maja pojecia o nowoczesnych olejach. Znam ze dwoch trzech, ktorzy do samochodow nie majacych zadnych problemow z wyciekami proponuja polsyntetyki bo przebieg jest duzy.

      Tak wiec wskazowka jest prosta i jasna. Sprawdzamy w instrukcji jakiej klasy olej i jakie normy ma spelniac a potem kupujemy taki jaki sie nam podoba. Jesli zalejesz silnik tanszym olejem ale spelniajacym norme VW to nic twojemu silnikowi sie nie stanie. Gdyby tak bylo to 70% starszych niz 7 lat samochodow mialoby problem 🙂 <!-- s:) -->. Jak zalejesz super drogim helixem tez dobrze.

      posted in Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1] Utrata oleju

      nie

      z twoich zdjec wynika ze masz jakis wyciekleju ale jest on niewielki. Poza tym z twoich relacji wynika ze powinienes jechac do dobrego mechanika, ktory zmierzy ci cisnienie w cylindrach a raczej jego spadek. To ci powie czy olej przedostaje sie do komory spalania i ktora droga. Nie piszesz nigdzie czy odkrecales dolna oslone tak jak ci powiedzieli koledzy. Tam bedziesz widziec czy masz jakis wyciek czy nie.
      Twoje zdjecia pokazuja EGR i Pompe podcisnienia. W obydwu wypadkach wyczysc dokladnie te miejsa odpowiednim plynem i po paru dniach sprawd czy cos sie pojawia. W przypadku pompy podcisnienia na 50 % stawiam, ze jest to resztka oleju jaka zostala po nieumiejetnym dolewaniu. Oslona na korku oleju jest mokra wiec tak na oko to jest prawdopodobna przyczyna. Ale nic na odleglosc nie da sie sprawdzic. Po prostu wyczysc i obserwuj. Zrob potem zdjecia i pokaz.

      Ktos tu jeszcze wspominal o Intercoolerze. Byc moze przyczyna wycieku moze byc turbina. W zaleznosci od wielkosci tego wycieku roznie to sie moze objawiac. JEst prostych kilka czynnosc. Przy duzym wycieku bedzie ci po prostu walic olejem z rury. Przy niewielkim nalezy zdjac rure odprowadzajaca doladowane powietrze do Intercoolera i sprawdzic czy jest sucha. Ta czynnosc to dwie minuty pracy. Oby nic tam nie bylo:)

      posted in Warsztat mechaniczny
    • M
      [F2] Chyba problem z klima - podejrzany wyciek

      tutaj sa jakby dwie sprawy.

      jedna to diagnoza klimatyzacji. Zrobiles bardzo dobrze, ze pojechales do mechanika, ktory obejrzal to w ultrafiolecie.

      Diagnoza klimy opiera sie na dwoch czynnosciach. Sprawdzenie pod ultrafioletem i sprawdzenie spadku cisnienia w instalacji. Tego drugiego dokonuje sie za pomoca ospowiedniego sprzetu.

      i to jest jakby pierwsza czesc.
      natomiast jesli nadal masz watpliwosci, to podstawowa czynnoscia jest wyczyszczenie miejsca, w ktorym masz wyciek. Trzeba dokladnie oczyscic to miejsce i to co jest w okolicy. W ten sposob bedziesz widziec jaka jest droga plynu ktory wycieka.

      mozliwosci masz kilka

      plyn do chlodnicy
      olej
      plyn hamulcowy
      plyn do spryskiwaczy
      paliwo
      plyn do wspomagania
      ta sa mozliwe plyny.

      metodoa logicznej eliminacji dojdziesz do tego jaki plyn nie moze sie lac.
      a ktore moze ci sie lac. Kazdy z nich ma jakas swoja fakture gestosc kolor. tu juz musisz dojsc metoda prob i bledow co sie moze lac i skad

      Tu moge sie posluzyc moim przypadkiem.

