[F1 i F2] Filtr powietrza/przeciwpyłkowy/kabinowy

Topic created · 70 Posts · 10831 Views
  • Potrzebuje dokladne wymiary filtra powietrza ww. modelu fabii.
    Zna moze ktos?
    Ja nie moge nigdzie znalesc 😢 Help..

  • Wymiary filtra to (najprawdopodobniej): 300mm x 155mm
    Filtr jest w ksztalcie prostokata.

  • Nie wiem czy Ci to pomoże ale co nie co znalazłam na forum FC może tam spróbuj zajrzeć 😉

  • Na szczescie dostalem instrukcje jak wymienic filtr wiec niedlugo sam sie o tym przekonam bo musze i tak tam zajrzec 😉
    dzieki..

    Potwierdzam wymiary filtra powietrza - 300mm dlugosc, 155mm szerokosc i 47mm wysokosc.

  • Witam na forum i zapraszam do rejestracji, potrwa to zalewdie 3 min. Zapraszm do dzialu [url=http://fcl.pl/forum/viewtopic.php?t=848]Zrob to sam[/url] ... tam jest odp na Twoje pytanie

  • Po pierwsze wypadaloby sie przywitac, bo jestes tutaj Gosciem.
    Po drugie zapraszam do rejestracji na forum, napewno ulatwi ci to korzystanie z forum w przyszlosci.
    A o trzecie mam dla ciebei odpowiedz. Otoz, gdybys poszukal to bys znalazl na naszym forum, bardzo przydatny dzial ZROB TO SAM. Znajduja sie tam rozne ciekawe porady, m.in porada jak wymienic ten filtr. Filtr ten powinno si ewymieniac co 15 tys, tak przynajmniej jest napisane w instrukcji obslugi (o ile dobrze pamietam 😄 )

    Tu masz bezposredni link do tego tematu http://fcl.pl/forum/viewtopic.php?t=848<!-- m -->
    ale polecam przegladnac i zapoznac sie ze struktura forum 😄

    Pozdrawiam i jeszcze raz zapraszam do rejestracji

  • [quote="Gość"]podejrzewam ze moze to byc przyczyna czestego parowania szyb[/quote]

    Przyczyną jest:

    • włączony obieg zamknięty powietrza wew. kabiny
    • zanieczyszczony filtr przeciwpyłkowy
  • q Gliwicach na giełdziue napewno bydzie a jak nie to w ostrawie

  • [quote="Astanczak"]Wycieczka przez pół Europy po tą pierdołę raczej nie wchodzi w grę ... 😐 <!-- s:| -->[/quote]
    znam giości ci dalej jeżdzom po tajle

  • [quote="Astanczak"]Wycieczka przez pół Europy po tą pierdołę raczej nie wchodzi w grę ... 😐 <!-- s:| -->[/quote]

    Pozostaje ALLEGRO lub EBAY........ :hyhy:

  • [quote="Astanczak"]Wycieczka przez pół Europy po tą pierdołę raczej nie wchodzi w grę ... 😐 <!-- s:| -->[/quote]

    :hyhy: dobre, w takim razie pozostaje poszukać rozbitka na gratce, a następnie w ruch uruchomić pocztę polską 🙂

  • i oto wyczerpujaca odp 🆗 <!-- s🆗 -->

  • [quote="MŁODY"]i oto wyczerpujaca odp[/quote]
    No nie jestem pewien, bo tam piszą o filtrze pp, a sądzę że tutaj chodzi o filtr powietrza w silniku.

    [quote="erogieu"]jak sie dostac do filtra powietrza w skodzie fabi z silnikiem 1.2 HTP ja scianac ta oslone cholerna[/quote]
    Nie robiłem tego jeszcze, ale zdaje się że osłonę silnika wystarczy poprostu szarpnąć do góry. Z tego co słyszałem to umocowana jest na takich bolcach na wcisk.

  • Sorki, źle doczytałem :mur: <!-- s:mur: -->

    A teraz właściwa odpowiedź.Psłona silnika jest umocowana przez dwie nakrętki: jedna jest pod znaczkiem Skody a druga pod plastikową zaślepką na prawo i do góry od znaczka Skody. Wystarczy podważyć śrubokrętem i zdjąć zaślepki. Klucz (raczej z przedłużką) będzie potrzebny, ale rozmiaru nie pamietam niestety. I koniecznie przed zdjęciem osłony trzeba wyjąć bagnet od oleju, bo można sobie coś "naderwać" w samochodzie :cwaniak: A sam filtr powietrza jest zamocowany przez cztery czy pięć (nie pamietam dokładnie) wkrętów na krzyżak. Przy powonym mocowaniu pokrywy filtra powietrza zwróć uwagę, czy nie "przytrzasnąłeś" uszczelki filtra.

    Pozdrawiam.

    P.S.
    Mam nadzieję, że teraz pomogłem :hurra:

  • Ale chyba opisujesz swój czeski silnik, a w tych od VW zdaje się, że są właśnie na wcisk.

    Ale popraw mnie jeśli się mylę...

  • [quote="Krzychu_W"]Psłona silnika jest umocowana przez dwie nakrętki: jedna jest pod znaczkiem Skody a druga pod plastikową zaślepką na prawo i do góry od znaczka Skody. Wystarczy podważyć śrubokrętem i zdjąć zaślepki. Klucz (raczej z przedłużką) będzie potrzebny, ale rozmiaru nie pamietam niestety. I koniecznie przed zdjęciem osłony trzeba wyjąć bagnet od oleju, bo można sobie coś "naderwać" w samochodzie :cwaniak: <!-- s:cwaniak: --> A sam filtr powietrza jest zamocowany przez cztery czy pięć (nie pamietam dokładnie) wkrętów na krzyżak. Przy powonym mocowaniu pokrywy filtra powietrza zwróć uwagę, czy nie "przytrzasnąłeś" uszczelki filtra.
    [/quote]

    Tak jest w silnikach 1.4 gdzieś czytałem, że 1.2 ma inaczej, ale pewności nie mam.

  • [quote="MirekS"]Tak jest w silnikach 1.4 gdzieś czytałem, że 1.2 ma inaczej, ale pewności nie mam.[/quote]
    1.4 ale czeskie MPI, bo te Volkswagenowskie 1.4 16V też zdaje się mają na wcisk.

  • Matko kochana - ile samochodów tyle rozwiązań. Paranoja normalnie i już. Żeby ich w tej Skodzie pokręciło na maxa!!! :ban?: <!-- s:ban?: -->

  • Skoda miała swój patent a VW ma swój, ot co.

Log in to reply