Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] RS by Compsport

Topic created · 28 Posts · 18819 Views
  • [quote="qavel"]... zzzzazzzzdroszczę 🙂 <!-- s:) -->[/quote]

    Oj posmigalo by sie takim na codzien

  • możesz powiedzieć orientacyjnie jaki koszt jest podniesienie mocy z 130 koni seryjnych do 176 jakie obecnie znajduja sie w twoim aucie. 😛

    pozdrawiam

  • Gratuluje autka 🙂 <!-- s:) -->
    Niech pozera cwaniakow co podskakuja do fabi 😄

  • uu, to koszta dosyc duze, ale wrazenia bezcenne :lol: <!-- s:lol: -->

  • It's not a moon,it's a space station 😄 <!-- s:D --> :twisted:

  • czyli wychodzi jakieś 4 tyś za prawie 50 koni, myśle że gra jest warta świeczki.

  • [quote="Łukasz"]czyli wychodzi jakieś 4 tyś za prawie 50 koni, myśle że gra jest warta świeczki.[/quote]

    Tia.. ale co z zywotnoscia takiego silniczka :?

  • [quote="wolfmk"][quote="Łukasz"]czyli wychodzi jakieś 4 tyś za prawie 50 koni, myśle że gra jest warta świeczki.[/quote]

    Tia.. ale co z zywotnoscia takiego silniczka :?[/quote]

    przecierz 1.9 TDI ma różne moce 90,110,130,150. Podobno niczym sie te silniki nie różnią tylko wielkościami wtrysków. Więc skoro taki sam silnik jest w wersji 90 konnej co 150, a to przeciwerz więcej jak 50 koni, pozatym 150 konna jednostkę też można zawirusować. Nie mówie że nie ma to wpływu na silnik taki 50 konny skok, ale wydaje mi sie że nie aż tak duży, ażeby niesprubować. Jedyne co to pewnie ładna "chmurka" zostaje podczas przyspieszania. Prosze mnie zprostowac jeśli sie myle. 😛

  • [quote]Jedyne co to pewnie ładna "chmurka" zostaje podczas przyspieszania[/quote]

    No te "chmurki" jak dla mnie to jest mega polewka 😄 <!-- s:D --> Jedzie fura jakies Audi A6 powiedzmy pojemnosc 2,5 TDi - przyspiesza a tu takie kopty jak bym jechal za jakims 20 letnim dieslem. ZLe mi sie na to patrzy.. :? Psuje smak..

  • [quote="wolfmk"]No te "chmurki" jak dla mnie to jest mega polewka 😄 <!-- s:D --> Jedzie fura jakies Audi A6 powiedzmy pojemnosc 2,5 TDi - przyspiesza a tu takie kopty jak bym jechal za jakims 20 letnim dieslem. ZLe mi sie na to patrzy.. :? Psuje smak..[/quote]

    Ale jak sie siedzi za kierownica takiej lokomotywy to tych chmurek sie nie widzi 😛

  • Pisze co podpatrzyłem na innym forum, nie upierałem sie przy swoim twierdzeniu 😛 Mi tam dymienie nie przeszadza jak auto "odchodzi" 😛 <!-- s:P -->

  • lysyy zostałem uświadomiony 1 post wyżej 😛 ale dzięki za informacje 😛

  • [quote="kosz"]
    Po wymianie turbo i pompek od 130 do tego wydajniejszego IC planuję zbliżyć sie do granicy 160ps,jednak przy takim zabiegu warto pomyśleć też o heblach,zawieszeniu,nawet sprzęgle na jakieś wytrzymalsze.[/quote]

    Widzę, że zabrałeś się do konkretnej roboty 🆒 <!-- s🆒 -->

  • No wykresik bomba, coraz bardziej mi się ten silniczek podoba 🙂 <!-- s:) -->

  • super charakterystyka jestem pod wrażeniem tego "wirusa" :chytry: <!-- s:chytry: -->

  • [quote="PIO69"]
    Jechałem Superbem 130 KM @ 176Km pięć osób na pokładzie 180 na liczniku a komp pokazuje średne spalanie 5.6 litra na sto :padam: :padam: :padam: :padam: <!-- s:padam: -->
    [/quote]
    No troche przesadziłeś, przy 180km/h to powinien zjesc o 1,5 litra więcej. 5.6 litra to bardziej przy 140-150km/h. Może było chwilowe bo z górki albo ruszyłes stopą lekko i chwilowo tyle pokazało.