      Otoz stwierdzilem bardzo duzy wyciek oleju na dole silnika. Zarzygany byl silnik od miski olejowej az po skrzynie biegow. Wszystko tonelo w oleju i mazi jaka sie z nim utworzyla. Szykowalem sie na spore koszty. Po oczyszczeniu spodu silnika oraz wszystkiego co mozna bylo zaczalem sledzic ten wyciek. Okazalo sie, ze wyciek byl dokladnie na samej gorze silnika spod pokrywy zaworow. Co wiecej , wyciek byl minimalny. Samochod nie pokazywal zadnego zuzycia oleju na bagnecie miedzy wymianami oleju. Po kropelce sciekal sobie w dol gdzie przeplyw powietrza rozprowadzal go na caly spod silnika. Po uszczelnieniu pokrywy wszystko zniknelo. Tak wiec wyczysc to miejsce dokladnie, latarka i sprawdzaj skad masz wyciek 🙂 <!-- s:) -->

      powodzenia.

      posted in Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1 i F2] Jaki olej? - temat zbiorczy

      Witam
      w temacie OLEJ napisalem na innym forum fabii takiego oto mejla. Wklejam go rowniez tutaj bo mysle ze rozwiaze kilka dylematow.

      najpierw ustalmy po co jest olej w silniku. Wiekszosc z was stwierdzi ze w celach smarowania. I macie racje. Jednak olej nie jest tylko i wylacznie w tym celu. Olej ma co najmniej kilka zadan w silniku do wykonania

      • smarowac
      • czyscic
      • odprowadzac cieplo
      • ma zapobiegac korozji
      • laczyc sie z produktami spalania ON (lub benzyny)
      • olej ma tez za zadanie oddzielic czesci trace od siebie. Nie umie tego wytlumaczyc, bo to dosc trudne pojeciowo ale pamietam jak mi nauczyciel tlumaczyl, ze sa takie specjalne badania oleju na jego twardosc czy jak to nazwac. Chodzi o to jak odporny jest mechanicznie kiedy jest pomiedzy dwiema tracymi czy uderzajacymi czesciami..

      zeby to osiagnac stosuje sie dosc skomplikowane mieszaniny chemii z olejem. Tak wiec w oleju mamy inhibitory korozji, mamy dodatki anty spieniajace (wyobrazcie sobie miske olejowa w ktorej szaleje wal korbowy i olej pod nim ktory by nie mial antyspieniaczy:), ale tez mamy detergenty oraz srodki powodujace ze wszelkie zanieczyszczenia tworza jednorodna zawiesine.
      pamietac nalezy ze kazdy olej dieslowski po dosc krotkim czasie bedzie czarny.JEsto to zwiazane wlasnie z wylapywaniem brudu z silnika
      Tak wiec zabawa w rozne oleje zawsze bedzie sie odbywac kosztem silnika.

      1. Panowie, umowmy sie raz na zawsze, nieodwolalnie, ze zmiana oleju z syntetyka na pol czy calkiem mineralny po przejechaniu ilusset tysiecy km to mit, bzdura humbug. Jest taki prosty test na to jak mechanik sie zna na wspoleczesnych samochodach. Zapytac go o to jaki olej ma lac do diesla, turbo diesla po przejechaniu powiedzmy 200 - 300 tys km. Jak odpowie ze pol lub calkiem mineralny bo nie bedzie wyciekow ( ktos tu wlasnie tak napisal),to omijac go glebokim lukiem. To jest ewidentne wprowadzanie ludzi w blad. Wyobrazcie sobie, ze macie silnik z takim przebiegiem, ktory ma wycieki oleju. To co robicie? zabieracie sie za diagnoze i naprawiacie wycieki czy tez zmieniacie olej na gestszy i wmawiacie wszystkim ze wyciekow nie ma?
        wycieki sie naprawia a nie zmienia sie olej
        prawidlowo uzywany silnik przejedzie milion km i nie bedzie mial wyciekow. Sam osobiscie przejechalem na moim poprzednim audi 2.5 tdi (minuta ciszy za moje polegle na drodze audi chlip chlip) 280 tys km. Nie bral nic oleju a wycieki mial typowe dla tego silnika czyli w moim przypadku pokrywy zaworowe. Mimo tak duzego przebiegu samochod nie mial zadnym problemow zwiazanych z olejem. Oleju sie nie zmienia na nizszy jakosciowo. Czemu ? za chwile wyjasnie

      2. Olej stosujemy tylko taki jak zaleca producent. MA to swoj glebszy sens. Czy myslicie ze to przypadek ze rozne firmy stosuja rozne oleje i normy ? Jesli kupujemy olej to czesto mozna znalezc banke z opisem takim jak zaleca VAG (ktos tu podawal normy), ale czesto spotkalem sie z olejem znanych firm, ktory mial mnostwo oznaczen innych marek ale nie VAG.

