Witaj na forum Fabia Club Polska

Fabia 2.0 informacji...

Temat utworzony · 14 Posty · 7730 Wyświetlenia
  • Szukam informacji na temat skody fabii I generacji z silnikiem 2.0 8V.
    Interesują mnie lata produkcji tego modelu, dokładnego wyposażenia, ilości wyprodukowanych sztuk, itd..
    Przeszukałem internet, ale na większości stron nie ma nawet wymienionego tego silnika, nie wspominając o szczegółach.

  • Silnik o oznaczeniu AZL

    AZL 115KM 2.0 4cyl prod od 12/1999 do 7/2004 EU-3+4/2DDK
    AZL 115KM 2.0 4cyl prod od 8/2004 do 12/2007 EU4/EU2DDK

  • Dziekuje bardzo, z tego co odczytalem z symboli to ma na pokladzie chyba wszystko co potrzeba.
    Rozgladam sie wlasnie pomalu za tym modelem.

  • [quote="mitusm"]Rozgladam sie wlasnie pomalu za tym modelem.[/quote]

    Poszukaj na => http://www.mobile.de 😉 <!-- s;) -->

  • Odradzam ten silnik, kolega pracujący kiedyś w ASO mi to powiedział, problem z silnikiem jak i z serwisem.

  • Poniżej adres do bardzo dobrej stronki (aczkolwiek o Audi ale jest tez trochę materiałów o pozostałych VAGach).

    Podrzucam Ci link do dekodera wyposażenia. Wpisujesz zgodnie z instrukcją kody zawarte na wlepce fabrycznej (najprawdopodobniej jest w bagażniku przy kole zapasowym lub podłodze)

    http://www.audiklub.org/wyposazenie.html<!-- m -->

    Sprawdzasz i częściowo już wiesz czy coś się działo z autkiem czy nie (czy wyposażenie się zgadza z nalepą)

  • [quote="mitusm"]Szukam informacji na temat skody fabii I generacji z silnikiem 2.0 8V.
    Interesują mnie lata produkcji tego modelu, dokładnego wyposażenia, ilości wyprodukowanych sztuk, itd..
    Przeszukałem internet, ale na większości stron nie ma nawet wymienionego tego silnika, nie wspominając o szczegółach.[/quote]
    skontaktuj się z [url=http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/profile.php?mode=viewprofile&u=862][b]mattem[/b][/url] z fabiaclub.pl, on ma taki silnik i pewnie wiele może o nim powiedzieć 🆗 <!-- s🆗 -->

  • Z tego co się dowiedziałem silniki same w sobie nie są awaryjne...gorzej z osprzętem. Dość często zdarzają się usterki przepływomierza oraz krokowca. Konstrukcyjnie dość prosta jednostka wywodząca się z lat 80tych...silniki 1,6-2,0 Audi tyle tylko że głowica została zmieniona oraz sterowniki wtrysku (w tamtych latach zasilane mechanicznym wtryskiem...potem Seat Toledo i VW Passat zasilane Motronic`iem oraz poprzez system Digifant ML )

    Ale nie ma się co przejmować...jak silnik zdrowy to i reszta powinna posłużyć jeszcze jakiś czas. Silnik nie wysilony choć ma już trochę elektroniki.

  • Te silniki z tego co mi wiadomo montowane były w golfach 3 gti i passatch, aktualnie są jeszcze w octawiach, superbach i czasami trafi się w cordobie.
    Słyszałem o nich dużo dobrego, jako mało skomplikowane, trwałe i tanie w utrzymaniu w stosunku do swoich możliwości.
    I z gazem nie ma przy nich większego problemu.
    W tej chwili jeżdżę astrą 1 1.8 8-zaworowiec, naprawiam go porównywalnie tanio jak np. matiza żony 🙂 <!-- s:) -->
    Niestety rok produkcji astry to 1992r i czas chyba na zmianę.

  • Ja gdybym mogl, to chetnie bym taki chcial w mojej F2 nie patrzac na to, ze wiecej pali. Mialem w Octavii i naprawde super jezdzilo. Bral tylko troche olej (zle zalozone pierscienie). Gdybym dowiedzial sie o tych pierscieniach na poczatku zakupu, ze to jest wada fabryczna, to bym wymienil i nie dolewal oleju, a tak to dowiedzialem sie 3 miesiace po wymianie na F2.

