Dziwne pukanie dochodzący z przodu przy jeździe od 30-70 km

Topic created · 6 Posts · 1387 Views
  • Witam w zeszłym tygodniu kupiłem fabię 2001 1.4 16v ( 55KW) i mam z nią dziwny problem wczoraj wyjechałem od autoryzowanego serwisu i niestety nie poradzili sobie z tym ... wymienili przegub wewnetrzny na jednej z półosi ale dalej coś puka.. ( dzwięk dochodzi z przodu) , problem pojawia sie przy przekroczeniu prędkości 30 na godzine a znika przy prędkości powyzej 70-80 nie zależnie czy jest na luzie czy na biegu czy na wciśniętym sprzęgle. dodam ze auto ma przejechane 400 tys oryginalny przebieg i wszystko jest sztywne jak smok nie ma żadnych luzów... mechanicy twierdzą ze może być to krzywa półoś albo cos nie tak w skrzyni biegów ale nie mam tyle pieniedzy zeby sobie gdybać moze ktoś miał podobny problem ?? jeśli tak prosze o jakąs poradę

    nie dodałem ze przed wizytę u mechaników zmieniły opony na zimowe wszystkie wyważone itd

  • Chyba chciałeś napisać, że ma przebieg 40 tys km 🙂 <!-- s:) -->

    Co do twego problemu nie kojarzę na forum by ktoś miał identyczny problem jak Twój, co do krzywej półosi to sądzę, że miałbyś duży problem przy większych prędkościach, byłoby duże bicie na kierownicy.

  • Zobacz pod spodem czy jakiś element nie jest luźny. ( osłona silnika, spojlerek pod zderzakiem) I wszystko co da się złapać i szarpnąć. Z tego co piszesz to mam wrażenie ,że jest to coś co jest poruszane przez pęd powietrza a pow 70km/h pęd jest na tyle silny ,że element przylega i przestaje stukać. Gdyby to było coś w skrzyni czy jakiś element zawieszenia to raczej by nie znikał i byłyby jakieś wibracje.
    Takie tam moje gdybanie , ale warto sprawdzić.

  • a tutaj ciekawostka i auto ma faktycznie 400 tys i silnik chodzi bez problemów.. zawieszenie jest sztywne i nie ma żadnych luzów... spojrzałem tak jak kolega podpowiedział na te plastiki wszystkie sa zamocowane konkretnie ... tak ze rebus pozostaje . może uda mi sie udać do jakiejś innej stacji diagnostycznej i coś podpowiedzą.. kierownica nie bije wcale nawet przy 130 ( testowane na naszej nowej autostradzie) gdyby nie to pukanie to idealne auto :hurra: <!-- s:hurra: -->

  • obstawiam łożyska w okołach lub zwrotnice ale bardziej łożyska - trzeba je wymontować i zobaczyć w jakim są stanie chociaż czasem wyglądają po wymontowaniu ok a pod obciążeniem coś się z nimi dzieje...
    tarcze hamulcowe raczej odpadają bo rozumiem, że nie przenosi się uderzenie tego bicia na kierownicę?
    Na koniec dodam, że przy tym przebiegu wszystko jest możliwe... 😞 <!-- s:( -->

  • dzięki za podpowiedzi może w ten weekend uda mi sie zajrzeć w te łożyska:) jak coś napewno odpowiem

Log in to reply