Pomaranczowy kolektor wydech. i swiecaca sie lampa oleju
-
Szczerze powiem to jeszcze nie widziałem by kolektor był czerwony. Pierwsze to sprawdz poziom oleju, czy go wogule masz. Zapalenie kontrolki może nastąpić:
- przy mocno przegrzanym silniku
- małej ilości oleju
- braku ciśnienia oleju
Być może jest jeszcze inna przyczyna, w każdym bądz razie ja bym się nieźle zmartwił. Wiem, że te silniki VW co masz, miały tendencje do brania oleju ale by, aż tak???
Dla bezpieczeństwa to lepiej już jej nie odpalaj tylko laweta i fachowiec, ale sprawdz jeszcze ten poziom oleju.
Na pocieszenie powiem Ci tylko tyle, że nie jest to wina chwilowego "prostowania zaworów" przez Ciebie, tylko zwykły zbieg okoliczności.
-
[quote] Wiem, że te silniki VW co masz, miały tendencje do brania oleju ale by, aż tak?[/quote]
Zgadzam sie w zupelnosci. I naprawde dla mnie to tez dziwne, ze te silniki maja taka tendencje - i co ciekawe w instrukcjach VW pisze wyraznie: "Zyżywanie oleju przez silnik jest zjawiskiem normalnym. Może ono wynosić do 1,0 l/1000 km."
PS
O ile sie nie myle 1,2 HTP sa silnikami rowniez od VW a jakos (przynamniej moj) oleju nie bierze :? -
Ja nie spotkalem sie z takim zjawiskiem jak branie oleju .. a mam juz przejechane 27 tys i 3 razy wymienialem olej i dosyc czesto sprawdzam jego poziom.
a mam 16v
-
[quote="Wojtas"]Ja nie spotkalem sie z takim zjawiskiem jak branie oleju [/quote]
Nie każdy silnik musi brać olej, akurat trochę czytałem o tych silniczkach i to właściciele VW wypowiadali się właśnie o nich, że mają taką tendencję ale to nie reguła. Jak Ci nie bierze to dobrze <!-- s:) --> .
-
[quote="Mario"]jutro sprawdze...ale lampka zapalila mi sie tylko na chwile....zaczela mrugac...przez jakies 3 sekundy...zaraz stanalem...patrze czerwony wow...ale widze ze stygnie.. zaraz pojechalem do domu...wolniutko...normalnie chodzil...w garazuaptzr bylo norlamnie nie byl czerwony ..wiec to moze przez ten olej...zabraklo troszku oleju i sie lampeczka zapalila....jesli jutro bedzie oki..bedzie oleju tyle co potrzeaba....to co moge jezdzic...???[/quote]
Jeżeli poziom jest dobry, to ja bym przeprowadził badanie Vagiem stan błędów. Bo to nie jest normalne zjawisko zapalenie lampki. Jeśli oleju mało to sprawdz czy nie masz wycieku lub też czy nie masz brunatnego płynu chłodzącego świadczyłoby to o uszkodzonej uszczelce pod głowicą i wymieszaniu płynu z olejem.
-
Jeśli masz 41 tys. to przypuszczam, że masz na oleju zrobione około 11 tys km. Jeśli sprawdzałeś 3 miechy temu, a jeździsz tyle co ja, zrobiłeś około 6 tys km, jeśli przy tym przebiegu zużył Ci 2,2 litra oleju to ja bym się zaczął poważnie martwić, bo w miarę przejeżdżanych km to się będzie zwiększać.
Wejdz pod auto i sprawdz czy coś nie cieknie szczególnie spod korka spustu, druga sprawa zobacz czy masz dokręcony filtr oleju, kiedyś pisałem jak to szwagier omal nie zgubił oleju właśnie przez odkręcony filtr. Do "szpeców" radzę jechać, poziom oleju kontroluj min raz na tydzień. Jeśli autko będzie dalej łykać takie ilości oleju, to nie chcę Cię straszyć ale czeka Cię giełda, remont silnika się w żaden sposób nie opłaca. Ewntualnie możesz zrezygnować z pełnego syntetyku i zalać go olejem mineralnym ale to pomoże tylko na chwilę. -
[b]Mario[/b], a jak długo masz tą fabkę, nie masz czasmi jeszcze gwarancji ??
-
[quote="Mario"]gwarancje mam do lipca-sierpnia[/quote]
No to jak masz gwarancję, to ja bym powalczył o wymianę silnika. Co prawda oni mają klauzulę 1 litr na 1tys. Ale to jest teoria, Ty za 15 tys nie powinieneś wlać ani setki. Ja kiedys w maluchu wymieniałem olej co 10 tys. i nie wiedziałem co to dolewki, a w skodzie to już wogule czegoś takiego nie przewiduje.
-
O ile to nie zaden wyciek, tylko rzeczywiscie silnik bierze olej, to walcz o nowy silnik.
-
[b]Mario[/b] no i jak tam z autkiem czy podjąłeś jakieś kroki ??
-
[quote="Adaś"]Coś Mario nic nie pisze, to pewnie zezłomował [/quote]
Zanim zezłomuje to chętnie bym wziął od niego parę części <!-- s:P --> .
-
:peace: uhu od silnika chyba zacznę, tylko najpierw zamówię cysternę z olejem <!-- s:P --> .