Nawigacja

    Fabia Club Polska
    • Zarejestruj się
    • Zaloguj się
    • Szukaj
    • Kategorie
    • Ostatnie
    • Tagi
    • Popularne
    • Użytkownicy
    • Grupy
    1. Strona startowa
    2. wofek
    W

    wofek (@wofek)

    0
    Reputacja
    8
    Posty
    1
    Wyświetlenia
    0
    Obserwujący
    0
    Obserwowani
    • Profil
    • Obserwowani
    • Obserwujący
    • Tematy
    • Posty
    • Najlepsze
    • Grupy

    Informacje o wofek

    Dołączono
    Ostatnio online

    Najlepsze posty napisane przez wofek

    Ten użytkownik nic jeszcze nie napisał.

    Najnowszy post utworzony przez wofek

    • W
      1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem

      Cicho tam... !!!

      No i autko już u mechanika kilka dni. Kompresja przed zrobieniem
      czegokolwiek była 13,2 13,6 13,5 13,6 więc podobno nieźle.
      Uszczelniacze zostały wymienione (podobno już nieźle zużyte). Do tego
      simmeringi wałków rozrządu (2x45zł za małą uszczelkę 😕 <!-- s:/ --> ).Teraz czekam
      na jakieś koło pasowe paska rozrządu (podobno ktoś źle zamontował klin
      i jeszcze chwilka i miałbym po silniku - rozrząd zerwałby się) -
      miesiąc temu wymieniałem rozrząd ... ciekawe, ciekawe.

      Przed weekendem majowym odbiór. Jak mechanik powie, że do odbioru to
      poczekam jeszcze kilkanaście godzin (niech to wszystko się ułoży,
      silikon stwardnieje) i w drogę.

      Pytanie...

      Docierać jakoś silnik? Jeździć delikatniej przez pierwsze setki km? Co
      radzicie?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem

      Dziękuję wszystkim za rady. Jutro rano pojeżdżę po okolicznych warsztatach z prośbą o pomiar kompresji. Umówiłem się już na wymianę uszczelniaczy zaworów u mechanika - muszę tylko kupić uszczelniacze i simmeringi wałka rozrządu. Odma też będzie czyszczona.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem

      Czuć lekko ala paliwo po odkręceniu korka wlewu oleju - ale to bardziej spaliny i zapach oleju niż paliwo. Norma normą i nie każdy silnik ma 1.0 l na 1000km - też tak myślałem i z ojcem się założyłem - rezultat silnik Fiata 1.6 16v 101-106KM ma w instrukcji max. granice na 0.3l na 1000km podaną. W praktyce w egzemplarzu z przebiegiem 140kkm pali 0.2 na 10-15kkm a w drugi egzemplarzu z przebiegiem 260kkm pali 0.4-0.5 na 10-15kkm - aha oba auta na Lotosie jeżdżą od nowości (pierwszy na 5W synt drugi na 10W semi) i co? i jest bardzo dobrze. Miałem kontakt z osobom handlującą na ogromną skale olejem i to co usłyszałem jeszcze bardziej mnie przy Lotosie trzyma 🆗 <!-- s🆗 -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      [F1 i F2] Rozrząd PB - temat zbiorczy

      Polecam zainteresowanie się aukcją kompletu rozrządu za 310 zł z Allegro. Ja taki kupiłem (jak był po 300). Jest to cały komplet: 2 paski Contitecha oraz wszystkie rolki i napinacze INA czyli oryginalne VW jakie idą na 1. montaż.

      Aukcja to: http://www.allegro.pl/item346615555_rozrzad_kpl_vw_audi_seat_skoda_1_4_1_6_16v_fak_.html<!-- m -->

      napisane w PB
    • W
      1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem

      [quote="mario_tg"]prawdopodobnie to uszczelniacze zaworów możesz wykręcić świece zapłonowe i spr. czy osadza się na nich nagar jeżeli będzie to wszystko wiadomo co do wymiany to dobry mechanik wymieni je bez demontażu głowicy[/quote]

      Jak będzie nagar to uszczelniacze? (bo nie zrozumiałem do końca)

      PS. Widzę, że jesteśmy z tego samego miasta. Jakiego mechanika u nas polecasz? Głównie chodzi mi o diagnozę (czy to tylko uszczelniacze czy pierścienie) - wiadomo test kompresji oraz ewentualnie próba olejowa. Ja mam swoich mechaników ale coś mizernie zareagowali na moje pytania :zakrecony: <!-- s:zakrecony: -->

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      1.4 16v 75KM AKQ - kopcenie po hamowaniu silnikiem

      No i coś niemiłego zauważyłem w moim wehikule, niedobrze oj
      niedobrze... wszystko po kolei:

      Pacjent:
      Silnik 1.4 16v AKQ w VW Lupo 98 (model 99 to samo co w Fabii 1.4 16v), przebieg 148 kkm (pewnie
      troszkę więcej, ogólnie zadbany więc więcej niż 160 kkm nie daje),
      olej 10W40 Lotos semi niedawno wymieniony, silnik silny, ma dość nisko
      moc i moment ale te silniki tak mają...