      3. Dlaczego stosujemy tylko olej zalecany (chodzi oczywiscie o klase tego oleju a nie marke)? Otoz silnik trzeba rozpatrywac jako skonczony uklad bedacy tak naprawde bardzo skomplikowanym, wysoko specjalizowanym i zaawansowanym robotem przemyslowym. Nie rozbebeszalem jeszce fabii ale pamietam ze w moim sp audi byly co najmniej 4 komputery na szynie ( ECU, klima, VP44, skrzynia), do tego kilkadziesiat czujnikow i mozliwe kilkanascie tysiecy kombinacji bledow:), a wszystko to ma dzialac perfekcyjnie:)
        . W fabii z tego co pamietam jest calkiem nowoczesny system majacy sprawic ze silnik bedzie dzialac najlepiej jak moze. Producent zadbal o wiele parametrow tego silnika. Miedzy innymi o to zeby olej w odpowiedni sposob pracowal w silniku. Kazdy silnik jest wyposazony w odpowiednie kanaly olejowe. MA tez odpowiednia konstrukcje miski olejowej, pompy itd. To wszystko jest obliczone na odpowiednia lepkosc gestosc itd. Ktos tu wspomnial o wycierajacych sie walkach rozrzadu. Otoz jest to choroba silnikow ktorym wlasciciele skapia olejow. Jesli kanal olejowy w klawiaturze ma jakis tam przekroj gwarantujacy ze w ciagu minuty przeleci przez niego pare litrow oleju o specyfikacji takiej to a takiej, to ile tego oleju przeleci przez ten kanal jesli bedzie mial wieksza lepkosc, bedzie brudny, czy bedzie mial gorsze wlasciowsci w minusowych temperaturach przy rozruchu? Nie ma sily to sie kiedys musi posypac.
        Tak wiec panowie olej ma byc stosowany taki jak zaleca producent i to przez cale zycie samochodu. wymiana oleju tez tak samo jak zaleca producent.

      NAtomiast jesli kupujemy samochod i niemamy pojecia co tam bylo wczesniej to jest prosty sposob. Kupujemy flusha do silnika czyli plyn do czyszczenia silnika od srodka. wlewamy zgodnie z instrukcja i najczesciej uruchamiamy silnik na ok 10 min. potem zlewamy wszystko i utylizujemy.
      I tu sa dwie drogi. Jedna zwykla a druga czysty harkor. Zwykla to po prostu zalewamy juz wlasciwym olejem (nawet jesli to byl mineral a zmieniamy na syntetyk), Natomiast w wersji harkor wlewamy odpowiednia ilosc swierzego czystego oleju docelowego(np syntetyk), zapuszczamy silnik i dodajemy flusha ponownie. Zlewamy po 10 minutach i utylizujemy. Nastepnie dodajemy znowu olej taki jaki ma byc i juz jezdzimy. Kosztuje to dwa razy drozej ale mamy 100 proc pewnosci ze wszystko zabangla. Oczywiscie nie nalezy zapomniec o wymianie i wyczyszczeniu gniazda filtra.
      Jeszcze inna sprawa jest to ile oleju sie wlewa. Otoz oleju nie wolno przelac. Jestem skolnny nawet stwierdzic ze mozna chwile pojechac na silniku ze stanem ponizej minimum ale nie ponad maks. W tdi moze to doprowadzic do uszkodzenia silnika. Podejrzewam ze w SDI podobnie.

      posted in Warsztat mechaniczny
    • M
      [F1] diagnoza czujnika temperatury plynu chlodzacego silnik

      i tu jest wlasnie problem. Nie wiem czy zauwazyles ale czesc postow nie ma juz tych zdjec. One po prostu po jakims czasie zostaja wykasowane. To jest problem nie tylko tego forum ale tez innych. Dla tego ja wole skorzystac z portalu ktory zmniejsza fotki do smiesznych kilkudziesieciu kilobajtow i wrzucic je tutaj niz wrzucac na inne portale. Do tego dochodzi tez bardzo niewygodne korzystanie z portali typu imageshack. Trzeba sie sporo naklikac. Wydaje mi sie ze przy dzisiejszym rozwoju silnikow forumowych i przestrzeni serwerowej nie jest to taki wielki problem, zeby umieszczac zdjecia na forum 🙂 <!-- s:) -->
      ale to juz pozostawiam adminom do przemyslenia
      prosze rowniez wziac pod uwage ze proces tworzenia takiego posta jak moj tez zabiera sporo czasu. I wszelkie ulatwienia ze strony administracji sa bardzo mile widziane. Dla mnie takim ulatwieniem jest mozliwosc bezposredniego i po kolei - wklejania zdjec na forum
      pozdrawiam serdecznie
      ps w najblizszym czasie planuje wiecej takich tutoriali

      posted in Zrób to sam