  • [quote="Neog"]Witam. No nie do końca tak jest jak piszesz silniki od 90-110 km to te same silniki 130 ma juz inne pompowtryski i zmieniony zawór "czujnik doładowania" turbina jest tez ciut inna
    a 150 to juz inne tłoki korbowody turbina ten silnik nie leci na pompowtryskach tylko na zwykłych wieksza pompa paliwa mocniejsza skrzynia itp. Jestem pełen podziwu ! Gratulacje[/quote]

    Widzę że trzeba co nieco wyprostować 🙂 <!-- s:) -->
    Choć było to wałkowane na innych forach to tutaj chyba jeszcze nie.

    Silniki 90 i 110 nie są na pompowtryskach tylko na pompie + wtryskiwacze. I w zależności od wersji różnice są małe - silnik ALH 90KM różni się od wersji 110 z tego co pamiętam tylko wtryskiwaczami i programem, lub większe w przypadku innych typów silników ale tego już dokładnie nie wiem ze szczegółami.
    Silniki 101,105, 115, 130, 150, 160KM to silniki na pompowtryskiwaczach i tutaj różnice są znaczne między nimi zwłaszcza przy słabszych wersjach. 101 taki jak jest w fabii różni się praktycznie wszystkim od wersji 130(wał, tłoki, korby, turbina, chłodnica oleju, IC, kolektor dolotowy, koło zamachowe - w fabii jednomasowe, tarcza, docisk, słabsza skrzynia biegów (choć sprawdzone że 380Nm wytrzymuje 🙂 , jakieś tam różnice w głowicy też są bo sprawdzałem w ETOS'ie), natomiast 130 różnią się od wersji 150 głównie sprężarką i intercoolerem (w starszych wersjach jeszcze był inny wał korbowy), wtryskiwacze są takie same lub bardzo podobne.
    160 wersja (ibiza cupra)dokładnie nie wiem czym się różni od 130 ale ma na pewno jeszcze inna sprężarkę i IC

    Pozdrawiam

  • Ale taniej jest kupić tańszy motorek i dać chipa, niż kupować mocniejszy motor.

  • [quote="DJ GRZES"]Skoro CHIP-TUNING jest taki dobry to dlaczego seryjnie nie robi sie takich silnikow odrazu ?[/quote]
    Może dlatego że producent przewiduje że takim autem może jeżdzić też gośc który ma gdzieś że trzeba pilnować zmian oleju, że nie należy lać zawsze najtanszego paliwa z hipermarketu i nie pałować silnika na zimno, fakt w takim przypadku po chipie silnik szybciej się rozleci.
    [quote="DJ GRZES"]
    Wsadzic Chip kazdu potrafi, a co z reszta? Taki silnik "zajezdzi" cala reszta samochodu a na koncu sam siebie, bo nie jest obliczony na takie obciazenia. [/quote]
    A skąd żeś wziął takie rewelacje ? Tak Ci się wydaje czy słyszałeś gdzieś od kogoś że samochód mu sie popsuł poprzesz chiptuning ? Osobiście nie słyszałem o takim przypadku że sprawne technicznie auto, odpowiednio uzytkowane zostało zajeżdzone przez zmiane oprogramowania.

    [quote="DJ GRZES"]Nie lepiej za te pieniadze kupic po prostu auto z mocniejszym silnikiem?[/quote]
    Za te pieniądzę ? Chcesz powiedzieć że dopłącając 1,5k-2k zł kupisz fabię z silnikiem 130PD zamiast 101PD ? 🙂 <!-- s:) --> Bo tyle kosztuje "chips".

  • [quote="DJ GRZES"]silnik sie moze sie nie popsuje ale jest bardziej obciazony a co za tym idzie szybciej sie zuzywa. I taki silnik trzeba jeszcze bardziej "pilnowac" (dobre oleje, wlasciwe nagrzewanie itd) [/quote]
    Jak wczesniej napisałem dla mnie to są normalne zasady uzytkowania dzięki kórym można podnieść moc auta nie dopłacając 20 tysięcy do mocniejszej wersji.
    [quote="DJ GRZES"]Na dodatek jak sie depnie i uzyje te 180KM pare razy to zapewnie siedzicie w garazach i wszystko sprawdzacie[/quote]
    Tak, codziennie po każdym przyjeździe z pracy robię generalny remont silnika.
    [quote="DJ GRZES"]nie mowiac juz o oponach. [/quote]
    Przykro mi, ale opony nie zużywają sie wolniej w aucie które ma seryjnie 180KM 🙂 <!-- s:) -->
    [quote="DJ GRZES"]A co to znaczy "odpowiednio uzytkowane auto" przeciez jak sie tuninguje to nie po to zeby jezdzic w niedziele do kosciola.[/quote]
    Na to sam sobie odpowiedziałeś na samej górze.

Log in to reply