Spocony 1.4 16v 75KM koło przepustnicy - zdjęcia
-
Witam!
Na początku chciałem napisać iż mam świadomość, że nie jest to forum Lupo ani VW aczkolwiek w Fabii był montowany ten silnik.
Auto: VW Lupo 98, silnik 1.4 16V 75KM dokładnie nie wiem jakie oznaczenie silnika ale na zdjęciu plastikowej pokrywy/silnika mógłbym go rozpoznać (taki jak na drugim zdjęciu tylko na zdjęciu jest bez plastikowej pokrywy - napis 1.4 16V pod kątem na plastiku - nie taki wypukły jak w nowszych - np. jak oznaczenie na masce TDI)
Znalazłem całkiem fajnego i o dziwo bezwypadkowego (prawie) VW Lupo. Jednak świat nie jest aż tak piękny i autko ma kilka wad. Zauważyłem drobny wyciek oleju (jakby się lekko pocił) w miejscu zaznaczony na zdjęciu czerwonym kółkiem (na moje oko okolice przepustnicy). Dodatkowo na plastikowej pokrywie paska rozrządu jest malutki wyciek (na łączeniu między dwoma czarnymi plastikowymi elementami) - tego już nie pokazałem na zdjęciu ale jak będzie trzeba to doszukam jeszcze.
Oto zdjęcia: [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9b482f656abf69.html][img]http://images33.fotosik.pl/169/5a9b482f656abf69.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad2ec27a5634e160.html][img]http://images33.fotosik.pl/169/ad2ec27a5634e160med.jpg[/img][/url]
Jutro jade z autkiem na stacje diagnostyczną. Czekam na porady, na co zwracać uwagę w tym silniku, w ogóle każda rada będzie bardzo wskazana
Co mogą znaczyć te wycieki? Która z uszczelek poleciała?
-
Jeśli chodzi o uszczelnienie przy pasku to myślę, że przy wymianie paska jakiś simering trzeba będzie wymienić. Natomiast co do oszronienia przy przepustnicy w miarę jak jest coraz większy przebieg postępuje powolny proces szybszego brudzenia przepustnicy myślę, że uszczelka na niej była nie szczelna i stąd to jest.
-
Autko ma podobno 140kkm. Mozna w to wierzyc (obstawiam 150-160kkm), gdyz ogolnie nie jest zuzyte zbytnio wewnatrz jak i na zewnatrz.
Na co zwracac prz zakupie uwage (glownie mam na mysli silnik)? Jak i co testowac?
-
[quote="wofek"]
Na co zwracac prz zakupie uwage (glownie mam na mysli silnik)? Jak i co testowac?[/quote]Cóż stara metoda najlepiej na słuch, czy równo pracuje, nie szarpie, jak reaguje na gaz. Jak sprawdzić najlepiej vag. Zobacz czy łożysko sprzęgła nie szumi. Sprawdź poziom oleju czy prawidłowy, raz trafiłem na autko który miało suchy bagnet przy sprzedaży!!! Czy płyn chłodniczy czysty. Więcej praktycznie nic nie sprawdzisz, czy bierze olej dopiero wyjdzie w praniu.