Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Odma? pomóżcie zielonemu

Temat utworzony · 5 Posty · 4098 Wyświetlenia
  • Witam
    Bracia, pomóżcie w rozwiązaniu problemu. F1 1.4 posiadam od 3 lat, ale że rok temu zaświeciła się kontrolka "check engine" to F1 trafiło na warsztat. Przeczyszczono przepustnice, potem adaptacja i wszystko było ok, ale ok. rok później znowu "check engine". Kolejne przeczyszczenie nic nie dało. Podłączenie pod kompa i 4 błędy:

    1. 16786 -układ recyrkulacji spalin (EGR)
    2. 17566/P1158 - czujnik ciśnienia kolektora (G71):niepoprawny sygnał
    3. 17598 - sonda lambda - niepoprawny sygnał
    4. 16555 - mieszanka paliwa - zbyt uboga
      Po wykasowaniu, na stałe pozostaje nr 4.

    Moje podejrzenia:
    Wszystkie błędy raczej są ze sobą powiązane, chodzi o emisję spalin i albo sonda lambda (m.in. bada tlen w spalinach), albo przepływomierz (czujnik mierzy ile tego tlenu potrzeba), albo jakaś nieszczelność w układzie dolotowym;

    lub
    zapchana odma / inaczej zwana separator oleju (jeśli to ma znaczenie z powyższym), bo

    Jak widać na poniższych zdjęciach jest też problem "olejowy" (m.in. po odkręceniu wlewu oleju na pracującym silniku, czuć spaliny). Numeracja na zdjęciach, przedstawia to samo miejsce z różnych ujęć.
    O ile dobrze rozumiem do "1" zostaje dołączony gumowy przewód idący od odmy? Nie wiem co to jest ta rurka "2a" idąca wzdłuż filtra powietrza.
    Widoczne masło na wejściu "1", zaolejony filtr, czy też wyjście na przepustnice, świadczyć może o zapchanej odmie. Przy okazji od razy zapytam, czy gdzieś na forum jest opis jak wyczyścić odmę.

    [url=http://ifotos.pl/zobacz/Kopia-zes_rnsrrns.JPG/][img]http://s3.ifotos.pl/mini/Kopia-zes_rnsrrns.JPG[/img][/url]

    [size=75][ [i][b]Dodano[/b]: 06-04-2012, 17:36[/i] ][/size]
    Koledzy, to jak pomożecie? Co to za rurka między 2a -1 ?

  • z twoich zdjec niewiele wynika

    tu zaznaczam ze moja wiedza o benzyniakach jest skromna jak na razie:) wiec prosze o poprawienie bledow jesli cos zle napisze

    zasada dzialania odmy jest prosta
    w trakcie pracy silnika pod korbowod przedostaja sie w naturalny sposob spaliny z komor spalania. To dla tego w silnikach diesla olej musi miec zdolnosci do laczenia sie ze spalinami w sposob kontrolowany). Odma ma umozliwiac wyrownanie cisnienia pod korbowodem. Jesli tego nie bedzie to w pierwszej kolejnosci nadcisnienie wypchnie ci uszczelki np: uszczelka walu korbowego czy miski olejowej. czestym objawem problemow z odma jest wypchany bagnet.

    co mozesz zrobic sam :

    1. 16786 -układ recyrkulacji spalin (EGR)

    otworz sprawdz czy nei nalezy wyczyscic. Prosty sposob na sprawdzenie czy dziala aktuator EGr to podlaczenie rureczki ze strzykawka i sprawdzenie czy dziala. Z tego co wiem mozna tez symulowac prace aktuatora za pomoca odpowiedniego programu ale to juz niech ktos powie co i jak.

    1. 17566/P1158 - czujnik ciśnienia kolektora (G71):niepoprawny sygnał

    tutaj najprosciej byloby podmienic czujnik i sprawdzic czy na innym pojawi sie blad. W dieslach robisz probe statyczna i dynamiczna. Ale nie wiem jak w benzynie. chyba podobnie

    1. 17598 - sonda lambda - niepoprawny sygnał

    sonde lambda mierzymy multimetrem . Wartosci dla sondy mozna znalezc w programach typu autodata.

    1. 16555 - mieszanka paliwa - zbyt uboga

    test spalin

    Inaczej mowiac powinienes jechac do jakiegos warsztatu gdzie ci porzadnie zdiagnozuja problem 🙂 <!-- s:) -->

  • Według mnie wszystkie te błędy wynikają właśnie z zanieczyszczonej odmy. Za pośrednictwem odmy spaliny są ponownie spalane a jak nie ma odpowiedniej przepustowości to i inne elementy mogą świrować. Co do sposobu czyszczenia się nie wypowiem nigdy tego nie robiłem. Jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej dać auto do mechanika, nie powinno być kosztowne a zaoszczędzisz sobie nerwów.
    A to, że zbiera się olej jest wynikiem wzrostu ciśnienia.

  • [quote="nicram"]Według mnie wszystkie te błędy wynikają właśnie z zanieczyszczonej odmy. Za pośrednictwem odmy spaliny są ponownie spalane.[/quote]

    spaliny sa dopalane za posrednictwem zaworu EGR

  • Wyczyściłem odmę, skasowałem "check engine", troszkę pojeździłem i odziwo błędy w kompie nie pojawiły się. Narazie za mało jeszcze przejachane (100 km od czyszczenia odmy), także wciąż faza testowa, niemniej, wcześniej po skasowaniu błędów, już po 5km, błędy wracały.