Witaj na forum Fabia Club Polska

[F1] Zawór recyrkulacji spalin.

Topic created · 6 Posts · 2765 Views
  • Siemka. Niestety owo ustrojstwo się popsuło.W serwisie za ten zawór recyrkulacji spalin życza sobie 550 zeta + koszt wymiany ok 150 zeta , czyli jestem lżejszy o jakieś 7 stówek :rozpacz: <!-- s:rozpacz: -->
    Jak długo mogę z tym jezdzic bez jakiś konsekwencji?, bo narazie z kasa u mnie słabo.A może wiecie gdzie w Warszawie mozna by to taniej załtwić ( oczywiście dobrze a nie u kowala)? Niestety w necie szukałem i koszt zaworu to ok 400 zeta.....

    ps: wyczytałem ,że ten zawór EGR jest "zbedny" bo w zasadzie dba o ekologie a nie o silnik . Czy to prawda? I można go bezpiecznie odłaczyć ?

  • [b]koko[/b], można go odłączyć ale trzeba to zrobić poprzez zmiany w ustawieniach sterownika silnika. Więc mogą to zrobić goście w jakiejś firmie zajmującej się podkręcaniem mocy w silnikach. Cena takiego zabiegu pewnie będzie wynosić min 300zł.

  • [quote="abenek"]Cena takiego zabiegu pewnie będzie wynosić min 300zł.[/quote]
    OŁ-sit....spróbuje go jezszcze wyczyścić, moze to coś da.

  • Jeżeli nic nie jest w nim uszkodzone to na pewno pomoże.
    Cenę jaką podałem to cena wyłączenia EGR w TDI. A w benzynie może jest prostszy sposób.

  • jesli to benzyna zobacz sobie najpierw na rozrzad u mnie sie rozsypala rolka napinajaca 😕 <!-- s:/ -->auto jezdzilo co prawda wyskoczyl check vag pokazal egr myslalem ze zaciety wiec wyjalem wyczyscilem wymoczylem na ogol pomaga ale nic egr nie przyjmowal nastaw nie odpowiadal widocznie przez rozrzad pasek wydluzyl sie o pol zeba albo i zeba i walek wydechowy otwieral sie jak chcial.....ale po wymianie zacza dzialac egr i nie ma zadnego bledu..mniejsza o to .co do zaslepienia to chyba najtanszy sposób w bezynie mozna zaslepic tylko ze kontrolka check wypali ci oczy.i nie bedziesz wiedzial kiedy cos z silnikiem bedzie sie dziac bo check bedzie swiecil caly czas.w aso maja takie oryginalne zaslepki za 7zl.pod zawór pozniej wycinasz z puszki po piwie zaslepke za wlot tej rury z egr co idzie do przepustnicy i jest ok nawet autko lepiej poowinno isc z dolnej granicy obrotów........co do diesla tez mozesz zaslepic.

  • [b]guliwerkrknh [/b] Generalnie dzięki z info :] <!-- s:] --> ale zerknij na datę. Sprawa dawno nieaktualna. To był walniety zawór.

Log in to reply