Helikopterek (a właściwie jego brak) i nie tylko
-
Witam! Mam pytanie odnośnie kontrolki "check engine". Czy występuje ona w każdej wersji silnikowej Fabii? Ja mam 1,2 12V 2004 rok i nie zapala się ona u mnie wcale. Jest tylko kontrolka EPC. W związku z tym:
- czy jest możliwe odłączenie jej (helikopterka) w celu ukrycia ewentualnej usterki (auto mam od niedawna i nie wiem do końca co w nim było robione).
- czy można ją "zamienić" z inną kontrolką w celu ukrycia innej niesprawności? U mnie np. prawdopodobnie niesprawna jest taśma airbagu (objawy: brak sygnału dźwiękowego, kontrolka poduszki gaśnie normalnie nawet po odpięciu poduszki, ale o dziwo poduszka jest cała i wygląda na oryginalną, auto też nie wygląda na powypadkowe). Także z tego co wiem helikopterek gaśnie dopiero po odpaleniu silnika, a poduszka w kilka sekund po przekręceniu kluczyka niezależnie od tego, czy silnik pracuje.
-
Witaj ,
Mogę Ci na tyle pomóc że w książce obsługi na stronie 63 i 66 (jeżeli sie nie myle ) jest opisane do czego służą te kontrolki . Z tego co przeczytałem to one odpowiadają za prace silnika jeżeli dobrze zrozumiałem a na pewno tak . A z airbagiem to musisz sie wybrać do dobrego serwisu żeby Ci luknęli co tam piszczy <!-- s:) --> .
Pozdrawiam. -
Dzieki za odpowiedź.
Cała sprawa polega właśnie na tym, że w instrukcji mojej Fabki kontrolka ta występuje, a u mnie się w ogóle nie zapala. Czytając o problemach innych forumowiczów z tą kontrolką wcale za nią nie tęsknię, tym bardziej, że auto sprawuje się bez zarzutu. Intryguje mnie tylko to, czy były może wersje bez tej kontrolki oraz czy jest możliwe oszustwo polegające na zamianie kontrolek w celu ukrycia np. faktu uszkodzonej poduszki (chociaż jak pisałem wcześniej kontrolka airbagu i kontrolka check engine - jeżeli jest - gasną w różnych momentach). -
Wydaje mi się helikopter był jako opcja. Nigdzie nie znalazłem co oznacza ta gwiazdka <!-- s:| --> . Więc jakby nie patrzeć to na początek może zadzwonić do dobrego ASO I się oto zapytać + o poduszkę powietrzną. Tak ja bym zrobił. Może coś Ci nie łączy z poduszką i dlatego zapala się ten check. Jeszcze jedno pytanie; czy przy załączonym zapłonie zapala się ta kontrolka I gaśnie czy w ogóle nic nie ma. Jeżeli jest to drugie to wtedy ja bym się umówił do aso ze względu na to że było coś majsterkowane przy tym w celu np. zakrycia istotnych usterek tego auta. Obojętnie co by nie było zwróć się do dobrego aso śkoda I może oni Ci wyjaśnią twój problem.
Pozdrawiam. -
Kontrolka żółtego helikopterka (znajdująca się na prędkościomierzu) nie zapala mi się w ogóle, nawet po przekręceniu kluczyka. Jeżeli zaś chodzi o kontrolkę poduszki to działa ona tak jak powinna, ale prawdopodobnie podpięty jest gdzieś opornik "udający" poduszkę, gdyż gdy w serwisie odpięli wtyczkę od poduszki (kontrolka powinna się wtedy zapalić i nie gasnąć) działała ona nadal tak jak powinna tzn. gasła. Tak jak pisałem wcześniej podejrzewają uszkodzoną tzw. taśmę poduszki, czyli element odpowiedzialny za przesyłanie sygnałów od sterownika do poduszki i działanie sygnału dźwiękowego. Ulega ona uszkodzeniu zawsze podczas odpalenia poduszki powietrznej. U mnie poduszka jest cała, także tajemnica pozostaje nierozwiązana. Podejrzewam na 90%, że ktoś tą taśmę podmienił, gdy auto stało u dealera (poprzedni właściciel zostawił ją w rozliczeniu za nowe). Auto ma wiele takich tajemnic. Niedawno np. rozwiązałem tajemnicę braku sygnałów ostrzegawczych np. pozostawionych świateł, włączonych kierunkowskazów itp. Po prostu ktoś wymontował z zestawu wskaźników głośniczek.
-
Twój egzemplarz jest ciężki i na tym etapie nie mogę Ci pomóc bo nie mam pojęcia co tam jest grane. Jedynie wydaje mi się że to autko jest dziwnych przejściach Jeżeli skończysz tą całą trudną drogę z tym samochodem to napisz co tam było bo jestem ciekaw . pozdrawiam i życzę szczęśliwej i owocnej pracy z tymi usterkami <!-- s:) -->
-
[quote="mado78"]Witam! Mam pytanie odnośnie kontrolki "check engine". Czy występuje ona w każdej wersji silnikowej Fabii? Ja mam 1,2 12V 2004 rok i nie zapala się ona u mnie wcale. Jest tylko kontrolka EPC. W związku z tym:
- czy jest możliwe odłączenie jej (helikopterka) w celu ukrycia ewentualnej usterki (auto mam od niedawna i nie wiem do końca co w nim było robione).
- czy można ją "zamienić" z inną kontrolką w celu ukrycia innej niesprawności? U mnie np. prawdopodobnie niesprawna jest taśma airbagu (objawy: brak sygnału dźwiękowego, kontrolka poduszki gaśnie normalnie nawet po odpięciu poduszki, ale o dziwo poduszka jest cała i wygląda na oryginalną, auto też nie wygląda na powypadkowe). Także z tego co wiem helikopterek gaśnie dopiero po odpaleniu silnika, a poduszka w kilka sekund po przekręceniu kluczyka niezależnie od tego, czy silnik pracuje.[/quote]
Podłącz Vag-com'a i sprawdź zegary, a po tym daj znać jakie były odczyty . pozdrawiam mar04 p.s. po przekręceniu kluczyka na pozycję 2 - włączony rozruch - powinny się świecić trzy kontrolki : EPC, Ładowanie i twój zgubiony Elektroniczny układ sterowania silnikiem - wszystkie powinny zgasnąć po uruchomieniu zapłonu .