      Objaw:
      Po hamowaniu silnikiem (zjazd z dłuższej górki) w momencie dodawania
      ponownie gazu na prostym odcinku zaczyna kopcić na niebiesko (sporo
      dymu!). Im dłużej hamuje silnikiem tym mocniej kopci po dodaniu gazu
      (tak jakby zbierał się olej). Dodatkowo jak hamuje dość sporo (np. 1
      km jade na 3. obroty ok. 3000 RPM) to po dodaniu gazu oprócz chmury
      autko szarpie. Chmura ustępuje po 2-3 sekundach (zapewne jak sie olej
      wypali).

      Dodatkowo jak przyśpieszam dynamiczniej i zmieniam wyżej biegi
      (4000-5000 RPM) to w trakcie zmiany biegu też przykopci na niebiesko.

      Autko w trasie spokojnie jadąc 90-120kmh nie pali prawie wcale oleju.
      Jak sie kręcę po mieście to weźmie 0.7-0.8 litra na 1000km. Po tym
      incydencie z hamowaniem silnikiem (było to 2 razy pod rząd - byłem w
      górach) zatrzymałem się i autko spaliło ok. 0.3 litra na te dwa
      hamowania!

      Diagnoza:
      I tutaj nie wiem! Jak myślicie co to może być? Czytając i przeglądając
      szeroko pojęty internet dochodzę do wniosku, że to uszczelniacze
      zaworów. Warto to robić? Może to pierścienie? Jak to sprawdzić?

      Pozdrawiam,
      Wojtek.

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      Spocony 1.4 16v 75KM koło przepustnicy - zdjęcia

      Autko ma podobno 140kkm. Mozna w to wierzyc (obstawiam 150-160kkm), gdyz ogolnie nie jest zuzyte zbytnio wewnatrz jak i na zewnatrz.

      Na co zwracac prz zakupie uwage (glownie mam na mysli silnik)? Jak i co testowac?

      napisane w Warsztat mechaniczny
    • W
      Spocony 1.4 16v 75KM koło przepustnicy - zdjęcia

      Witam!

      Na początku chciałem napisać iż mam świadomość, że nie jest to forum Lupo ani VW aczkolwiek w Fabii był montowany ten silnik.

      Auto: VW Lupo 98, silnik 1.4 16V 75KM dokładnie nie wiem jakie oznaczenie silnika ale na zdjęciu plastikowej pokrywy/silnika mógłbym go rozpoznać (taki jak na drugim zdjęciu tylko na zdjęciu jest bez plastikowej pokrywy - napis 1.4 16V pod kątem na plastiku - nie taki wypukły jak w nowszych - np. jak oznaczenie na masce TDI)

      Znalazłem całkiem fajnego i o dziwo bezwypadkowego (prawie) VW Lupo. Jednak świat nie jest aż tak piękny i autko ma kilka wad. Zauważyłem drobny wyciek oleju (jakby się lekko pocił) w miejscu zaznaczony na zdjęciu czerwonym kółkiem (na moje oko okolice przepustnicy). Dodatkowo na plastikowej pokrywie paska rozrządu jest malutki wyciek (na łączeniu między dwoma czarnymi plastikowymi elementami) - tego już nie pokazałem na zdjęciu ale jak będzie trzeba to doszukam jeszcze.

      Oto zdjęcia: [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5a9b482f656abf69.html][img]http://images33.fotosik.pl/169/5a9b482f656abf69.jpg[/img][/url] [url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ad2ec27a5634e160.html][img]http://images33.fotosik.pl/169/ad2ec27a5634e160med.jpg[/img][/url]

      Jutro jade z autkiem na stacje diagnostyczną. Czekam na porady, na co zwracać uwagę w tym silniku, w ogóle każda rada będzie bardzo wskazana 😁

      Co mogą znaczyć te wycieki? Która z uszczelek poleciała?

      napisane w Warsztat mechaniczny