Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. McsEb
    M

    McsEb (@McsEb)

    0
    Reputacja
    44
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o McsEb

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez McsEb

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez McsEb

    • M
      [F1] Rozpórka przednich amortyzatorów

      [quote="Adaś"] Przedstawianie poglądów i spostrzeżeń aż tak boli? tylko czemu...[/quote]
      Jak można mieć pogląd na temat czegoś czego sie nie doświadczyło ?
      Sam mówisz że nie masz zamiaru zakładać rozpórki a jednocześnie z całą stanowczością twierdzisz że ona nic nie daje, że to zbędny gadżet, bo ktoś Ci tak powiedział...

      Nie po raz pierwszy wypowiadasz się w temacie o którym sam nic nie wiesz (patrz wątek o tuningu TDI).

      A to jak jeździś nie musze zgadywać, sam ciągle opisujesz swój styl jazdy, nawet w tym wątku.

      napisane w Tuning mechaniczny
    • M
      [F1] Rozpórka przednich amortyzatorów

      Myślę że rozpórka od F1 spokojnie podejdzie do F2, tak samo jak pasuje do ibizy czy polo, jest to ta sama buda i rozstaw kielichów, mocowanie poduszki amora jest to samo więc musi pasować.

      Jak ktoś jeździ tylko na wprost i ma tyłek jak kołek z drewna to może nie poczuje różnicy, ja osobiście od razu zauważyłem na zakrętach że auto jest mniej podsterowne i lepiej je czuć.
      Oczywiście sama górna rozpórka przenich kielichów jakiejś ogromnej róznicy nie robi, i różnicę czuć tylko przy tych zakrętach przy których idzie sie pełnym ogniem na granicy przyczepności, ale jednak jest wyczuwalnie lepiej. Na codzien przy dupowoziastej jeździe raczej róznicy nie będzie - aczkolwiek przy niskim twardym zawiasie na pewno usztywni bude. Myślę że też duże znaczenie ma to jaką rozpórkę sie kupi, żeby sama w sobie była faktycznie sztywna i nie sprężynowała i nie wyginała się - im bardziej prosta bez jakiś fantazyjnych wygięć tym lepiej. To ma działać a nie wyglądać 🙂 <!-- s:) -->
      Do pełni szczęścia przydało by się jeszcze założyć tylną od VW Polo. Oczywiście to nadal są półśrodki bo wiadomo że nic nie da takiej sztywności jak full-klatka 🙂

      Darecki, który ma fabie 1.4 75KM pomimo słabego silnika też poczuł różnicę po założeniu rozpórki, i nie tylko on...

      W tej chwili innymi modyfikacjami doprowadziłem nawet do tego że auto w końcu stało się neutralne w czasie zakrętu z pełnym butem, koła prawie sie nie uślizgują, a w ciasnych zakrętach nawet jest lekko nadsterowne bez używania ręcznego, samą regulacją gazu, dzięki czemu można fajnie zawracać.

      Zrobienie przemyślanych modyfikacji zawiasu w słabszym aucie daje większą frajdę z jazdy niż nawet 200-250KM w fabii. (oczywiście chodzi mi o jazdę nie na wprost 🙂 )

      Adaś, ty mój Guru tuningu i jazdy na wprost. Nawet nie zakładałeś rozpórki a twierdzisz że na pewno nic nie da - no po prostu chodzące medium.
      Na nią szkoda Ci kasy ale na mega spojler a'la WRC który nie wiem co poprawiał, jakoś Ci nie było, wiem ile kosztował bo sam za niego przelewałem kase do Czech 😄
      Musisz koniecznie zadzwonić do teamów rajdowych którzy maja pozakładanie przednie rozpórki i poinformować ich o swoich przemyśleniach, przecież głupki tylko dociążają sobie auto zbędnym żelastwem.

      Jeśli ktoś myśli że sama w sobie buda jest wystarczająco sztywna to niech w czasie jazdy wystawi rękę i wsadzic lekko palec w szczeline drzwi 😄
      Każde ugięcie budy powoduje to że auto nie jedzie tak jak pojechac by mogło i każde usztywnienie konstrukcji wpływa pozytywnie na prowadzenie auta.