    Silnik na trasie pali malo, w miescie 10 minimum. Niemniej elastycznosc ma wspaniala. Silniki 1.4 16V jak i 1.6 16V chowaja sie przy nim. 2.0 ciagnie od 2000 obr tak jak 1.4 czy 1.6 od 3500 obr.

    Ja zrobilem nim w ponad 3 lata 60 tys km. Od 90 tys do 150 tys. i wymienialem rozrzad, kable i swiece pro forma zaraz po zakupie, a awaryjnie to sonde lambda przy 120 tys i czyscilem przepustnice. Reszta to olej i filtry. Nic innego mi nie padlo.

  • [quote="Dig Dug"]Silniki 1.4 16V jak i 1.6 16V chowaja sie przy nim. 2.0 ciagnie od 2000 obr tak jak 1.4 czy 1.6 od 3500 obr.[/quote]
    w octavi 1.6 16V ? nie bylo takich 🙂 <!-- s:) -->
    1.6 100 konny tez ciagnie od dolu i wcale nie chodzi gorzej ani lepiej. wiem, bo stawalem octavka 1.6 z octavka 2.0 i roznic nie zauwazylem.
    sory, kultura pracy w 1.6 duzo lepsza 🙂
    jak fabie to chyba najlepiej diesla, bo kazda benzyna to kibel :dobani:

  • [b]mss[/b], Sorry ze tak pozno odpowiadam, ale dopiero dzisiaj zauwazylem, a nie moge tego zostawic bez odpowiedzi. Normalnie kolega bajki opowiada. Jak nie czules nawet papierowej roznicy jednej sekundy do 100 km/h to jest to co najmniej dziwne. 1,6 ma 148 Hm przy 3800 obr, a 2,0 ma 170 Nm przy 2400 obr. 2,0 przy 2000 obr ma tyle co maks moment 1,6. Nawet na papierze widac, ze 2,0 robi duza roznice. Ja jezdzilem Golfem 1,6 i wymiekal. Nawet gosc od Golfa po przejazdzce przyznal, ze ladnie ciagnie ten 2,0. Poza tym, czasy wyprzedzania (60-100, 80-120) 2.0 AQY sa minimalnie (do 1 sek) dluzsze niz 1,9 TDI 110KM, a w razie potrzeby mozna wrzucic nizszy bieg i pociagnac do 6000 obr. 1,6 chowa sie i to znacznie.

    W sumie to teraz jak jezdze moja Fabia juz rok, ktora ma 86KM 1,4 16V to tesknie za Octavia z 2,0, bo naprawde zalamka jest jak trzeba przycisnac. Zaluje, ze nie wzialem 1,6 16V. 😞 <!-- s:( --> Zalowalem 4 tys doplaty.

    PS. Chcialbym przejechac sie kiedys Fabia 1 z 2,0 benzynka 😄 Polecam ten silnik.

  • moze mi sie trafilo dobite ?
    fakt faktem, 1.6 u nas calkiem zdrowe a i gazu nigdy nie widzialo, ale nie przesadzaj ze roznica jest porazajaca i powala na kolana.
    silnik stara konstrukcja, do ktorej dolozono EGR, aby spelniania ktores tam normy Euro. udal im sie na tyle, ze po 100 tys nie trzeba robic generalki jak w wiekszosci 1.6 AEE, tych 75KM.

  • [b]mss[/b], Moj tez nie widzial gazu. Roznica jest duza. Przy 2000 obr danie buta powoduje wyrywanie auta do przodu. W 1,6 tego nie ma. Mam w pracy permanentny stan wojny samochodowej 😉 Moze to znasz, ten lepszy, ten tanszy, ten oszczedniejszy itd. Takie przekomarzanie 😄 ale z kazdego pojedynku wychodzilem obronna reka. Nawet sztandarowi wysmiewacze Skody wymiekali po przejezdzce. Tlumaczyli, ze duza pojemnosc i dlatego. Silnik fajny, przydatny niezmiernie do Ekodrivingu. Zreszta mi palil tylko 1-1,5 litra wiecej niz teraz Fabia. W sumie jak porownam spalanie i osiagi, to "zamienil stryjek siekierke na kijek", bo mialo byc duzo oszczedniej. 😕 <!-- s:/ -->