      PS. Z tego co wiem rozpórka do felicji od jakiegoś czasu była montowana seryjnie, bo konstrukcja w okolicach podszybia była tak wątła, że przednia szyba potrafiła pęknąć w seryjnym aucie w czasie zwykłej jazdy, rozpórka rozwiązała ten problem 🙂

      napisane w Tuning mechaniczny
    • M
      [F1 i F2] Zawieszenie przód/tył

      F1 i F2 mają wspólną płytę podłogową, a więc i całe zawieszenie. Problem który opisujesz pasuje mi do "gulgającej" poduszki silnika który zdarza się przy silnikach 1.4 16V. W ASO powiedzą Ci że TTTM więc raczej musisz sie pogodzic z tym gulganiem, podejrzewam że po prostu poduszki do modelu 1.4 16V mają jakąś wade konstrukcyjną.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • M
      Swap 1.4 16V na 1.9 TDI od RS

      Peace... 😉 <!-- s;) -->

      napisane w Tuning mechaniczny
    • M
      Swap 1.4 16V na 1.9 TDI od RS

      Hildek (który ze mną nie romawia, bo się chyba obraził, nie wiem za co 🙂 ) napisze konkretnie jak Ty Wokan, przyznasz mu rację, tylko do końca nie wiadomo w czym 😄 <!-- s:D --> Cz ktoś tutaj na forum jest w stanie stwierdzić co Hildek tak na prawdę chce nam przekazać ? Bo ja nie mam zielonego pojęcia...

      napisane w Tuning mechaniczny
    • M
      Swap 1.4 16V na 1.9 TDI od RS

      Hildek 😄 <!-- s:D --> O czym Ty w ogóle gadasz ? Pomijam już fakt że oceniasz mnie nie znając mnie w ogóle. Przecież tego czytać się nie da, zero sensownych argumentów, kompletnie obok tematu, który podałem juz chyba 3 razy ale Ty nadal to omijasz i próbujesz mi wmówić rzecz oczywistą że z benzyny mozna wykręcic więcej niz diesla.

      Ale skoro chcesz to przynam Ci rację 😄

      TAK. BENZYNA JEST LEPSZA BO MA WIEKSZY ZAKRES OBROTÓW UZYTECZNYCH I MOŻNA Z NIEJ WYCISNAC 2-3 RAZY WIECEJ PRZY TEJ SAMEJ POJEMNOSCI NIZ Z DIESLA.

      Tylko że nie o tym jest ta cała rozmowa... 😄 😄

      napisane w Tuning mechaniczny
    • M
      Swap 1.4 16V na 1.9 TDI od RS

      Ok, dalej wciskajcie ciemnotę ludziom że diesli nie ma sensu tuningować, bo to nie jedzie. W sumie nie moja sprawa 😄 <!-- s:D --> Pozdro guru tuningu diesli...

      napisane w Tuning mechaniczny
    • M
      Swap 1.4 16V na 1.9 TDI od RS

      Moge się tylko roześmiać nic więcej 🙂 <!-- s:) -->, przekręczasz fakty, wkładasz mi do ust rzeczy których nie powiedziałem, nic nie mam do dodania bo jesteś człowiekiem z którym nie można rzeczowo pogadać - stwarzasz tylko pozory takiego - sprytnie manipulując faktami.

      Powtórzę się jeszcze raz (choć pewnie nadal tego nie weźmiesz pod uwagę): "Chcę tylko obalic głupoty które wypisuje Adaś że z 1.9 można wycisnąć max 200KM".

      ps. Nie będę komentował już stwierdzenia że bezynę można kręcić w nieskonczoność. <- z tym też się zgadzasz ? (pewnie znowu pominiesz tą część bo jest ci niewygodna albo powiesz ze on miał coś innego na mysli).

      Pozdr, EOT

      napisane w Tuning mechaniczny
    • M
      Swap 1.4 16V na 1.9 TDI od RS

      Może mała różnica ale jednak z wykresu wynika ze jest to 130KM z litra a nie 100. 260KM dla auta N/A to już jest jednak sporo jak na auto drogowe, do tego przebieg momentu (nie max wartość) będzie troche lichy w porównaniu z dieslem 260KM.

      Nie porówuję też diesli do aut N/A bo to też nie ma sensu, to po prostu inna kontrukcja silnika. Ja porównuję osiągi a nie suche liczby którymi się tak jaracie. Ale dam jeszcze inny przykład:
      Co powiesz na to że fabia RS tdi 160KM na ćwiartkę jest szybsz od Type-R 2.0 200KM ? Przecież wg was to niemożliwe, auta maja identyczną wagę, a kierowca Type-R'a ogarniał swoje autko.
      Co do audi R10, bo może o te wyścigi Ci chodziło, ono nie wygrało wyścigu tylko dlatego że rzadziej tankowało, tylko realnie było dużo szybsze od benzyniaków, wystarczy tylko wspomnieć o jednej akcji, gdzie na prostej wyprzedziło 3 inne auta benzynowe.

      I na przyszłośc proponuje czytanie ze zrozumieniem tego co napisałem a nie odpowiadac na rzeczy których nie napisałem. Chcę tylko obalic głupoty które wypisuje Adaś że z 1.9 można wycisnąć max 200KM. Nie lubie jak ktoś się wypowiada w tematach na których się nie zna.

      napisane w Tuning mechaniczny
    • M
      Swap 1.4 16V na 1.9 TDI od RS

      Mam tylko ASR ale zawsze go wyłączam. ESP jakbym miał tez bym wyłączył.

      napisane w Tuning mechaniczny